Honda Ridgeline Owners Club Forums banner
1 - 20 of 45 Posts

csvt99

· Registered
2022 RTL - Sonic Gray Pearl
76 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik heb besloten om een review te geven van mijn 2022 Ridgeline RTL na 3 jaar bezit.

Ten eerste, alle reviews zijn bevooroordeeld door het perspectief van de eigenaar, dat ik nu zal delen:
  • Ik gebruik hem als dagelijkse bestuurder voor woon-werkverkeer, werk, gezin en plezier. Het is ons belangrijkste gezinsvoertuig.
  • Ik heb twee tienerzonen, plus de vrouw.
  • Naast normaal gezinsgebruik in de stad, gebruik ik het voertuig voor de jacht, vissen en licht landbouwgebruik, inclusief slepen in de bergen, wat neerkomt op ongeveer de helft van mijn kilometers.
  • Ik rijd gemiddeld 10.000 mijl per jaar.
  • Mijn perspectief op voertuigen is breed, aangezien ik ben opgegroeid in een familiebedrijf van meerdere generaties dat een autodealer en een bouwbedrijf omvatte.
  • Eerdere voertuigen zijn onder meer stationswagens, sedans, Ford escapes, Ford explorers. Ik heb zware bedrijfswagens bestuurd vanaf jonge leeftijd, dus ik weet wat een "echte" truck is...
  • Beroep is engineering/constructie/management in de sector natuurlijke hulpbronnen.

Samenvatting: De Ridgeline is alles wat ik dacht dat het zou zijn, en misschien nog wel meer. Hij past in mijn garage, heeft voldoende ruimte (veel meer dan een middelgrote pick-up) en doet alles wat ik moet doen.

Beste eigenschap: Zonder twijfel, de kofferbak. Alleen al deze functie biedt evenveel of meer bruikbare laadruimte dan een full-size truck met een crew cab en een 5,5' bed.

Rij-indruk: Dit voertuig heeft de soepelste aandrijflijn van alle voertuigen die ik heb bezeten of bestuurd, inclusief Lexus, Jaguar, vele Fords, Toyota, enz. Ik heb gemerkt dat de transmissie en de motor goed op elkaar zijn afgestemd en ik ben ongelooflijk onder de indruk, ook tijdens het slepen. De rijdynamiek is goed voor een "truck". Ik merk het zeker wanneer de truck is beladen, vooral als het gewicht achter de achteras is verdeeld. De besturing is licht en wendbaar; ik wou dat hij wat strakker en preciezer was. De besturing is gemakkelijk, maar vereist meer input van de bestuurder dan de meeste Fords die ik gewend ben met strakkere besturing.

Gasmileage: De computer geeft ongeveer 0,8 tot 1 MPG beter aan dan wat ik daadwerkelijk meet. Ik rijd gemiddeld ongeveer 22 MPG. Ik heb tot 32 MPG gehaald onder ideale omstandigheden voor maximaal 80 mijl toen ik geen vlakke weg meer had, en dat was met het hele gezin in de auto met een bed vol bagage. Het is normaal dat ik 26-28 mpg haal op trips, zelfs tijdens het vervoeren van een lading. Bij het slepen van 3.000 pond over de bergen haal ik gemiddeld 14 mpg.

Grootste klacht: Automatische uitschakelfunctie. Ik rijd mijn garage in, de motor slaat af en start dan onmiddellijk weer op terwijl ik hem uitzet. Volstrekt onnodig. Ik zou idlestop installeren, maar ik ben bang voor dat oranje lampje dat me constant plaagt.

Problemen: Ik heb een paar kleine problemen gehad. Onlangs is er een probleem geweest met de elektronische sloten. Hij staat ingesteld om NIET te vergrendelen bij het weglopen, maar dat doet hij wel, zelfs na meerdere keren resetten. Ik had een klein probleem met de weerstrip langs de bestuurdersruit. Beide items wil ik voor het verlopen van de garantie bij de dealer laten verhelpen.

Elektronica: Ze zijn prima. Zou fijn zijn om draadloze Android Auto/Carplay te hebben, aangezien de bedrade verbinding vaak intermittent is. Ik ben van plan dit te verhelpen met een draadloze adapter/nieuwe USB-kabel. De bestuurdersassistentiefuncties zijn functioneel, maar niet geweldig. Dit stoort me niet echt omdat ik er niet op vertrouw. Ik gebruik de rijstrook- en stuurassistentie wel tijdens het rijden op de snelweg, omdat het de vermoeidheid van de bestuurder op lange reizen enigszins vermindert.

Voorbehouden: Ik had voorbehouden over de bodemvrijheid en de sleepmogelijkheden. Ik heb hier geen problemen mee gehad. Ik rijd gewoon verantwoordelijk en langzaam als ik offroad ga. Hij doet alles wat een half ton zou doen, ik behandel hem gewoon iets voorzichtiger dan ik zou doen met een half ton omdat ik er waarde aan hecht om voor mijn voertuigen te zorgen. Ik heb de bodem nog nooit geschraapt.

