Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

2007 Ridgeline roestproblemen, binnenste en buitenste dorpelpanelen

13K views 15 replies 7 participants last post by  Sparkland  
#1 ·
Dus dit is mijn verhaal en daar blijf ik bij. Ik werd deels geïnspireerd door een andere thread over het repareren van de dorpels (binnen en buiten). Ik woon in PA, dus het moest door de keuring komen, niet per se er goed uitzien. Ik zou de truck in principe afdanken totdat ik zag wat gebruikte ridgelines opleverden. Ik had een tig-lasser, wat staalplaten die ongeveer dezelfde dikte hadden als het originele metaal. Ik kocht de buitenste dorpels en de onderste hoekkwartierpanelen (ongeveer $ 240). Om het gemakkelijker te maken, kocht ik een goedkope plasmasnijder op Amazon met wat extra "verbruiksartikelen", ook rond de $ 240. De bijgevoegde foto's laten zien waarmee ik ben begonnen.

Attachments

#2 ·
De volgende reeks foto's laat zien wat er overbleef toen ik dingen begon weg te snijden. De bestuurderskant was niet zo erg als de passagierskant. De passagierskant was van het ene uiteinde tot het andere verrot, en de binnenrail met de cirkels was ook verrot. Dus ik begon met de gemakkelijke kant, in de hoop wat ervaring op te doen om te helpen met de "slechte kant".

#3 ·
Volgende stap: de buitenste dorpelpanelen plaatsen. In tegenstelling tot de andere poster die zijn eigen renovatie deed, zie: Ridgeline Rusty Rocker Repair De man in de thread gebruikte 1/8e kanaalstaal, wat ik niet wilde kopen omdat ik het plaatstaal had en het lassen van het dikkere staal aan dun staal mijn mogelijkheden te boven ging. Dus besloot ik de buitenste dorpelpanelen te kopen en ze te plaatsen. Ik kocht de goedkopere niet-oem-panelen omdat ik dacht dat ik Humpty Dumpty weer in elkaar zou zetten en dat dichtbij genoeg goed genoeg zou zijn. Bovendien werden de goedkopere geleverd met de onderste kwartpaneelstukken. Ik verving ook de buitenste dorpelpanelen zodat ik iets had om de binnenste dorpelpanelen mee uit te lijnen. Ik haalde de achterdeur eraf om ruimte te maken. Ik markeerde alles zo goed als ik kon en pakte de plasmasnijder erbij. Zoals je kunt zien, heb ik het deel van het paneel dat over de "stap" gevouwen was, niet gebruikt. Ik boorde de gaten langs de onderste rand van het paneel voor en hechtte het vast.

Attachments

#4 ·
Ik heb het zijpaneel geplaatst en ben aan de binnenste dorpel begonnen. Waar ik kon, heb ik geschroefd en gelast. Ik heb de steunen en dwarsbalken gebruikt waar mogelijk. Ik heb de plaatstaal op lengte en breedte gesneden. Ik heb ook een gestippelde sleuf gesneden zodat ik het staal kon buigen om aan te sluiten op de richel van het buitenste dorpelpaneel. Ik heb de buitenste dorpel, de binnenrail met de cirkels en de buitenste dorpel aan elkaar geschroefd en gelast.

Attachments

#5 ·
Heb ik gezegd wat een slimme zet het was om de plasmacutter te kopen. Jongen, het bespaarde tijd en het was gladder dan je weet wat door een gans. Toen ik alles aan de bestuurderskant bij elkaar had, heb ik er wat primer op gesmeerd. Ik heb al het slijpen en fijner lassen voor later bewaard.

Attachments

#6 ·
Gewapend met een beetje kennis en een beetje zelfvertrouwen plande ik een weg vooruit aan de slechte kant. Het probleem dat ik had, was dat de binnenreling met de cirkelvormige uitsparingen praktisch niet bestond. Dus gebruikte ik wat dunner metaal en sneed een paar stukken uit om aan de binnenkant te passen. Ik gebruikte de gestippelde sleuflijn voor mijn bochten en ik plaatste de nieuwe "sleeve" erin. Ik schroefde waar ik kon, zodat het metaal voor een betere las aan elkaar zou worden getrokken. Zoals je kunt zien, heb ik het metaal zo gebogen dat er een richel was om aan te sluiten op de buitenste en binnenste rockerpanelen. Ik heb ook overal waar ik kon overlapt en geschroefd/gelast.

