Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

2019 Ridgeline RTL head-unit upgrade

27K views 13 replies 9 participants last post by  Patelvp  
#1 ·
Heb vandaag 2019 RTL gekregen. Opzettelijk gekozen voor de RTL met de basis 5" radio met plannen om deze te upgraden en ben benieuwd wat anderen hebben gedaan. Op zoek naar een unit met Apple car play/Android auto, IPS scherm, ODB, ingebouwde navigatie de voorkeur, maar gewoon koppelen aan mijn telefoon is waarschijnlijk ook prima, achteruitrijcamera - de gebruikelijke dingen. Weet niet zeker of er nog andere functies zijn waar ik niet van op de hoogte ben en die ik zou moeten overwegen.

Het RTL luidsprekersysteem is oké, de head unit is op dit moment de belangrijkste behoefte.

Oh, en de achteruitrijcamera op de RTL is behoorlijk slecht. Het geeft je dit dinky fish eye view. Ik was verrast dat het zo slecht was. Elke head unit vervanging die ik krijg, zal de achteruitrijcamera functie erin hebben, maar nu vraag ik me af of ik ook een nieuwe camera nodig heb?

#4 ·
U moet zoeken in de audio-sectie. Er zijn een paar lange threads die aftermarket-installaties bespreken.
Pioneer heeft nu units met draadloze carplay beschikbaar.

Ze hebben deze mogelijk bijgewerkt voor 2019. Ik weet dat je een afwerkingskit nodig hebt. Die afwerkingskit wordt beschreven in diezelfde lange thread. Dit kan het zijn:

En hier is de thread. Begin met het vastleggen en bestellen van alle accessoires die je nodig hebt.

#6 ·
Net vandaag een 2019 RTL gekregen. Opzettelijk gekozen voor de RTL met de basis 5" radio met plannen om deze te upgraden en ben benieuwd wat anderen hebben gedaan. Op zoek naar een unit met Apple carplay/Android auto, IPS scherm, ODB, ingebouwde navigatie de voorkeur, maar gewoon koppelen aan mijn telefoon is waarschijnlijk ook oké, achteruitrijcamera - de gebruikelijke dingen. Weet niet zeker of er nog andere functies zijn waar ik me niet van bewust ben en die ik zou moeten overwegen.

Het RTL luidsprekersysteem is oké, de head unit is op dit moment de belangrijkste behoefte.

Oh, en de achteruitrijcamera op de RTL is behoorlijk slecht. Het geeft je dit kleine fish eye view. Ik was verrast dat het zo slecht was. Elke head unit vervanging die ik krijg, zal de achteruitrijcamera functie erin hebben, maar nu vraag ik me af of ik ook een nieuwe camera nodig heb?
Hoi, ben net terug van Best Buy, ik heb ze een 55watt Sony XAV-AX3000 7" met trimkit en XM Sirius adapter met antenne laten installeren.
Ik hield van de XM Radio, maar mijn achteruitrijcamera op mijn voertuig was te donker nadat ze de unit hadden geïnstalleerd.
Ik ben nu op zoek naar een uitstekende achteruitrijcamera die werkt met Sony AX3000 zodat ik deze in mijn achterklep kan vervangen.
Best Buy zei dat het gewoon zo is met achteruitrijcamera's, ik zei dat ze de radio eruit moesten halen, de achteruitrijcamera was te donker, het is een veiligheidsrisico.

#14 ·
Hoi, ben net terug van Best Buy, ik heb ze een 55 watt Sony XAV-AX3000 7" laten installeren met een afwerkingsset en XM Sirius-adapter met antenne.
Ik was dol op de XM Radio, maar mijn achteruitrijcamera op mijn voertuig werd te donker nadat ze de unit hadden geïnstalleerd.
Ik ben nu op zoek naar een uitstekende achteruitrijcamera die werkt met Sony AX3000, zodat ik deze in mijn achterklep kan vervangen.
Best Buy zei dat het gewoon zo is met een achteruitrijcamera, ik zei dat ze de radio eruit moesten halen, de achteruitrijcamera was te donker, het is een veiligheidsrisico.
Heb je een oplossing gevonden voor de donkere achteruitrijcamera? Ik heb een aftermarket camera gekocht en die is ook donker.

#7 ·
Net vandaag een 2019 RTL gekregen. Opzettelijk gekozen voor de RTL met de basis 5" radio met plannen om deze te upgraden en ben benieuwd wat anderen hebben gedaan. Op zoek naar een unit met Apple carplay/Android auto, IPS scherm, ODB, ingebouwde navigatie de voorkeur, maar gewoon koppelen aan mijn telefoon is waarschijnlijk ook oké, achteruitrijcamera - de gebruikelijke dingen. Weet niet zeker of er nog andere functies zijn waar ik me niet van bewust ben en die ik zou moeten overwegen.

Oh, en de achteruitrijcamera op de RTL is behoorlijk slecht. Het geeft je dit dinky fish eye view. Ik was verrast dat het zo slecht was. Elke head unit vervanging die ik krijg, zal de achteruitrijcamera functie erin hebben, maar nu vraag ik me af of ik ook een nieuwe camera nodig heb?
Ik heb dezelfde jaargang RL en trim. Een paar dingen die een probleem lijken te zijn op basis van mijn lezing hier.

# 1 Niet in staat zijn om te schakelen tussen de 3 weergaven van de achteruitrijcamera met een aftermarket unit zonder een extra tuimelschakelaar te moeten installeren.

#2 Niet in staat zijn om de bestaande stuurwielbediening te gebruiken voor telefoongesprekken, beantwoorden en microfoon.

Ik ben het ermee eens, wou dat de resolutie op de fabriekseenheid beter was. Ik heb de achteruitrijsensoren geïnstalleerd voor extra veiligheidsmaatregelen.

#8 ·
# 1 Niet kunnen schakelen tussen de 3 weergaven van de achteruitrijcamera met een aftermarket-eenheid zonder een extra tuimelschakelaar te hoeven installeren.
#2 Niet in staat zijn om de bestaande stuurwielbediening te gebruiken voor telefoongesprekken, beantwoorden en microfoon.
#1. Een tuimelschakelaar is geen probleem. Foto hieronder is hoe die van mij eruit ziet. Ik gebruik hem bijna nooit, omdat ik de voorkeur geef aan de standaardweergave, maar ik kan gemakkelijk van weergave wisselen indien nodig.

#2 Ik weet niet zeker waarom je denkt dat je de bestaande stuurwielbediening niet kunt gebruiken. Ik gebruik de mijne voor telefoongesprekken. Zorg er gewoon voor dat je de Metra ASWC-1 module gebruikt bij het installeren van de nieuwe head unit.

Image