Sneeuw & tractie: Het is uitstekend geweest en ik ben in een paar extreme omstandigheden offroad geweest met sneeuw.

Nuttigheid: Zoals in sommige andere gebieden vermeld, is het goed geweest. Ik heb het gebruikt voor jagen/vissen/constructie/slepen etc. Het doet alles wat de half tons van mijn vrienden doen, en sommige dingen doet het beter omdat de laadbak toegankelijker is met de uitzwaaiende achterklep en de lagere laadvloer.

Laatste gedachten: Opgroeiend met trucks, minivans en grote SUV's... na drie jaar heb ik geen spijt van de aankoop van de Ridgeline als gezinsvoertuig. Het zou fijn zijn om meer ruimte te hebben op de achterbank voor mijn zoons die waarschijnlijk snel langer dan 6' zullen zijn, maar ik zal hem niet opgeven omdat hij in mijn garage past en gewoon veel meer nut heeft dan een SUV. Ik aarzelde om de derde rij in onze SUV op te geven, maar ik mis dat maar ongeveer 2 dagen per jaar, terwijl ik 363 dagen per jaar blij ben met de laadbak. Naar mijn mening is de Ridgeline voor de meeste mensen beter geschikt dan een SUV, full-size half ton of midsize pick-up.

Als je twijfelt en meer behoefte hebt aan nut dan aan technologie of het coolste voertuig, koop dan de Ridgeline!

Ik heb besloten om een review te geven van mijn 2022 Ridgeline RTL na 3 jaar bezit.

Ten eerste zijn alle reviews bevooroordeeld door het perspectief van de eigenaar, dat ik nu zal delen:
  • Ik gebruik hem als dagelijkse auto voor woon-werkverkeer, werk, gezin en plezier. Het is ons primaire gezinsvoertuig.
  • Ik heb twee tienerzonen en mijn vrouw.
  • Naast normaal gezinsgebruik in de stad, gebruik ik het voertuig voor jagen, vissen en licht landbouwgebruik, inclusief slepen in de bergen, wat neerkomt op ongeveer de helft van mijn kilometerstand.
  • Mijn perspectief op voertuigen is breed, aangezien ik ben opgegroeid in een familiebedrijf van meerdere generaties dat een autodealer en een bouwbedrijf omvatte.
  • Eerdere voertuigen zijn onder meer stationwagens, sedans, Ford Escapes, Ford Explorers. Ik heb van jongs af aan zware vrachtwagens bestuurd, dus ik weet wat een "echte" truck is...
  • Beroep is engineering/constructie/management in de sector natuurlijke hulpbronnen.

Samenvatting: De Ridgeline is alles wat ik dacht dat hij zou zijn, en misschien nog wel meer. Hij past in mijn garage, heeft voldoende ruimte (veel meer dan een middelgrote pick-up) en doet alles wat ik moet doen.

Beste eigenschap: Zonder twijfel de kofferbak. Alleen al deze eigenschap biedt evenveel of meer bruikbare laadruimte dan een full-size truck met een crew cab en een 5,5' bed.

Rij-indrukken: Dit voertuig heeft de soepelste aandrijflijn van alle voertuigen die ik heb bezeten of bestuurd, inclusief Lexus, Jaguar, vele Fords, Toyota, enz. Ik heb gemerkt dat de transmissie en de motor goed op elkaar zijn afgestemd en ben ongelooflijk onder de indruk, ook tijdens het slepen. De rijdynamiek is goed voor een "truck". Ik merk het zeker wanneer de truck is beladen, vooral als het gewicht achter de achteras is verdeeld. De besturing is licht en wendbaar; ik wou dat hij wat strakker en preciezer was. De besturing is gemakkelijk, maar vereist meer input van de bestuurder dan de meeste Fords die ik gewend ben met strakkere besturing.

Gasmileage: De computer geeft ongeveer 0,8 tot 1 MPG beter aan dan wat ik daadwerkelijk meet. Ik haal gemiddeld ongeveer 22 MPG. Ik heb tot 32 MPG gehaald onder ideale omstandigheden voor maximaal 80 mijl toen ik geen vlakke weg meer had, en dat was met het hele gezin in de auto met een bed vol bagage. Het is normaal dat ik 26-28 mpg haal op trips, zelfs tijdens het vervoeren van een lading. Bij het slepen van 3.000 pond over de bergen haal ik gemiddeld 14 mpg.

Grootste klacht: Automatische uitschakelfunctie. Ik rijd mijn garage in, de motor slaat af en start dan onmiddellijk weer op terwijl ik hem uitzet. Volstrekt onnodig. Ik zou idlestop installeren, maar ik ben bang voor dat oranje lampje dat me constant plaagt.

Problemen: Ik heb een paar kleine problemen gehad. Onlangs is er een probleem geweest met de elektronische sloten. Hij staat ingesteld om NIET op slot te gaan bij het weglopen, maar dat doet hij wel, zelfs na het meerdere keren resetten. Ik had een klein probleem met de weerstrip langs de bestuurdersruit. Beide items wil ik voor het verlopen van de garantie bij de dealer laten verhelpen.