Attachments

#7 ·
Nadat de binnenrail klaar was, monteerde ik de buitenste dorpel en het onderste zijpaneel en hechtte ze vast zoals ik aan de andere kant had gedaan. Vervolgens bedacht ik zorgvuldig hoe ik de binnenste dorpelstukken kon plaatsen. Ik gebruikte de steunen waar ik maar kon, ik moest een paar stukken aan de zijkant lassen/vastschroeven zodat ik iets had om op te lassen. Ik overlapte en schroefde waar ik maar kon. (Nadat de dingen waren gemonteerd en vastgeschroefd, laste ik de moeren vast zodat ze niet los konden raken.) Ik plaatste ook een paar strips van de binnenkant (bestaand metaal) naar de richel en schroefde en laste die vast. Zoals je op de foto's kunt zien, heeft de onderste richel drie stukken metaal die samenkomen: de buitenste dorpel, de binnenste "rail" en het binnenpaneel. Heb ik al gezegd wat een goede investering die plasmasnijder was?

Attachments

#8 ·
Oké, terwijl ik bezig was, was ik het metaal aan het gronden en schilderen. Ik heb enorm veel tijd besteed aan het slijpen en opnieuw lassen van gaten. Ik kocht een blik van wat vroeger tijgerhaar werd genoemd en smeerde het langs alle binnenste rocker-laslijnen om eventuele gaten te dichten. Ik gebruikte het ook op de buitenste rocker-paneel laslijnen. Daarna spoot ik bedliner over het binnenste rocker-paneel en het buitenste rocker-paneel. Dit project ging erom de truck weer op de weg te krijgen, het uiterlijk was van secundair belang, maar alles bij elkaar ziet het er oké uit.

Attachments

#9 ·
Oké, laatste bericht denk ik. Nadat ik klaar was met het plaatwerk, moest ik de voorste uitlaatpijp (Y-pijp) vervangen. Wees voorzichtig van wie je hem koopt, ik heb er een op eBay gekocht die niet om de oliepan paste. Koop een Walker-merk, het paste als een handschoen. Neem weg, draag altijd handschoenen, veiligheidsbril, brillen, schilden, ademhalingsapparatuur, de juiste lasveiligheidskleding, de juiste bril voor de plasmasnijder. Heb ik al gezegd hoeveel die plasmasnijder heeft geholpen, had de klus niet zonder hem kunnen klaren. Oh trouwens, ik heb heel weinig ervaring met lassen of enige vorm van metaalbewerking. Ik probeerde gewoon gezond verstand te gebruiken en alles strak en goed te maken. Al met al kostte het me met de uitlaatpijp het grootste deel van drie weekenden, van vrijdagavond tot en met zondag. Het was heet, vies werk, ik heb twee paar lashandschoenen versleten (opmerking voor mezelf, niet bezuinigen op lashandschoenen), een half dozijn ademhalingsapparaten, minstens drie shirts en een paar goedkope handschoenen en een goede paar leren handschoenen verpest. Ik had een kleine hik bij de inspectie, de monteur reed hem de baai in en het motorlampje ging branden, een verdampingsspoelklep. Mijn monteur was onder de indruk van het werk. Maar nu ben ik minstens een jaar goed en ik ben net over de 220K mijl gegaan. Het beste, ik zei tegen mijn vrouw: Zie, ik zei toch dat ik het kon... oh en geen autokosten. Al met al kostte het me minder dan $ 500 voor dorpels, lasdraad, slijpschijven, primer, verf en bedliner, de plasmasnijder niet meegerekend en ik had het staal gratis.

Attachments

#13 ·
Het zou jammer zijn als het op dit punt zou falen voor de terugroepactie van de brandstoftankriem. ;)

#16 ·
Zeer mooi gedaan, @TOM15116. Ik beschouw gereedschap nooit als een uitgave voor een klus. :)