Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

Mazda CX-9 Grand Touring...Meningen

9.9K views 16 replies 12 participants last post by  moyockredrock  
#1 ·
Ik overweeg de nieuwe CX-9 te kopen. Ik wil graag wat meningen over het merk Mazda. Vroeger hield ik niet van de Mazda-looks, maar ik vind hun nieuwe ontwerpen wel mooi. Zijn er huidige of voormalige Mazda-bezitters? De CX-9 krijgt goede recensies.

Attachments

#2 ·
Ik denk dat het erg veel lijkt op de 07 C-rv van Honda. Maar hij is zelfs groter dan de Pilot, hoewel niet zo breed. De pilot is 188" lang en 78" breed, de C-x9 is 200" lang en 76" breed, bijna zo lang en zwaar als de rl. Ook meer pk's. Hij is trouwens gebouwd op een Ford-frame. Qua kosten is hij ongeveer hetzelfde als een pilot of rl. Hier zijn foto's van de 07 c-rv

Attachments

#4 ·
Kepeli said:
Ik overweeg de nieuwe CX-9 te kopen. Ik wil gewoon wat meningen over het merk Mazda krijgen. Vroeger hield ik niet van de Mazda-looks, maar ik vind hun nieuwe ontwerpen wel leuk. Zijn er huidige of voormalige Mazda-bezitters? De CX-9 krijgt goede recensies.
Ik heb een paar Mazda 626's en 3 pick-ups uit de B-serie gehad voordat Ford veel van hun spullen begon te maken. In principe goede voertuigen, maar veel kleine problemen. Er was altijd wel een klein probleem om mee te kampen. Blijf bij Honda.

#5 ·
Ik reed 14 jaar en 225.000 mijl in een Mazda 626 5-deurs uit '91. Normale onderhoudsitems voor het grootste deel van die tijd. Slechts één waterpomp erop gezet. De distributieriem om de 60.000 vervangen, olie- en filterwissels om de 3.000, remmen om de 50.000 en banden. Een grote uitgave was het reviseren van de versnellingsbak bij 187.000. De originele airconditioning werkte tot 3 maanden voordat ik hem inruilde. Mijn beide dochters hebben in die auto leren rijden. Geweldige auto in het algemeen.

#6 ·
IK HEB IN OKTOBER 2006 EEN MADZA CX-7 GEKOCHT EN WE ZIJN ER DOL OP. HET WAS VOOR MIJN VROUW, MAAR ZE RIJDT NOG STEEDS VAKER IN DE RIDGELINE.

WE HEBBEN DE FWD GT CX-7 MET ALLES BEHALVE 4 WD DRIVE. HEBBEN HET AL OP DE RIDGE.

BEIDE VOERTUIGEN HEBBEN HUN VOORDELEN. DE CX-7 IS MEER EEN SPORTWAGEN EN HEEFT MEER DAN GENOEG VERMOGEN.

DE RIDGELINE IS EEN VAN DE BESTE EN PROBLEEMLOOSSTE VOERTUIGEN DIE WE HEBBEN GEREDEN EN BEZITTEN. DE RIDGELINE HEEFT MEER DAN 23.000 MIJLEN EN IS 21 MAANDEN OUD.

WE HEBBEN DE CX-7 SINDS OKTOBER EN HEBBEN MEER DAN 4500 MIJLEN. HET BRANDSTOFVERBRUIK IS VEEL BETER IN DE CX-7, MAAR OP SNELWEGTRIPS HAALT DE RIDGE 23 MPG EN DE CX-7 25 MPG TOT NU TOE.

GA NAAR EDMUNDS.COM EN GA NAAR DE "INSIDE LANE", JE KUNT ALLE SOORTEN INFORMATIE VINDEN OVER DE CX-7 EN CX-9, ZOWEL CRITICI ALS EIGENAARS. SUCCES MET WAT JE OOK BESLIST !!