Elektronica: Ze zijn prima. Het zou fijn zijn om draadloze Android Auto/Carplay te hebben, aangezien de bedrade verbinding vaak intermitterend is. Ik ben van plan dit te verhelpen met een draadloze adapter/nieuwe USB-kabel. De bestuurdersassistentiefuncties zijn functioneel, maar niet geweldig. Dit stoort me niet echt omdat ik er niet op vertrouw. Ik gebruik de rijstrook- en stuurassistentie op de snelweg omdat het de vermoeidheid van de bestuurder op lange reizen enigszins vermindert.

Voorbehouden: Ik had bedenkingen over de bodemvrijheid en de sleepmogelijkheden. Ik heb hier geen problemen mee gehad. Ik rijd gewoon verantwoordelijk en langzaam als ik offroad ga. Hij doet alles wat een half-tonner zou doen, ik behandel hem gewoon wat voorzichtiger dan ik zou doen met een half-tonner omdat ik er waarde aan hecht om voor mijn voertuigen te zorgen. Ik heb de bodem nog nooit geschraapt.

Sneeuw & Tractie: Het is uitstekend geweest en ik ben in een paar extreme omstandigheden met sneeuw offroad geweest.

Nuttigheid: Zoals in sommige andere gebieden vermeld, is het goed geweest. Ik heb hem gebruikt voor jagen/vissen/bouwen/slepen etc. Hij doet alles wat de half-tonners van mijn vrienden doen, en sommige dingen doet hij beter omdat de laadbak toegankelijker is met de uitzwaaibare achterklep en de lagere laadvloer.

Laatste gedachten: Ik ben opgegroeid met trucks, minivans en grote SUV's... Na drie jaar heb ik geen spijt van de aankoop van de Ridgeline als gezinsvoertuig. Het zou fijn zijn om meer ruimte te hebben op de achterbank voor mijn zoons die waarschijnlijk snel langer dan 6' zullen zijn, maar ik zal hem niet opgeven omdat hij in mijn garage past en gewoon veel meer nut heeft dan een SUV. Ik aarzelde om de derde rij in onze SUV op te geven, maar ik mis die maar ongeveer 2 dagen per jaar, terwijl ik 363 dagen per jaar blij ben met de laadbak. Naar mijn mening is de Ridgeline voor de meeste mensen beter geschikt dan een SUV, een full-size half-tonner of een middelgrote pick-up.

Als je twijfelt en meer behoefte hebt aan nut dan aan technologie of het coolste voertuig, koop dan de Ridgeline!
Ja. Eens met degenen die op mij van toepassing zijn met mijn '23. Ik geloof niet dat een andere truck beter bij me zou passen.

Speciale nadruk op de kofferbak die mijn trekhaakuitrusting in een koffer bewaart en binnenkort een van de kleine 1,5 ton lichtmetalen vloerhefbruggen kan bevatten die ik van Harbor Freight heb gekregen voor de Ranger die ik had en de aanhangers die ik sleep... en nog steeds meer ruimte heb. En de deurzwaaiende achterklep waardoor het gemakkelijk is om spullen in en uit de laadbak te halen. Gebruik die functie bijna uitsluitend.

Als gepensioneerde heer van 68 jaar en mijn vrouw die een maand geleden met pensioen ging, kocht ik een 2024 met weinig kilometers. We hadden drie voertuigen en het was niet logisch. Dus na veel onderzoek en nadenken heb ik de stap gezet om haar VW sport trac en mijn Ford truck te verkopen. De andere auto is mijn Porsche 911, die nergens heen gaat! Ha Ha! Mijn vrouw en ik gebruiken nu de Ridgeline als het belangrijkste voertuig voor uitstapjes etc. Het leven is goed!

Discussion starter · #5 ·
Ik vergat te vermelden... Ik ben eigenlijk dol op de middenconsole van de '22. Het feit dat hij plat en verzonken is, stelt me in staat om allerlei spullen daar op te stapelen zonder dat het verschuift. Hoeden, bekers, verrekijkers, sleutels, boeken, de handtas van mijn vrouw - wat dan ook. Het is als een aanrecht. En omdat hij lager zit dan de armleuningen, stoort mijn arm er helemaal niet mee. Ik heb nog nooit zo'n console gehad en ik ben er dol op. Voor mij zou dat een groot nadeel zijn om te upgraden. De nieuwe hebben een normale console, wat de functionaliteit en de binnenruimte voor mij aanzienlijk zou verminderen.

Grootste klacht: Automatische uitschakelfunctie. ... Ik zou idlestop installeren, maar ik ben bang voor dat oranje lampje dat me constant irriteert.
Ik denk niet dat je je er na een week nog druk om zou maken, ik ben er snel overheen gekomen en ik ging er al van uit dat ik me zou ergeren.. Ik zou me er geen zorgen over maken. Als je hem uitschakelt, produceert hij dezelfde amberkleurige melding. Dus er verandert niets in die arena.

