Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

Nieuwe RTL-E-eigenaar en hij staat in de werkplaats.... A/C-compressorprobleem dat nu een TSB is. Niet blij

9.8K views 35 replies 16 participants last post by  stevem5215  
#1 ·
Welnu, na maandenlang onderzoek naar dit voertuig (veel ervan in dit forum) besloot ik toch in te stappen nadat ik over de problemen had gelezen. Zelfs nadat mijn beste vriend een 2019 heeft die zowel het distributieriemprobleem (de auto moest worden weggesleept) als het brandstofpomp probleem heeft gehad, ben ik toch ingestapt en het lijkt op een andere pech.

2019 wit/zwart RTL-E. Bouwdatum van 12/18 als dat iemand helpt. Hij stond ongeveer 7 maanden op het dealerveld hier in Montana. Ze wilden graag handelen en de prijs was goed. Ik heb uren met de verkoper (goede kerel) doorgebracht om de zorgen te bespreken en natuurlijk een Carfax te trekken (altijd, zelfs bij een nieuw voertuig) en te kijken naar de terugroepingsbon die op de brandstofpomp was uitgevoerd. Ik heb meer dan een uur besteed aan het praktisch detailleren van het voertuig, het controleren van carrosseriepanelen, alle andere gebieden die hier worden aangegeven, enz. Ik heb een batterijtest laten uitvoeren omdat de auto er al zo lang stond. Zat in de auto met de verkoper en besprak alles. Heb een korte proefrit gemaakt, aangezien ik er al vele malen een heb gereden. Alles voelde goed aan. Het was maar ongeveer 70 graden tijdens de rit.

Doe de deal, knip de cheque en begin naar huis te rijden bij 82 graden en merk meteen dat de airconditioning nauwelijks koele (laat staan koude) lucht blaast. Helemaal op "lo".. recirculatie etc. en het doet nauwelijks iets. Bel en maak een afspraak om langs te gaan nadat ik heb gelezen dat er problemen zijn met de airconditioning (die hier gemist), en jawel, er was net een TSB uitgegeven voor de 2019 Ridgeline naast andere Honda's voor "droger slang"..O-ringen bevestigd aan de compressor. 2 dagen nadat ik het voertuig koop, voegden ze de RL toe aan dit Honda-probleem. Ongelooflijk. De servicemanager liet me het bulletin zien en ik weet zeker dat het inmiddels online staat. Gewoon verschrikkelijke timing. Als ik dit een week geleden had gezien, had ik de auto niet gekocht.

Dealer/Service nam het voertuig in ontvangst en zei meteen: "Ja, we moeten de onderdelen vervangen en het lijkt erop dat we ze op voorraad hebben omdat we er te veel hebben vervangen".
Dat is mooi. Hij zei dat ze er meteen mee aan de slag zouden gaan en gaf me een leenauto. Goede kerel... hij voelde zich rot (denk ik). Hij vertelde me ook dat ze vroeger de hele voorkant van de auto moesten halen om deze reparatie uit te voeren, maar hun technicus heeft een manier gevonden om dat te omzeilen. Als ze de voorkant van die auto hadden moeten halen, zou ik ontploft zijn.

Dus het wordt beter. Servicemanager belt me een uur later en zegt: "Honda geeft net een nieuw verbeterd onderdeel uit om dit probleem op te lossen, dus ze gaan daarop wachten en nu heb ik een afspraak voor volgende week dinsdag om hopelijk een gloednieuwe RL te hebben die een functionele airconditioning heeft. Betekent dat dan dat het oude vervangende onderdeel slecht is en dat degenen die deze reparatie hebben gehad, moeten hopen?

Triest is dat ik dit voertuig echt leuk vind. Het is perfect voor mijn behoeften. Ik heb het ook gekocht voor de Honda-betrouwbaarheid. En nadat ik zoveel over deze problemen had gelezen, ben ik toch ingestapt en kon ik niet meer teleurgesteld zijn.

