Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

Heeft iemand de Instant Cash Offer van Kelly Blue Book voor dealers gebruikt?

26K views 5 replies 6 participants last post by  jschwanke84  
#1 · (Edited)
Ik ben in Socal en heb geen idee of het aanbod elders wordt gedaan. Hoopt het aanbod dat de dealer iets eerlijker zal handelen?

#2 ·
Carmax (althans hier) gaf me twee aanbiedingen - 1 van hun taxateur en 1 van KBB. De KBB-aanbieding was ongeveer $1000 hoger. Ik faxte dat naar de Honda-dealer en ze matchten de prijs van de KBB-aanbieding op mijn inruil voor een nieuwe RL BE. Ik vond de KBB-aanbieding eerlijk en was tevreden met de deal. Het proces verliep erg soepel.

#4 ·
De dealer had bijna geen voorbereidend werk nodig om hem 3 dagen later voor $ 22.900 te plaatsen. En dat is prima voor ons, want we willen ons niet verantwoordelijk voelen als er iets misgaat met een 10 jaar oude (Toyota, ja, dus niet waarschijnlijk) truck, of we de volgende eigenaar nu kenden of niet.

#5 ·
Heb het onlangs gebruikt en had het gevoel dat de prijs hoger was dan ik had gedacht voor de handel.

3 lokale dealers boden aan om kopers te zijn - het direct te kopen voor die prijs of hoger, afhankelijk van visuele inspectie. 2 Honda-dealers boden aan om de waarde te respecteren bij inruil voor een Ridgeline.

Toevallig ging ik naar een andere Honda-dealer om gewoon rond te kijken en eindigde met wat een goede deal lijkt te zijn.

In de eerste onderhandeling vertelde ik hen niets over de KBB en het inruilaanbod lag 1200 onder de KBB-garantie. We zaten 4K uit elkaar bij de totale deal en ze hebben uiteindelijk 2K aan hun eerste aanbod toegevoegd, waardoor het 800 boven de KBB uitkwam.

Kortom, dealers lijken het KBB-nummer te respecteren.

#6 ·
Ik werk voor een dealergroep en kan zeggen dat de KBB-tool er gewoon is om u een schatting te geven. Er zijn altijd disclaimers bij dat spul dat een definitieve waardebepaling pas kan worden gemaakt nadat het voertuig is geĂŻnspecteerd. Dat gezegd hebbende, zijn veel dealers meer bereid om te onderhandelen over de inruilwaarde voordat ze onderhandelen over de verkoopprijs van het nieuwe voertuig. De marges zijn veel groter bij gebruikte auto's. Een dealer kan $ 500 verdienen met de verkoop van een gloednieuw voertuig van $ 30.000, maar $ 2000 met de verkoop van een gebruikte auto van $ 15.000. Mijn punt is, onthoud altijd dat je meer onderhandelingsmacht hebt met je inruilwaarde dan met de prijs van de nieuwe auto, en vertel een dealer nooit over je inruil totdat je het eens bent geworden over een definitieve verkoopprijs van het nieuwe voertuig.