Onlangs is er een probleem geweest met de elektronische sloten. Hij staat ingesteld op NIET vergrendelen bij weglopen, maar dat doet hij wel, zelfs na meerdere keren resetten.
Ik vraag me een paar dingen voor je af.
  • Ik kan me niet herinneren of de instellingen afhankelijk zijn van de fob (Bestuurder 1 & Bestuurder 2). Ik vraag me af of ze dat zijn en dat hij op één sleutelhanger (bestuurders) op "Uitgeschakeld" staat, maar niet op de andere, en dat je de sleutelhanger gebruikt waarop de instelling is ingeschakeld?
  • En weet je zeker dat het weglopen is en niet op de een of andere manier in je gebruik (bijv. de poort openen en niet de deuren) de "Auto-Relock"-timer activeert? Dat is een vervelende instelling die me constant in de war brengt als ik uit bed werk. Je kunt hem niet uitschakelen, alleen instellen op maximaal 90 seconden. Deze functie vergrendelt de truck opnieuw als er geen deur is geopend. Maar hij negeert de activiteit van de poort en blijft opnieuw vergrendelen als de poort het enige is dat is geopend.

Het zou fijn zijn om draadloze Android Auto/Carplay te hebben ... Ik ben van plan dit te verhelpen met een draadloze adapter/nieuwe USB-kabel.
De draadloze CarPlay-adapters zijn geweldig. Maar als je een kritisch oor hebt of last hebt van enige audioverslechtering, zul je het niet leuk vinden. Ze storen me, omdat ze alle telefoongesprekken LISPY maken en niet erg goed klinken. De audiokwaliteit van muziek wordt ook verminderd. Dit stoort misschien 90+% van de mensen niet.

Laatste gedachten: Opgroeiend met trucks, minivans en grote SUV's...na drie jaar heb ik geen spijt van de aankoop van de Ridgeline als gezinsauto. Het zou fijn zijn om meer ruimte te hebben op de achterbank voor mijn zoons die waarschijnlijk binnenkort langer dan 6' zullen zijn, maar ik zal hem niet opgeven omdat hij in mijn garage past en gewoon veel meer nut heeft dan een SUV. Ik aarzelde om de derde rij in onze SUV op te geven, maar ik mis dat maar ongeveer 2 dagen per jaar, terwijl ik 363 dagen per jaar blij ben met de laadbak. Naar mijn mening is de Ridgeline voor de meeste mensen beter geschikt dan een SUV, full-size half ton of midsize pick-up.

Geweldige midsize truck. Vooral hoe meer ik naar zijn "midsize" collega's in de categorie kijk, hoe minder onder de indruk ik ben van hun sluipende oversized groei, terwijl ze een kortere laadbak behouden.

Ik heb besloten om een review te geven van mijn 2022 Ridgeline RTL na 3 jaar eigenaar te zijn geweest.

Ten eerste zijn alle reviews bevooroordeeld door het perspectief van de eigenaar, dat ik nu zal delen:
  • Ik gebruik hem als dagelijkse auto voor woon-werkverkeer, werk, gezin en plezier. Het is ons primaire gezinsvoertuig.
  • Ik heb twee tienerzonen en de vrouw.
  • Naast normaal gezinsgebruik in de stad, gebruik ik het voertuig ook voor de jacht, het vissen en licht landbouwgebruik, inclusief slepen in de bergen, wat neerkomt op ongeveer de helft van mijn kilometers.
  • Mijn perspectief op voertuigen is breed, aangezien ik ben opgegroeid in een familiebedrijf van meerdere generaties met een autodealer en een bouwbedrijf.
  • Eerdere voertuigen zijn onder meer stationwagens, sedans, Ford Escapes, Ford Explorers. Ik heb van jongs af aan zware bedrijfswagens gereden, dus ik weet wat een "echte" truck is...

Samenvatting: De Ridgeline is alles wat ik dacht dat hij zou zijn, en misschien nog wel meer. Hij past in mijn garage, heeft voldoende ruimte (veel meer dan een middelgrote pick-up) en doet alles wat ik moet doen.

Beste eigenschap: Zonder twijfel de kofferbak. Alleen al deze functie biedt evenveel of meer bruikbare laadruimte dan een full-size truck met een crew cab en een bed van 5,5'.

Rij-indrukken: Dit voertuig heeft de soepelste aandrijflijn van alle voertuigen die ik heb bezeten of bestuurd, inclusief Lexus, Jaguar, veel Fords, Toyota, enz. Ik heb gemerkt dat de transmissie en de motor goed op elkaar zijn afgestemd en ik ben ongelooflijk onder de indruk, ook tijdens het slepen. De rijdynamiek is goed voor een "truck". Ik merk het zeker als de truck is beladen, vooral als het gewicht achter de achteras is verdeeld. De besturing is licht en wendbaar; ik wou dat hij wat strakker en preciezer was. De besturing is gemakkelijk, maar vereist meer input van de bestuurder dan de meeste Fords die ik gewend ben met een strakkere besturing.