#2 ·
Ze zullen het repareren. Het is slechts een A/C-onderdeel, geen kritieke mechanische component. Als je hier hebt gelezen, weet je ongetwijfeld dat de kwaliteit van Honda niet meer is wat het ooit was, maar ik zou niet te snel in paniek raken. Het is ontmoedigend om een storing te hebben in een gloednieuw voertuig, maar gezien de lijst met problemen in alle nieuwe auto's, als dit alles is wat er gebeurt, zou je onderweg moeten zijn en van je nieuwe RL moeten genieten zonder spijt van de koper.

#3 ·
...je weet ongetwijfeld dat de kwaliteit van Honda niet meer is wat het ooit was...
Ik heb sinds de jaren 70 Honda's (evenals andere merken) gehad. Ik vraag me af of de bouwkwaliteit van een auto slechter is. Nu zijn ze ingewikkelder geworden en dat brengt problemen met zich mee, maar ik denk dat de bouwkwaliteit van alle in Noord-Amerika verkochte voertuigen zeer goed is en tot op de dag van vandaag statistisch gezien zeer goed blijft. Natuurlijk kom je wel eens een citroen tegen, maar dat is niet de regel, maar de uitzondering.

#5 ·
Het is een nieuw 40k-voertuig dat direct in de werkplaats staat met een basis hoofdonderdeel (A/C) dat bij aflevering defect is geraakt en mogelijk de verwijdering van de hele voorkant vereist. Ik weet niet zeker of ik dat als een "strohalm" zie.

#6 ·
Ik heb ook een 2019 RTL-E build van 12/18, die ik eind juli kocht, dus hij stond 8 maanden op hun terrein, maar ik heb geen problemen gehad.
De airconditioning is eigenlijk erg koud. Ik heb gereden bij temperaturen van ruim 80 graden en hij werkte goed.

Vertel ons hoe de reparatie verloopt, ik zal mijn ogen openhouden voor eventuele A/C-problemen op de mijne.

#12 ·
Ik heb ook een 2019 RTL-E, gebouwd op 12/18, die ik eind juli kocht, dus hij stond 8 maanden op hun terrein, maar ik heb geen problemen gehad.
De airconditioning is eigenlijk erg koud. Ik heb gereden bij temperaturen van boven de 80 graden en het werkte goed.

Vertel ons hoe de reparatie verloopt, ik zal mijn ogen openhouden voor eventuele A/C-problemen op de mijne.
Ik weet niet zeker hoe de reparatie is verlopen, want er lekt nu echt veel water uit het A/C-systeem en het is hier niet erg warm, dus het werkt niet zo hard. Ik weet dat dit condensatie is en normaal, maar ik merk het helemaal niet op mijn 2018 Mazda CX-9. Dit ding druppelt aanzienlijk na slechts een paar kilometer. Het ziet ernaar uit dat hij terug moet om getest te worden, wat ze naar mijn mening na de reparatie zouden hebben gedaan. Heeft iemand anders dit probleem? Ik zal proberen een foto te plaatsen, maar hoewel het alleen maar water is, ben ik er dol op in mijn garage en nieuwe oprit...

#8 ·
Tegenwoordig worden voertuigen geassembleerd door de fabrikant, maar zijn ze een complexe mix van onderdelen van meerdere fabrikanten. De lijst met fabrikanten en leveranciers van een enkel voertuig, laat staan de hele lijn, is duizelingwekkend. Het beheer van de kwaliteit van al deze componenten wordt doorgeschoven naar de individuele fabrikanten en wanneer (niet als) er een probleem opduikt, pakt de autofabrikant het probleem aan.

Ja, het is frustrerend om een probleem te hebben met een voertuig dat je twee dagen hebt, maar bedenk dat het 8+ maanden geleden is geproduceerd en tot nu toe op een terrein heeft gestaan. Er is een reden dat je een nieuwe voertuiggarantie hebt en de mogelijkheid om een uitgebreide dekking te kopen, is om jezelf te beschermen tegen defecten van subfabrikanten en subassemblageleveranciers.

