Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

Verbeterde toegang tot bedrading onder het dashboard

4 reading
2.4K views 14 replies 7 participants last post by  Lokim4  
#1 ·
Ik wil wat van de bedrading onder het dashboard links van de stuurkolom netjes maken en opnieuw rangschikken zonder mijn oude spieren en pezen te belasten.

Ik denk dat het zou helpen als ik meer ruimte maakte door de bekleding onder de stuurkolom te verwijderen. Heeft iemand advies hoe dat te doen?

Bedankt.
Image
Image

#2 ·
De bekleding bedekt de bedrading om deze op zijn plaats te houden, zodat deze de normale voetbeweging tijdens het rijden en parkeren niet hindert. Als u de draden probeert te bundelen, zijn ze minder toegankelijk voor taken met betrekking tot de draadverbindingen.

Heeft u een specifieke reden om de bedrading te herschikken? Het bundelen van draden helpt bij het verzorgen van zichtbare draadroutes, maar onder het dashboard zijn ze niet zichtbaar en als u onder het dashboard moet werken, zullen uw bundels het werk aan verbindingen moeilijker maken en zult u uiteindelijk de bundels doorsnijden voor toegang.

#3 ·
Bedankt @njamesj. Herschikken was misschien het verkeerde woord. Er hangt al een cluster van draden aan de linkerkant van het parkeerrempedaal. Ze zijn zichtbaar op de vorige foto.

Ik weet niet wat het zijn, maar ik denk dat ze te maken hebben met de installatie van de ongewenste Lojack door de dealer. Ik wil het netjes maken, en misschien zelfs de Lojack verwijderen die een beetje stroom trekt als de truck uit staat.

Afzonderlijk ben ik van plan een OBD-2-splitter te installeren en een ScanGauge-kabel onder het dashboard aan te sluiten. Ik zou geen onnodige bundeling doen, maar ik wil mijn hoofd eronder krijgen om te kijken.

Het verwijderen van de bekleding kan helpen.

Image

#5 · (Edited)
Ik neem aan dat u uw Ridgeline gefinancierd heeft en dat degene die de titel bezit de LoJack eist. Als dat onjuist is en u de Ridgeline bezit, kunt u hem gewoon terugbrengen naar de dealer en hem laten verwijderen.

In ieder geval trekt de onderste dashboardbekleding vrij gemakkelijk los. U moet eerst de linker eindkap verwijderen (wat u volgens mij in een andere thread al gedaan heeft) en dan gewoon het onderste dashboard recht naar achteren (richting de bestuurder) trekken en de clips zullen losspringen. Dat gezegd hebbende, ik weet niet zeker of het losmaken van het onderste dashboard u veel zal helpen. Het lijkt erop dat de LoJack zich achterin bij de firewall bij de hoofdzekeringskast bevindt. Er is veel ruimte achter het linker dorpelpaneel en u kunt gewoon proberen de bedrading achter het dorpelpaneel te stoppen.

Een paar trucjes om de toegang tot het zekeringkastgebied een stuk gemakkelijker te maken...
Vergeet niet de bestuurdersstoel helemaal naar achteren te schuiven. Dat zou u meer ruimte moeten geven om te werken.
Zoek vervolgens een manier om een plank over de onderkant van de deuropening te leggen om op te liggen. Stel je voor dat je een breed bord van buiten de Ridgeline door de deuropening legt. Steun het ene uiteinde op iets dat ongeveer de hoogte heeft van de vloer van de Ridgeline. Het andere uiteinde zal op de vloer van de Ridgeline liggen. Plat op de plank liggen is VEEL gemakkelijker dan uzelf te wringen. U kunt zelfs een deken op de plank leggen om het comfortabeler te maken.

Eerlijk gezegd kan ik niet geloven dat ze die bedrading zo los hebben laten zitten. Dat is een gevaar. U kunt uw linker voet absoluut in die overtollige bedrading haken. Ongeacht wie de titel heeft, misschien moet u toch teruggaan naar de dealer.

#6 ·
Ik neem aan dat u uw Ridgeline gefinancierd heeft en dat degene die de titel bezit de LoJack vereist. Als dat onjuist is en u de Ridgeline bezit, dan kunt u hem gewoon terugbrengen naar de dealer en hem laten verwijderen.