Brandstofverbruik: De computer geeft ongeveer 0,8 tot 1 MPG beter aan dan wat ik daadwerkelijk meet. Ik rijd gemiddeld ongeveer 22 MPG. Ik heb tot 32 MPG gehaald onder ideale omstandigheden, tot 80 mijl, toen ik geen vlakke weg meer had, en dat was met het hele gezin in de auto met een bed vol bagage. Het is normaal dat ik 26-28 mpg haal op trips, zelfs tijdens het vervoeren van een lading. Bij het slepen van 3.000 pond over de bergen haal ik gemiddeld 14 mpg.

Grootste klacht: Automatische uitschakelfunctie. Ik rijd mijn garage in, de motor slaat af en start dan meteen weer op als ik hem uitzet. Volstrekt onnodig. Ik zou idlestop installeren, maar ik ben bang voor dat oranje lampje dat me constant irriteert.

Problemen: Ik heb een paar kleine problemen gehad. Onlangs was er een probleem met de elektronische sloten. Hij staat ingesteld om NIET op slot te gaan bij het weglopen, maar dat doet hij wel, zelfs na meerdere keren resetten. Ik had een klein probleem met de weerstrip langs het raam van de bestuurder. Beide items wil ik voor het verlopen van de garantie bij de dealer laten verhelpen.

Elektronica: Ze zijn prima. Het zou fijn zijn om draadloze Android Auto/Carplay te hebben, aangezien de bedrade verbinding vaak intermittent is. Ik ben van plan dit te verhelpen met een draadloze adapter/nieuwe USB-kabel. De bestuurdersassistentiefuncties zijn functioneel, maar niet geweldig. Dit stoort me niet echt omdat ik er niet op vertrouw. Ik gebruik de rijstrook- en stuurassistentie op de snelweg, omdat dit de vermoeidheid van de bestuurder op lange reizen enigszins vermindert.

Voorbehouden: Ik had bedenkingen over de bodemvrijheid en de sleepcapaciteiten. Ik heb hier geen problemen mee gehad. Ik rijd gewoon verantwoordelijk en langzaam als ik offroad ga. Hij doet alles wat een half ton zou doen, ik behandel hem gewoon wat voorzichtiger dan met een half ton, omdat ik er waarde aan hecht om voor mijn voertuigen te zorgen. Ik heb nog nooit de bodem geraakt.

Sneeuw & tractie: Het is uitstekend geweest en ik ben in een paar extreme omstandigheden offroad in de sneeuw geweest.

Nuttigheid: Zoals in sommige andere gebieden vermeld, is het goed geweest. Ik heb het gebruikt voor jagen/vissen/bouwen/slepen etc. Het doet alles wat de half tons van mijn vrienden doen, en sommige dingen doet het beter omdat de laadbak toegankelijker is met de uitzwaaiende achterklep en de lagere laadvloer.

Laatste gedachten: Ik ben opgegroeid met trucks, minivans en grote SUV's... na drie jaar heb ik geen spijt van de aankoop van de Ridgeline als gezinsvoertuig. Het zou fijn zijn om meer ruimte te hebben op de achterbank voor mijn zoons die waarschijnlijk snel langer dan 6' zullen zijn, maar ik doe hem niet weg omdat hij in mijn garage past en gewoon veel meer nut heeft dan een SUV. Ik aarzelde om de derde rij in onze SUV op te geven, maar ik mis die maar ongeveer 2 dagen per jaar, terwijl ik 363 dagen per jaar blij ben met de laadbak. Naar mijn mening is de Ridgeline voor de meeste mensen beter geschikt dan een SUV, een full-size half ton of een middelgrote pick-up.

Ik ben het met 99% van alles wat je zei eens!!👍👍👍

Ik weet het niet. Ik ben het eens met veel van de dingen die genoemd zijn, maar er moet iets beters zijn. Het is jammer dat je de kortingen op een middelgroot formaat niet kunt krijgen die de full-size trucks krijgen. Ik ben in het stadium dat ik bereid ben iets anders te proberen, maar ik ben bang voor spijt. Neigt naar full-size met een V8 en een achterste locker. Afgezien van de RL is de beenruimte achterin in het segment een grap.

Discussion starter · #9 ·
Ik weet het niet. Ik ben het eens met veel van de dingen die genoemd zijn, maar er moet iets beters zijn. Het is jammer dat je de kortingen niet krijgt op een middelgroot formaat die de full-size trucks wel krijgen. Ik ben in de fase dat ik bereid ben iets anders te proberen, maar ik ben bang voor spijt. Neigt naar full size met een V8 en een achterste locker. Afgezien van de RL is de beenruimte achterin in het segment een grap.
De Ridgeline past naar mijn mening niet in het middelgrote segment. Het is eigenlijk een kleinere full size, of wat de full size trucks vroeger waren voordat ze werden uitgerust met mega cabines. De huidige mid-size trucks met body-on-frame zijn eigenlijk bedoeld voor een bestuurder en passagier, met de mogelijkheid om passagiers achterin te vervoeren als je in de problemen komt. De Ridgeline is de enige truck die het verschil tussen de twee overbrugt. Mijn collega's parkeren elke dag naast me met een Tacoma, GMC Canyon en Colorado. Het is overduidelijk dat de ridgeline aanzienlijk meer bed- en cabineruimte heeft dan al deze mid-sizers. :)

Als je op zoek bent naar een full size met een V8 - houd je ogen open want ze worden steeds moeilijker te vinden!