IK ZAL EEN FOTO VAN CX-7 MOETEN OPGRAVEN

Attachments

#7 ·
IK BEN GEWEEST EN HEB WAT FOTO'S VOOR JE OPGEGRAVEN.

Attachments

#8 ·
Mijn vader kocht twee zomers geleden een Mazda 3 5-deurs en was er erg blij mee. Deze zomer een MX-5 gekocht en is er dol op. De Mazda 3 kwam gewoon niet door de sneeuw (en de MX-5 is een no-go in de sneeuw), dus hij ruilde hem deze herfst in voor een CX-7 en is er erg blij mee. Ik ben gewoon blij dat hij van de 3 af is - geen aantrekkelijke auto. Ik heb de CX-9 op de autoshow bekeken, en hoewel er ongetwijfeld andere verschillen zijn, ziet hij eruit als een CX-7 op steroĂŻden. Ik weet niet dat hij veel problemen heeft gehad met zijn Mazda's.

#10 · (Edited)
Ik heb een RX-7 en twee 626's gehad. In het begin waren de kwaliteit en afwerking goed. Bij de tweede 626, onder garantie, heb ik twee raammotoren en drie schokdempers vervangen. Na de garantie, met een onafhankelijke (maar door Mazda opgeleide) monteur, was de betrouwbaarheid slechts oké, maar de kosten van Mazda OEM-onderdelen waren veel hoger dan die van Toyota OEM-onderdelen. De lakafwerking was slechts gemiddeld en gevoelig voor steenslag (vooral op de voorkant van de motorkap). De blanke lak was erbarmelijk en gevoelig voor loslaten.

Ik hield van de manier waarop ze zich lieten besturen in vergelijking met andere Japanse auto's, maar ik had het gevoel dat ik werd afgezet op de onderdelen. :(

#11 ·
25 Year Honda Owner said:
Ik heb een paar Mazda 626's en 3 pick-ups uit de B-serie gehad voordat Ford veel van hun spullen begon te maken. In principe goede voertuigen, maar veel problemen met kleine dingen. Er was altijd wel een klein probleem om mee te kampen. Blijf bij Honda.
Ik denk dat dit BS is. De pick-ups uit de B-serie waren crap, maar andere Mazda's zijn zeer goede voertuigen geweest.

Ik denk dat de "kwaliteit" van Mazda een stap lager is dan die van Honda en Toyota, maar dit wordt gecompenseerd door een betere wegligging, styling en "rijplezier". Rijd in een recente Mazda 6 en hij stuurt veel beter dan de Accord of (vooral) de Camry. Tot de nieuwe Civic uitkwam, was de Mazda3 de beste in de klasse van kleine auto's. Tot de update van 2006 had de Accord een van de lelijkste achterkanten die er bestonden.

Ford heeft nooit Mazda-auto's gemaakt. Mazda-trucks en -SUV's waren door Ford geherbrande modellen, maar bij auto's is de realiteit dat Ford Mazda-platforms gebruikt. Een van de redenen waarom de Fusion goed is ontvangen, is het op de Mazda 6 gebaseerde platform.

Kijk naar mijn handtekening en je zult een Honda-vooroordeel zien, maar dat komt niet omdat ik plotseling besloot voor Honda te gaan. Ik heb een RX4, een RX7, een 626, een Millenia S en een Miata gehad. De RX7, de Millenia S en de Miata waren met name uitstekende auto's. De RX4 was een favoriet, maar hij leed onder de korte levensduur die rotatiemotoren in de jaren 70 hadden.

#12 ·
Mijn familie heeft twee MPV's gehad (de twee meest recente carrosserie-wijzigingen). Elk was en is betrouwbaar. De meeste problemen die we er mechanisch mee hadden, werden door de dealer tijdens de garantieperiode verholpen. De enige kosten buiten de aankoop zijn regulier onderhoud. Na het lezen van dit draadje en het zien van de CX-9, denk ik dat we dit voertuig op de proefritlijst moeten zetten. We kijken naar de Audi Q7 en de MB GL-serie. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Aziatische fabrikanten en gezien wat de CX-9 biedt; het lijkt een goede waarde te zijn. Het is geen nadeel dat we een geweldige ervaring hebben gehad met Mazda-producten.

