Honda Ridgeline Owners Club Forums banner
21 - 23 of 23 Posts
Ik heb nog nooit een echte foto gezien van een 'coked up' Ford F150-klep. Ik zou graag een foto willen zien, simpelweg omdat ik niet geloof dat het probleem bestaat. Mijn 2016 2.7 Ecoboost had ongeveer 109.000 mijl op de teller en liep als een zonnetje toen ik hem inruilde. Ik heb veel tijd doorgebracht op de grootste F150-forums en heb nooit een echt geval van klepverkoking gezien bij een F150 Ecoboost van welk bouwjaar of welke grootte dan ook... en ik heb gezocht. Ik heb een lange thread geplaatst op de grootste F150-site over een vriend met een 2016 2.7 F150 die 465.000 mijl (industriële onderdelen zonder bezorging) reed voordat de transmissie het begaf. Nooit een intern motorprobleem gehad en olieverversingen gedaan zoals de monitor suggereerde... wat neerkomt op elke 10.000 mijl. Nee, ik denk dat Ford de directe injectie vanaf het begin goed heeft aangepakt en dat het toevoegen van poortinjectie een probleem heeft opgelost dat zich nooit heeft gematerialiseerd.

Jaren geleden, toen ik bij een VW-dealer werkte, hadden we een Golf die niet wilde starten door OVERMATIGE koolstofafzetting aan de achterkant van de inlaatkleppen. Als je lang genoeg startte, zou de koolstof verzadigd genoeg worden om brandstof in de kamer te laten komen en zou hij starten. Ons werd verteld dat de koolstofafzetting te wijten was aan brandstof van slechte kwaliteit, vandaar de komst van Techrom en andere additieven.

Even doorspoelen naar nu, directe injectie. Direct in de kamer spuiten, de inlaatkleppen overslaan. Hoe komt de koolstofafzetting er nu?

Ik vraag me gewoon af? Ik heb een 2015 Audi 2.0L, die de koudstart-symptomen vertoont, misfires tijdens de eerste start gedurende ongeveer 20-30 seconden.

Misschien zou de inductiereinigingsmethode beter werken dan additieven in de tank?

21 - 23 of 23 Posts