Het uiteindelijke probleem is dat de kosten van het voertuig de som zijn van de subassemblageonderdelen. Om winst te maken, moet je meer binnenhalen dan je hebt uitgegeven en om dit te doen, kies je vaak voor een goedkopere optie. Honda produceert nog steeds fantastische voertuigen, net als de meeste andere fabrikanten. Aan de andere kant is de supercompetitieve markt voor subassemblageleveranciers rijp voor een revisie.

#9 ·
Toen ik mijn 2019 RTL-T kocht, moest de verkoper hem ophalen bij hun opslagterrein. Toen hij terugkwam, was het niet degene die ik had uitgekozen - hij was 4 maanden ouder. Hij zei dat toen hij de volledige controle van het voertuig wilde doen, de airconditioning niet goed werkte. Blij dat ze een grondige controle hebben uitgevoerd om me die moeite te besparen.

#11 ·
@montanaman : Je bent hierin niet de enige en de Ridgeline ook niet. Ik heb ook klachten over de airconditioning gehoord in de Odyssey (G5)-wereld. Toen ik mijn '19 Odyssey kocht, gaf ik 7 dingen (TSB's, recalls) en een afdruk van het huidige PDI-document en vertelde mijn verkoper om die te laten controleren, ondertekenen, afdrukken en dateren door de technicus. Ik legde ook het 'AC-probleem' uit waar ik steeds over hoorde en het was de niet-naleving van de AC-lijndruk.

Mijn odyssey heeft meer dan 25.000 mijl en het is bijna 13 maanden in mijn bezit en ik heb geen problemen. Ik heb wat problemen met het lezen van USB-mediasticks (probleem met de mediastick) en een keer had de cabinwatch-camera een hik, maar niets vergeleken met anderen en hun 'problemen'. Mijn AC blaast zo koud dat ik hem altijd lager moet zetten en ik ben het type persoon dat alles boven de 72F buitentemperatuur haat. De cabine staat altijd op 67F.

Het is altijd verstandig om de verkoper alle bekende problemen voor die generatie te presenteren, hoewel het misschien niet van toepassing is op uw modeljaar, om te controleren en te erkennen. Ik zou liever de voorkant uit elkaar laten halen om de compressor goed te onderhouden, dan dat een technicus 'een manier vindt' en uiteindelijk een carrosseriepaneel indeukt of krast, wat ik maanden later pas te weten kom omdat het voor me werd verborgen vanwege een autowasstraat. Om eerlijk te zijn, niemand weet echt hoeveel 'gloednieuwe auto's' deuren, motorkappen, bumpers, koplampen, enz. enz. vervangen krijgen en geen enkele klant is zich daarvan bewust; toch gebeurt het allemaal. Heck, zelfs wielen worden beschadigd en ze worden vervangen en die beschadigde wielen worden opnieuw afgewerkt en belanden op Craigslist.

#13 ·
Heeft iemand anders opgemerkt dat er overmatig water onder het voertuig druppelt als gevolg van condensatie? Mijn 2019 RTL-E had geen airconditioning toen ik hem kocht. De nieuwe TSB omvatte een reparatie van de "droger slang" en de O-ringen die blijkbaar gevoelig zijn voor defecten. De airconditioning werkt prima, maar zelfs na een korte rit bij 70 graden, waarbij de airconditioning nauwelijks werd gebruikt, komt er een grote hoeveelheid water naar beneden en op de oprit. Aanzienlijk meer dan bij mijn andere voertuigen. Enige aanwijzingen waarom dit zo zou zijn? Zou het kunnen zijn omdat het systeem net is gerepareerd en opnieuw is gevuld? Het ziet er voor mij niet goed uit, dus ik breng hem terug zodat ze het kunnen controleren en testen. 233 mijl en tot nu toe niet enthousiast.

#14 ·
De TSB is voor de o-ringen van de ontvanger-droger, niet voor de compressor. De voorbumper moet worden verwijderd om de condensor te verwijderen. Wat betreft het druppelende condens, dat gebeurt omdat de verdamper nog kouder wordt door de juiste hoeveelheid koudemiddel, waardoor er meer condens ontstaat, wat een goede zaak is.

