Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

SRS-code - Klopsensor vervangen?

5K views 3 replies 4 participants last post by  ROBSRTL  
#1 ·
Ik heb een 2011 Ridgeline RTL.

Ik heb mijn check engine light code laten scannen bij O'Reilly Auto Parts. Ik zag de man de code scannen en er staat SRS code op de lezer.

Hij zei dat het gerelateerd is aan de veiligheidsgordelsensor en dat ik mijn klopsensor moet vervangen.

Ik was aan het researchen over SRS codes, en hoewel het gerelateerd is aan veiligheidsgordels, heb ik niets gevonden over het vervangen van de klopsensor.

Ik ben een beginner in dit soort dingen, maar ik ben bereid het te proberen en geld te besparen. Het lijkt erop dat zijn advies over het vervangen van de klopsensor verkeerd zou kunnen zijn. Het is waarschijnlijk meer een probleem met de bedrading of de zekeringkast? Gelieve advies.

Dank u!

#2 · (Edited)
Ik heb een 2011 Ridgeline RTL.

Ik heb mijn check engine light code laten scannen bij O'Reilly Auto Parts. Ik zag de man de code scannen en er staat SRS code op de lezer.

Hij zei dat het gerelateerd is aan de veiligheidsgordelsensor en dat ik mijn klopsensor moet vervangen.

Ik was aan het zoeken naar SRS codes, en hoewel het gerelateerd is aan veiligheidsgordels, heb ik niets gevonden over het vervangen van de klopsensor.

Ik ben een beginner in deze dingen, maar ik ben bereid het te proberen en geld te besparen. Het lijkt erop dat zijn advies over het vervangen van de klopsensor verkeerd zou kunnen zijn. Het is waarschijnlijk meer een probleem met de bedrading of de zekeringkast? Gelieve advies.

Bedankt!
Sinds 1996 gaat het Check Engine Light alleen branden voor bepaalde problemen die de uitstoot kunnen beĂŻnvloeden. De motor en transmissie genereren "P" (Powertrain) codes. Deze codes kunnen worden gelezen door zowat elke aftermarket scantool.