Discussion starter · #10 ·
De draadloze CarPlay-adapters zijn geweldig. Maar als je een kritisch oor hebt of last hebt van enige audioverslechtering, zul je het niet leuk vinden. Ze storen me, omdat ze alle telefoongesprekken LISPY maken en niet erg goed klinken. De audiokwaliteit van muziek wordt ook verminderd. Dit stoort misschien 90+% van de mensen niet.
Bedankt voor de waarschuwing. Ik was me daar niet van bewust en ik zal het zeker merken.

De Ridgeline past naar mijn mening niet in het middensegment. Het is eigenlijk een kleinere full-size, of wat de full-size trucks vroeger waren voordat ze werden uitgerust met mega-cabines. De huidige mid-size trucks met body-on-frame zijn echt bedoeld voor een bestuurder en passagier, met de mogelijkheid om passagiers achterin te vervoeren als je in de problemen komt. De Ridgeline is de enige truck die het verschil tussen de twee overbrugt. Mijn collega's parkeren elke dag naast me met een Tacoma, GMC Canyon en Colorado. Het is overduidelijk dat de Ridgeline aanzienlijk meer bed- en cabineruimte heeft dan al deze mid-sizers. :)

Als je op zoek bent naar een full-size met een V8 - houd dan je ogen open, want ze worden steeds moeilijker te vinden!
Ik herinner me dat ik mijn 17 Ridgeline had en mijn dochters, die allebei erg lang zijn met 1,80 meter, er de voorkeur aan gaven om een CRV te nemen voor de college-afzettingen. Dat was de beslissende factor voor mij om hem in te ruilen voor een Passport, wat werkte, maar ik vond de Ridgeline nog steeds beter. Ja, de RL zit tussen de mid-sizers en de full-size. De kinderen zijn nu al lang weg en misschien zullen we op een dag per jaar allemaal in de Ridgeline stappen om een kerstboom te kappen. Ik rijd niet dagelijks met de Ridgeline, dus misschien ben ik te hebzuchtig. Als de RL verdwijnt, is full-size misschien de enige optie, wat ik niet begrijp. Vroeger had ik een 93 Ranger die goed genoeg was voor mijn vrouw en mij.

De Ridgeline past naar mijn mening niet in het middensegment. Het is eigenlijk een kleinere full-size, of wat de full-size trucks vroeger waren voordat ze werden uitgerust met mega cabs. De huidige mid-size trucks met body-on-frame zijn echt bedoeld voor een bestuurder en passagier, met de mogelijkheid om passagiers achterin te vervoeren als je in de problemen komt. De Ridgeline is de enige truck die het verschil tussen de twee overbrugt. Mijn collega's parkeren elke dag naast me met een Tacoma, GMC Canyon en Colorado. Het is overduidelijk dat de ridgeline aanzienlijk meer laadruimte en cabineruimte heeft dan al deze mid-sizers. :)

Als je op zoek bent naar een full-size met een V8 - houd dan je ogen open want ze worden steeds moeilijker te vinden!
Ik heb net een '24 Ridgeline RTL gekocht met 15.000 mijl. Ik heb mijn '08 Ford Sport Trac met 182.000 mijl verkocht. Ik ben dol op de sport trac en mijn vrouw ook! Het leven is

Qua capaciteit mis ik alleen een hoger trekgewicht, 5000 lbs is een beetje beperkend en laat geen speling over voor de meeste kampeeraanhangers. Verder voldoet het voertuig goed aan mijn behoeften.

• Ik gebruik hem als dagelijkse bestuurder voor woon-werkverkeer, werk, gezin en plezier. Het is ons primaire gezinsvoertuig.
  • Ik heb twee tienerzonen en mijn vrouw.
  • Naast normaal gezinsgebruik in de stad, gebruik ik het voertuig ook voor de jacht, vissen en licht landbouwgebruik, inclusief slepen in de bergen, wat neerkomt op ongeveer de helft van mijn kilometerstand.
  • Mijn perspectief op voertuigen is breed, aangezien ik ben opgegroeid in een familiebedrijf van meerdere generaties met een autodealer en een bouwbedrijf.
  • Eerdere voertuigen zijn onder meer stationwagens, sedans, Ford Escapes, Ford Explorers. Ik heb van jongs af aan zware bedrijfswagens bestuurd, dus ik weet wat een "echte" truck is...

Samenvatting: De Ridgeline is alles wat ik dacht dat hij zou zijn, en misschien nog wel meer. Hij past in mijn garage, heeft voldoende ruimte (veel meer dan een mid-size pickup) en doet alles wat ik moet doen.