#17 ·
De TSB is voor de o-ringen van de ontvanger-droger, niet voor de compressor. De voorbumper moet worden verwijderd om de condensor te verwijderen. Wat betreft de condensdruppels, dat gebeurt omdat de verdamper nog kouder wordt door de juiste hoeveelheid koudemiddel, waardoor er meer condens ontstaat, wat een goede zaak is.
Bedankt voor de terugkoppeling

Mijn servicereceipt zegt "Ontvanger tankfilter/droogmiddel ...vervangen
S/B 18-080
4047 W
14 B08799-003 R1234YF Freon
620025 A/C-systeem evacueren en opnieuw vullen.

Er is geen indicatie dat o-ringen zijn vervangen

"Ze hebben simpelweg de filterdroger sub-set assembly vervangen en de airco opnieuw gevuld"

Dat was de reparatie die is uitgevoerd volgens deze nieuwe TSB.

#16 ·
Ik lees dit als dat je niet enthousiast bent omdat je airco te goed werkt.
Misschien heb je gelijk en komt het doordat hij net gerepareerd is. Ik heb twee andere nieuwere voertuigen en geen van beide druppelt zoveel water en heb net een artikel gelezen waarin stond: "een druppel of twee is normaal... een plas niet". Dit gebeurt bij 70 graden en ik rijd met de truck van Montana naar Arizona waar het 106 graden is en wil niet langs de weg eindigen.

#20 ·
En de dealer stemt ermee in. De service gaat morgen open. Ik ben de eerste. Ze hebben duidelijk niet de moeite genomen om het systeem na de reparatie te testen. Waarom ben ik niet verrast? Dit wordt het 3e bezoek voor 300 mijl.

#22 ·
S/B 18-080 bevat een onderdelenset. #2 op de foto.

#26 ·
Instellingen, gebruik je het in 'Auto' of de handmatige 'A/C'-knop? Op mijn Pilot en Ridgeline gebruiken we ze allebei in de automatische modus, en ze produceren allebei behoorlijk wat water. We merken dat de 'Recirculatie'-modus meestal aanstaat in Auto. Dit zou de hoeveelheid vochtige buitenlucht die binnenkomt, beperken. Wat leidt tot minder waterdruppels.

Als je alleen met de A/C-knop werkt, zou dit altijd de meer vochtige buitenlucht aantrekken en meer watercondensatie produceren.

• Like
Reactions: blizbod
#27 ·
Het water komt van het verwijderen van de luchtvochtigheid in de lucht en niet van de warmte. Vanmorgen was het 62 graden en 89% luchtvochtigheid. Een 'druppel of twee' is NIET normaal - denk eens aan hoeveel water er uit een typische raam-airconditioner komt. Denk nu eens dat uw auto waarschijnlijk meer dan 3 keer de capaciteit heeft om gebrek aan isolatie, zonbelasting etc. te overwinnen.

Tenzij het water niet uit de condensafvoer komt of er een gek probleem is waarbij de airco lucht van buiten aanzuigt in plaats van uit de cabine, zou ik blij zijn dat uw systeem zo goed werkt als het doet.

#28 ·
Het water komt van het verwijderen van de vochtigheid in de lucht en niet van de warmte. Vanmorgen was het 62 graden en 89% luchtvochtigheid. Een 'druppel of twee' is NIET normaal - denk eens aan hoeveel water er uit een typische raam-airco komt. Denk nu eens dat uw auto waarschijnlijk meer dan 3 keer de capaciteit heeft om gebrek aan isolatie, zonbelasting etc. te overwinnen.

Tenzij het water niet uit de condensafvoer komt of er een gek probleem is waarbij de airco lucht van buiten aanzuigt in plaats van uit de cabine, zou ik blij zijn dat uw systeem zo goed werkt als het doet.
Ik hoor en begrijp wat u zegt. Ik heb een Corvette uit 2017 en een Mazda CX-9 uit 2018 en beide werden gisteren onder dezelfde omstandigheden gereden met zowel "re-circ" als frisse lucht en de Vette druppelde helemaal niet en de Mazda nauwelijks, dus moet ik me daar zorgen over maken? Ik begrijp de mechaniek van de situatie, maar als dit "normaal" is voor dit specifieke voertuig, maakt het me niet blij om elke keer mijn garage in te rijden en een grote plas eronder te hebben.

