Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

Wat is er aan de hand met al dat piepen als ik mijn vrachtwagen verlaat?

21K views 18 replies 16 participants last post by  mertz44  
#1 ·
Ik heb een Black Edition Ridgeline en wanneer ik de truck verlaat, krijg ik meestal een enkele piep, soms krijg ik een snelle reeks pieptonen, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de truck me probeert te vertellen. Ik heb mijn sleutels in mijn zak, de lichten op automatisch, de motor uit en ik ben nog niet weggelopen van de truck voordat hij me toetert.

#2 ·
Ik heb een Black Edition Ridgeline en wanneer ik de truck verlaat, krijg ik meestal een enkele piep, soms krijg ik een snelle reeks pieptonen, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de truck me probeert te vertellen. Ik heb mijn sleutels in mijn zak, de lichten op automatisch, de motor uit en ik ben nog niet weggelopen van de truck voordat hij me piept.
Heb je de walk-away lock-functie correct ingeschakeld? Meerdere pieptonen betekenen dat het voertuig niet op slot zit, controleer nogmaals of al je deuren volledig gesloten zijn als/wanneer je de meerdere pieptonen hoort. Dat is me al meerdere keren overkomen, elke keer kwam het doordat een deur niet volledig gesloten was.

#4 ·
Dit is me al een paar keer overkomen zonder reden, er waren geen deuren open, slechts één sleutel en die zit in mijn zak. De eerste piep geeft aan dat de walk-away deursluiting actief is en dat uw sleutel nog steeds binnen bereik is en de deuren nog steeds ontgrendeld zijn, de tweede piep is de bevestiging dat de deuren op slot zijn en uw sleutel buiten bereik is. De meerdere pieptonen zijn een foutmelding, maar ik heb geen idee waarom de mijne 1 op de 5-6 keer zonder reden fouten geeft.

#8 ·
Ik heb ontdekt dat als ik de fob in mijn zak stop en dan mijn mobiele telefoon in dezelfde zak stop en de mobiele telefoon zich tussen de fob en de truck bevindt, de truck de sleutel niet altijd herkent. Ik moet heel dicht bij de truck komen om hem de sleutel te laten herkennen en zelfs dan lukt het soms niet. Het is alsof de mobiele telefoon de fob afschermt. Ik weet niet zeker of u dat ervaart, maar ik dacht dat ik het even zou vermelden.

#17 ·
Kleine mogelijkheid: Zorg er ook voor dat het zonnedak en de achterruit gesloten zijn (niet op een kier).
Is het mogelijk dat een open motorkap ervoor zorgt dat hij piept en niet op slot gaat? Ik heb de mijne laatst open laten staan en hij ging niet op slot, heb de motorkap gesloten en hij ging op slot... toeval?

#19 ·
Ik ben het eens met davegct: te snel weglopen, vooral achter de vrachtwagen, zorgt ervoor dat de snelle pieptonen klinken en dan vergrendelt de vrachtwagen niet. Als je een seconde in de buurt van de vrachtwagen wacht totdat je een enkele pieptoon hoort, dan is de automatische vergrendeling klaar. Dan kun je weglopen en klinkt de tweede enkele pieptoon en is de vrachtwagen vergrendeld. De snelle pieptonen stopten toen ik dit eenmaal had ontdekt. Het is een beetje irritant, maar het werkt.