#13 ·
bongus said:
Mijn familie heeft twee MPV's gehad (de twee meest recente carrosserie-wijzigingen). Elk was en is betrouwbaar. De meeste problemen die we er mechanisch mee hadden, werden door de dealer tijdens de garantieperiode verholpen. De enige kosten buiten de aankoop zijn regulier gepland onderhoud. Na het lezen van deze thread en het zien van de CX-9, denk ik dat we dit voertuig op de proefritlijst moeten zetten. We bekijken de Audi Q7 en de MB GL-serie. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Aziatische fabrikanten en zie ik wat de CX-9 biedt; het ziet eruit als een goede waarde. Het doet geen pijn dat we een geweldige ervaring hebben gehad met Mazda-producten.
De CX-9 vervangt de MPV.

#14 ·
Twee weken geleden bekeken mijn maat Steve en ik een CX-9 op de DC Auto Show. We waren erg onder de indruk. Er was nog een andere man en twee vrouwen die hem tegelijkertijd bekeken, dus we stapten allemaal in om te zien hoe goed hij vijf te grote mensen zou kunnen herbergen. Het ging heel goed!

Ik ben 1,98 m lang en nam de bestuurdersstoel. Steve is 1,93 m lang en nam de stoel achter me, en de andere man was 1,88 m lang en nam de derde rij voor zichzelf. De twee vrouwen waren 1,78 m lang en namen in feite de rechterhelft van de auto over. We waren allemaal verbaasd over de hoeveelheid ruimte, de mogelijkheid om de tweede rij stoelen te laten leunen en het algemene gevoel van kwaliteit in het voertuig.

Ik weet uit andere artikelen dat de CX-9 het platform deelt met de nieuwe Ford Edge en de Lincoln crossover. Mazda heeft zeker de juiste afwerking als je iets meer Sport dan Utility prefereert, en de Lincoln was ook erg mooi.

Perry

#15 ·
Als u op zoek bent naar een mooier uitziend voertuig dan de Honda CRV en meer pk's heeft, ga dan voor de Mazda, maar realiseer u wel dat de Mazda zeer weinig bagageruimte en een slecht brandstofverbruik heeft.

#16 ·
moyockredrock said:
Als je op zoek bent naar een mooier uitziend voertuig dan de Honda CRV en meer pk's heeft, ga dan voor de Mazda, maar realiseer je wel dat de Mazda zeer weinig bagageruimte heeft en een slecht brandstofverbruik.
De Mazda had een brandstofverbruik dat vergelijkbaar was met andere voertuigen in zijn klasse. Doe wat onderzoek, de CX-9 heeft meer dan genoeg bagageruimte met 2 rijen opklapbare stoelen. Met de 3e rij stoelen omhoog heb je nog steeds 17 kubieke voet of bagageruimte, 7 meer dan de Toyota Highlander, met de 3e rij omlaag 48 kubieke voet en met de 2e rij omlaag 100 kubieke voet.

Slecht brandstofverbruik? Het wordt beoordeeld op 18/24, wat gemiddeld is voor zijn klasse.

#17 · (Edited)
Mijn excuses, ik vergeleek het met de CX-7, die in dezelfde klasse zit als de CR-V, de CX-9 die niet in dezelfde klasse zit als de CR-V, zou beter vergeleken kunnen worden met de Honda Pilot, die in 2008 een nieuw ontwerp zou moeten krijgen. Maar bedankt voor de belediging. Trouwens, de CR-V haalt 23/30 mpg en 22/28 voor de 4wd CR-V.