De dealer test een ander voertuig om te vergelijken en wil dat ik het kom bekijken. Hij heeft de foto's gezien en geeft toe dat het overdreven lijkt. Stoot uw RL zoveel water uit onder die omstandigheden?

Nogmaals bedankt voor uw feedback. Ik ben meer bezorgd omdat ik volgende week 1300 mijl naar Arizona rijd, waar het nog steeds dagelijks 100 graden of meer is.

#30 ·
Momenteel 77F / 62% luchtvochtigheid. Dochter was vandaag ziek, dus ik heb helemaal niet met de RL gereden. De zon is al achter het huis ondergegaan, dus het interieur was vrijwel dezelfde temperatuur als buiten. Airconditioning 5 minuten laten draaien op 67 Full Auto (computer zette hem op recirculatie).

Ik zou zeggen een flinke plas (waarschijnlijk meer als mijn wegdek zo mooi was als die van jou :), druppelt nog steeds om de 5-10 seconden nadat de RL is uitgeschakeld. Kan geen video plaatsen, maar hier is een foto.

Merk op dat dit consistent is met hoe het de afgelopen 3 jaar is geweest en altijd geweldig heeft gewerkt. Bijna 2000 mijl aan reizen deze zomer, inclusief een reis van 800 mijl naar Outer Banks NC eind juli. Mijn vrouw en dochter namen dekens mee voor de rit.

Misschien hebben je andere auto's een lekbak of ergens waar het condensaat zich verzamelt totdat het verdampt? Ik moet zeggen dat de RAV4 van mijn vrouw in vergelijking niet zoveel druppelt, maar hij is 9 jaar oud en de airco is ook lang niet zo efficiënt.

Hopelijk vinden ze een probleem als er een is.

Attachments

#32 ·
Sorry voor de vertraging. Echtscheiding zat in de weg.

Dus een van de eerdere opmerkingen was correct. Het lekt alleen zo erg als de luchtvochtigheid erg hoog is (70% of meer lijkt het) en het staat NIET op recirculatie. Dus ze hebben ernaar gekeken en ja, het lekte veel als het niet op recirculatie stond, maar een druppel of twee als het wel op recirculatie stond. Dus recirculatie is het. Het lijkt oké, dus ik duim. Het andere dat ik niet leuk vind, is dat je niet gewoon buitenlucht door de ventilatieopeningen kunt hebben. Als je het "uit" zet, wordt het scherm donker en kun je geen frisse lucht naar binnen pompen.

Verder begin ik de RL echt leuk te vinden nu ik er een beetje mee heb kunnen rijden. Iemand een goede zachte oprolbare tonneau cover aanbevelen? Ik vind Truxedo erg leuk, maar moeilijk online te vinden omdat ze elke andere truck laten zien, zelfs als je Ridgeline intypt. Ik wil niet het harde vouwtype.

Bedankt voor de reacties. Ik hoop dat ik mijn problemen heb opgelost. Ze repareren veel van die "droger slangenconstructies bij de dealer waar ik was", dus dat is een probleem.

#33 ·
Ik gebruik het merk "Access" voor de hoes. Ik vind het fijn. Ik heb hem pas 6 maanden, maar een vriendin heeft er al een sinds '06 en hij blijft goed. Ik heb de mijne door de dealer laten installeren en daar ben ik blij om. Ik ben erg lui en de $50,00 waren het zeker waard.

#34 ·
Nog een ding over de A/C-situatie. Ik ben eindelijk de handleiding aan het doornemen en de hele klimaatregelingsbank met knoppen is anders dan de handleiding? Er is geen "max" A/C-knop op mijn RTL-E? Ik ben in de war. Waarom zou dat anders zijn dan in de handleiding. Ik heb dubbel gecheckt dat de mijne een RTL-E is.... ??