Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

Automatische stationairstop...

3.3K views 15 replies 11 participants last post by  BeshmoHandes  
#1 ·
Meestal schakel ik de automatische stationair stop uit, maar vanmorgen ben ik dat vergeten te doen. Toen ik stopte bij het eerste stopbord, nadat ik uit de sportschool kwam, gaf het dashboard aan dat de automatische stationair stop was uitgeschakeld om twee mogelijke redenen. Eén was dat de batterij aan het opladen was, terwijl de andere was dat de motor nog niet was opgewarmd. De koelvloeistoftemperatuur van de motor toonde vier streepjes, dat is een volledig warme motor in mijn RL. Het leek een probleem met de batterij te zijn, wat herinneringen opriep aan mijn '23 Maverick, die de auto stop/start vrijwel altijd zou uitschakelen vanwege een zwakke batterij. Ik dacht: kom op Ridgeline, jij ook?

Later in de middag heb ik de batterij getest, en dat liet dit zien:

Image

Dat is zo goed als het kan zijn voor een vijf maanden oude batterij, zo lijkt het. Met de Maverick heb ik de batterij waarschijnlijk twee keer in een periode van vijf maanden opgeladen... Ja, het voelde goed om dit te zien....

#15 ·
En sommige automatische stopsystemen zullen niet inschakelen als uw voorwielen gedraaid zijn (weet niet of dat het geval is bij Honda)
Trivia:

Dus, voor mijn werk heb ik een cursus verkeersveiligheid gevolgd. Een van de tips was om je wielen recht te houden op een kruispunt als je van plan bent om af te slaan en pas af te slaan als je in beweging bent. De reden? Als iemand van achteren op je botst, word je niet het tegemoetkomende verkeer in geduwd.

#4 ·
het dashboard toonde automatische stationair stop uitgeschakeld om twee mogelijke redenen. Eén is dat de batterij oplaadt, terwijl de andere is dat de motor nog niet is opgewarmd.
Er zijn veel meer voorwaarden dan dat, minstens 37 om preciezer te zijn:

Blij dat je batterij in orde is, hoor.

Ik schakel de stationair stop bijna nooit uit, en ik zou zeggen dat 25% van de tijd, als ik stop, deze niet inschakelt (de motor stopt). Alleen na langere ritten, niet alleen in de stad.

#7 ·
@BeshmoHandes ... Bedankt voor de link over de 37 voorwaarden om de stationair stop uit te schakelen. Mijn dashboard gaf aan wat ik in mijn OP had, ik wist niet dat er minstens 35 andere voorwaarden zijn die het uitschakelen...

Ik vind het prima om de stationair stop handmatig uit te schakelen, zolang ik het me herinner. De eerste 1 - 1,5K mijl heb ik de automatische start consequent uitgeschakeld, nu is het niet zo belangrijk...

Vandaag was de eerste keer dat ik mijn RL heb geladen met wat spullen uit de achtertuin, bomen en struiken gesnoeid. De vuilstortplaats van de stad had een vrij lange rij en de airconditioning stond aan, de perfecte tijd om de automatische start te testen. Hij schakelde de motor uit en startte vervolgens opnieuw toen de temperatuur in de cabine vrij snel steeg zonder vooruit te rollen. Dat deed hij een paar keer, maar na een tijdje stopte hij daarmee. Een paar autolengtes vooruitrijden hielp en de automatische start kan zichzelf na het stoppen al dan niet opnieuw activeren.

Mijn bezorgdheid was de conditie van de batterij, die in orde bleek te zijn. De stationair stop die wel of niet werkt, maakt voor mij geen verschil. Zolang de batterij niet de reden is om uitgeschakeld te worden...

#11 ·
Waarom zou iemand de automatische stationair stop uitschakelen? Het is een geweldige functie die brandstof bespaart
Voor de meeste bestuurders is de brandstofbesparing klein.

Sommige eigenaren houden niet van enkele bijwerkingen van het uitschakelen en opnieuw starten van de motor.