Beste eigenschap: Zonder twijfel de kofferbak. Alleen al deze functie biedt evenveel of meer bruikbare laadruimte dan een full-size truck met een crew cab en een 5,5' bed.

Rij-indrukken: Dit voertuig heeft de soepelste aandrijflijn van alle voertuigen die ik heb bezeten of bestuurd, inclusief Lexus, Jaguar, vele Fords, Toyota, enz. Ik heb gemerkt dat de transmissie en de motor goed op elkaar zijn afgestemd en was ongelooflijk onder de indruk, ook tijdens het slepen. De rijdynamiek is goed voor een "truck". Ik merk het zeker wanneer de truck is beladen, vooral als het gewicht achter de achteras is verdeeld. De besturing is licht en wendbaar; ik wou dat hij wat strakker en preciezer was. De besturing is gemakkelijk, maar vereist meer input van de bestuurder dan de meeste Fords die ik gewend ben met strakkere besturing.

Benzineverbruik: De computer geeft ongeveer 0,8 tot 1 MPG beter aan dan wat ik daadwerkelijk meet. Ik rijd gemiddeld ongeveer 22 MPG. Ik heb tot 32 MPG gehaald onder ideale omstandigheden voor maximaal 80 mijl toen ik zonder vlakke weg kwam te zitten, en dat was met het hele gezin in de auto met een bed vol bagage. Het is normaal dat ik 26-28 mpg haal op trips, zelfs tijdens het vervoeren van een lading. Bij het slepen van 3.000 pond over de bergen haal ik gemiddeld 14 mpg.

Grootste klacht: Automatische uitschakelfunctie. Ik rijd mijn garage in, de motor slaat af en start dan onmiddellijk weer op terwijl ik hem uitzet. Volstrekt onnodig. Ik zou idlestop installeren, maar ik ben bang voor dat oranje lampje dat me constant irriteert.

Problemen: Ik heb een paar kleine problemen gehad. Onlangs is er een probleem geweest met de elektronische sloten. Hij staat ingesteld om NIET te vergrendelen bij het weglopen, maar dat doet hij wel, zelfs na het meerdere keren resetten. Ik had een klein probleem met de weerstrip langs het bestuurdersraam. Beide items wil ik voor het verlopen van de garantie bij de dealer laten verhelpen.

Elektronica: Ze zijn prima. Zou fijn zijn om draadloze Android Auto/Carplay te hebben, aangezien de bedrade verbinding vaak intermitterend is. Ik ben van plan dit te verhelpen met een draadloze adapter/nieuwe USB-kabel. De bestuurdersassistentiefuncties zijn functioneel, maar niet geweldig. Dit stoort me niet echt omdat ik er niet op vertrouw. Ik gebruik de rijstrook- en stuurassistentie op de snelweg omdat het de vermoeidheid van de bestuurder op lange ritten enigszins vermindert.

Voorbehouden: Ik had bedenkingen over de bodemvrijheid en de sleepmogelijkheden. Ik heb hier geen problemen mee gehad. Ik rijd gewoon verantwoordelijk en langzaam als ik offroad ga. Hij doet alles wat een half ton zou doen, ik behandel hem gewoon wat voorzichtiger dan een half ton omdat ik er waarde aan hecht om voor mijn voertuigen te zorgen. Ik heb nog nooit de bodem geraakt.

Sneeuw & tractie: Het is uitstekend geweest en ik ben in een paar extreme omstandigheden offroad geweest met sneeuw.

Nuttigheid: Zoals in sommige andere gebieden vermeld, is het goed geweest. Ik heb het gebruikt voor jagen/vissen/constructie/slepen etc. Het doet alles wat de half tons van mijn vrienden doen, en sommige dingen doet het beter omdat de laadbak toegankelijker is met de uitzwaaibare achterklep en de lagere laadvloer.

Laatste gedachten: Ik ben opgegroeid met trucks, minivans en grote SUV's... na drie jaar heb ik geen spijt van de aankoop van de Ridgeline als gezinsvoertuig. Het zou fijn zijn om meer ruimte te hebben op de achterbank voor mijn zoons die waarschijnlijk snel langer dan 6' zullen zijn, maar ik zal hem niet opgeven omdat hij in mijn garage past en gewoon veel meer nut heeft dan een SUV. Ik aarzelde om de derde rij in onze SUV op te geven, maar ik mis die maar ongeveer 2 dagen per jaar, terwijl ik 363 dagen per jaar blij ben met de laadbak. Naar mijn mening is de Ridgeline voor de meeste mensen beter geschikt dan een SUV, een full-size half ton of een midsize pickup.

[
Uitstekend

• Ik gebruik hem als dagelijkse bestuurder voor woon-werkverkeer, werk, gezin en plezier. Het is ons primaire gezinsvoertuig.
  • Ik heb twee tienerzonen, plus de vrouw.
  • Naast normaal gezinsgebruik in de stad, gebruik ik het voertuig ook voor jagen, vissen en licht landbouwgebruik, inclusief slepen in de bergen, wat neerkomt op ongeveer de helft van mijn kilometerstand.
  • Eerdere voertuigen zijn onder andere stationswagens, sedans, Ford Escapes, Ford Explorers. Ik heb van jongs af aan zware bedrijfswagens gereden, dus ik weet wat een "echte" truck is...

