Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

Aanbevelingen voor een liftkit?

1 reading
24K views 13 replies 13 participants last post by  Bikeridge  
#1 ·
Ik heb de voorasverplaatsingskit van Traxda en ik heb het coole werk gezien dat ze aan hun RL hebben gedaan. Het lijkt erop dat al hun kits spacer kits zijn, geen vervangingen van schokdempers of veren.

Ik wil een 2,5" of 3" lift voor en achter. Ik wil het niet waterpas zetten of meer waterpas maken. Ik wil ook iets stijvers om meer gewicht van dingen als lading, bumper en sliders offroad aan te kunnen.

Dat is wat ik zoek. Aanbevelingen?

#3 ·
Ik heb de vooras verplaatsingskit van Traxda en ik heb het coole werk gezien dat ze aan hun RL hebben gedaan. Het ziet ernaar uit dat al hun kits spacer kits zijn, geen vervangingen van schokdempers of veren.

Ik wil een 2,5" of 3" voor- en achterlift. Ik wil het niet waterpas zetten of meer waterpas maken. Ik wil ook iets stijvers om meer gewicht te kunnen dragen van dingen als lading, bumper en sliders tijdens offroaden.

Alle liftkits die beschikbaar zijn voor de G2 Ridgeline zijn veerpootspacers tot en met de hierboven gelinkte HRG-kit. De enige veerpootvervangingen die ik ken, zijn van Flatout en alleen voor de G1 Ridgeline. Eibach had tijdelijk liftveren op de markt en haalde ze vervolgens uit de schappen omdat ze de ophangingsbinding niet hadden voorzien door een hogere veer op standaard veerpoot te installeren. Succes met je zoektocht.

#4 ·
Het beste dat ik heb gezien was "JonDZ adventure" op YouTube en zijn maat die een Ridgeline heeft. Ze gebruikten een combinatie van de traxda 2" kit, de subframe drop, de eibach veren en een verlenger voor de veerpoten. Als je zijn nieuwste video's bekijkt, zie je al het werk. Ik zou aannemen (gebaseerd op mijn 2" voor 1" achter traxda kit installatie en mijn eigen zoekopdrachten) dat de onderdelen rond de 1.500 zouden kosten en de arbeid 700-1000 meer. Dus ongeveer 2.200 tot 3K in totaal voor dit niveau van lift. Het geeft je 3" lift rondom en vergroot de veerweg tot 12-13" totaal. Ik weet dat zijn vriend met de ridgeline 33" banden op zijn truck paste, maar ik neem aan dat hij echt moest snijden en buigen om het passend te maken.

#9 ·
Je hebt de optie van lift, truxx, HRG, traxda. Allemaal variërend van 1,5 inch tot 3,5 inch. Ik denk dat ik de traxda 2" ga nemen, zodat ik me geen zorgen hoef te maken over het laten zakken van het subframe. Succes met wat je ook beslist.
Ik ben ongeveer een jaar geleden voor de Traxda 2" voor en achter gegaan.. wilde toen niet te maken hebben met het laten zakken van het subframe. Erg blij mee.

#11 ·
Ik heb de voorasverplaatsingskit van Traxda en ik heb het coole werk gezien dat ze aan hun RL hebben gedaan. Het lijkt erop dat al hun kits spacer kits zijn, geen vervangingen van schokdempers of veren.

Ik wil een 2,5" of 3" voor- en achterlift. Ik wil het niet waterpas zetten of meer waterpas maken. Ik wil ook iets stijvers om meer gewicht te kunnen verwerken van dingen als lading, bumper en sliders tijdens offroaden.

Heb net mijn 22 HPD BE level 1.5 JSport van mijn dealer gekregen. Ik ben verbaasd dat het nog steeds soepel loopt.

Attachments

#13 ·
De Traxda 2 inch voor en 1,5 inch achter op mijn 2017 geĂŻnstalleerd. Heeft geweldig gewerkt, waardoor de houding van de truck evenwichtiger lijkt. Een techneut klaagde toen ik de voorste veerpoot vervangen had, maar ach. Gaf me dat beetje extra om diepe sneeuw te trotseren.

#14 ·
Ik heb de 2" leveling lift kit geĂŻnstalleerd en het was waardeloos om mee te gaan kamperen, omdat de voorkant nu in de lucht hing en de achterkant lager was, dus ik moest een tweede kit kopen en alleen de achterkant installeren om de achterkant omhoog te brengen en de truck weer veiliger te maken om mee te rijden.