In ieder geval, de onderste dashboardbekleding trekt vrij gemakkelijk los. U moet eerst de linker eindkap verwijderen (die u volgens mij in een andere thread al gedaan heeft) en dan het onderste dashboard recht naar achteren (richting de bestuurder) trekken en de clips zullen losklikken. Dat gezegd hebbende, ik weet niet zeker of het losmaken van het onderste dashboard u veel zal helpen. Het lijkt erop dat de LoJack zich achterin bij de firewall bij de hoofdzekeringskast bevindt. Er is veel ruimte achter het linker dorpelpaneel en u kunt gewoon proberen de bedrading achter het dorpelpaneel weg te stoppen.

Een paar trucjes om het een stuk gemakkelijker te maken om toegang te krijgen tot het zekeringkastgebied...
  • Vergeet niet de bestuurdersstoel helemaal naar achteren te schuiven. Dat zou u meer ruimte moeten geven om te werken.
  • Vind vervolgens een manier om een plank over de onderkant van de deuropening te leggen om op te liggen. Stel u voor dat u een brede plank van buiten de Ridgeline door de deuropening legt. Steun het ene uiteinde op iets dat ongeveer de hoogte heeft van de vloer van de Ridgeline. Het andere uiteinde rust op de vloer van de Ridgeline. Plat op de plank liggen is VEEL gemakkelijker dan uzelf te wringen. U kunt zelfs een deken op de plank leggen om het comfortabeler te maken.
Eerlijk gezegd, ik kan niet geloven dat ze die bedrading zo los hebben laten hangen. Dat is een gevaar. U kunt zeker uw linkervoet in die overtollige bedrading haken. Ongeacht wie de titel heeft, misschien moet u toch teruggaan naar de dealer.

Bewerking om toe te voegen:
Hier is een foto waar ik mijn onderste dashboard heb losgemaakt om toegang te krijgen tot de reeks knoppen voor mijn linkerknie:
View attachment 471833

Merk op dat er meerdere bedradingsharnassen aan het onderste dashboard zijn bevestigd vanwege alle schakelaars.
Ik heb het niet gefinancierd. De dealer installeert Lojacks op al hun voertuigen en voegt het vervolgens toe aan het supplementaire raamsticker, samen met stikstof, een soort deurrandbescherming en al het andere dat ze kunnen bedenken om de vraagprijs kunstmatig te verhogen.

Ik heb de Lojack gevonden door mezelf in een pijnlijke krakeling te wringen en mijn hoofd eronder te steken. Ik kan het zelf verwijderen. De Houston dealer waar ik het gekocht heb, is verder weg dan ik zou rijden alleen om het te laten verwijderen. Ik heb een dealer in de buurt die de RL (en de Pilot van mijn vrouw) zal onderhouden.

Uw idee met de brede plank lijkt geĂŻnspireerd. Dat is wat ik zal proberen.

#7 ·
Verwijder het zelf, het zijn toch een grap... er zijn handheld jammers voor ongeveer $350 die professionele autodiefstal gebruiken om ze te omzeilen en ook GPS, Northstar, 4G/5G enz. met één klein apparaat... Een voorbeeld

#9 ·
Verwijder het zelf, het is toch een grap.... er zijn handheld jammers voor ongeveer $350 die professionele autodiefstal gebruiken om ze te omzeilen en ook GPS, Northstar, 4G/5G etc. met één klein apparaat... Een voorbeeld

Ik weet niet eens zeker of mijn '24 RL een Lojack heeft of niet. Ik weet ook niet waar de Lojack door de dealer wordt geĂŻnstalleerd. Een discussie uit '22 laat zien dat deze rond de ODBII-connector wordt geĂŻnstalleerd:

Is dat nog steeds het geval voor latere modeljaren?

#8 ·
Interessant. Ik was niet op de hoogte van de stoorzenders.

Ik maak me geen zorgen over professionele dieven, aangezien mijn buurt vol staat met F-150's en andere aantrekkelijkere doelwitten dan mijn kleine rode pick-up.

Maar ik zie geen voordeel in het behouden van de tracker en zal uw advies opvolgen en deze verwijderen. Bedankt.