Samenvatting: De Ridgeline is alles wat ik dacht dat het zou zijn, en misschien nog wel meer. Hij past in mijn garage, heeft voldoende ruimte (veel meer dan een middelgrote pick-up) en doet alles wat ik moet doen.

Beste eigenschap: Zonder twijfel de kofferbak. Alleen al deze eigenschap biedt evenveel of meer bruikbare laadruimte dan een full-size truck met een crew cab en een 5,5' bed.

Rij-indrukken: Dit voertuig heeft de soepelste aandrijflijn van alle voertuigen die ik heb bezeten of bestuurd, inclusief Lexus, Jaguar, vele Fords, Toyota, enz. Ik heb gemerkt dat de transmissie en de motor goed op elkaar zijn afgestemd en ik ben ongelooflijk onder de indruk, ook tijdens het slepen. De rijdynamiek is goed voor een "truck". Ik merk het zeker als de truck is beladen, vooral als het gewicht achter de achteras is verdeeld. De besturing is licht en wendbaar; ik wou dat het wat strakker en preciezer was. De besturing is gemakkelijk, maar vereist meer input van de bestuurder dan de meeste Fords die ik gewend ben met strakkere besturing.

Benzineverbruik: De computer geeft ongeveer 0,8 tot 1 MPG beter aan dan wat ik daadwerkelijk meet. Ik rijd gemiddeld ongeveer 22 MPG. Ik heb tot 32 MPG gehaald onder ideale omstandigheden voor maximaal 80 mijl toen ik zonder vlakke weg kwam te zitten, en dat was met het hele gezin in de auto met een bed vol bagage. Het is normaal dat ik 26-28 mpg haal op trips, zelfs tijdens het vervoeren van een lading. Bij het slepen van 3.000 pond over de bergen haal ik gemiddeld 14 mpg.

Problemen: Ik heb een paar kleine problemen gehad. Onlangs is er een probleem geweest met de elektronische sloten. Hij staat ingesteld om NIET op slot te gaan bij het weglopen, maar dat doet hij wel, zelfs na het meerdere keren resetten. Ik had een klein probleem met de weerstripping langs de bestuurdersruit. Beide items wil ik voor het verlopen van de garantie bij de dealer laten verhelpen.

Elektronica: Ze zijn prima. Zou fijn zijn om draadloze Android Auto/Carplay te hebben, aangezien de bedrade verbinding vaak intermittent is. Ik ben van plan dit te verhelpen met een draadloze adapter/nieuwe USB-kabel. De bestuurdersassistentiefuncties zijn functioneel, maar niet geweldig. Dit stoort me niet echt omdat ik er niet op vertrouw. Ik gebruik de rijstrook- en stuurassistentie op de snelweg omdat het de vermoeidheid van de bestuurder op lange reizen enigszins vermindert.

Voorbehouden: Ik had voorbehouden over de bodemvrijheid en de sleepmogelijkheden. Ik heb hier geen problemen mee gehad. Ik rijd gewoon verantwoordelijk en langzaam als ik offroad ga. Hij doet alles wat een half tonner zou doen, ik behandel hem gewoon iets voorzichtiger dan ik met een half tonner zou doen omdat ik er waarde aan hecht om voor mijn voertuigen te zorgen. Ik heb de bodem nog nooit geschraapt.

Sneeuw & Tractie: Het is uitstekend geweest en ik ben een paar keer in extreme omstandigheden offroad geweest.

Nuttigheid: Zoals in sommige andere gebieden vermeld, is het goed geweest. Ik heb het gebruikt voor jagen/vissen/bouwen/slepen etc. Het doet alles wat de half tons van mijn vrienden doen, en sommige dingen doet het beter omdat de laadbak toegankelijker is met de uitzwaaiende achterklep en de lagere laadvloer.

Laatste gedachten: Opgroeiend met trucks, minivans en grote SUV's... na drie jaar heb ik geen spijt van de aankoop van de Ridgeline als gezinsvoertuig. Het zou fijn zijn om meer ruimte te hebben op de achterbank voor mijn zoons die waarschijnlijk snel langer dan 6' zullen zijn, maar ik zal hem niet opgeven omdat hij in mijn garage past en gewoon veel meer nut heeft dan een SUV. Ik aarzelde om de derde rij in onze SUV op te geven, maar ik mis dat maar ongeveer 2 dagen per jaar, terwijl ik 363 dagen per jaar blij ben met de laadbak. Naar mijn mening is de Ridgeline voor de meeste mensen beter geschikt dan een SUV, een full-size half tonner of een midsize pick-up.

Leuke review. Ik ben verrast dat je niet de memo hebt gekregen dat het Ridgeline-forum alleen voor klachten is.;)

1 - 20 of 45 Posts