Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

303 reiniger?

1.8K views 6 replies 3 participants last post by  Truckin'  
#1 ·
Ik weet dat ik een tijdje geleden in meer dan één draad melding heb gezien van een "303 cleaner" of polish of iets dergelijks, maar kan het nu niet vinden. Kan iemand me nog eens vertellen wat het is en waar ik het kan vinden, alsjeblieft? En waarmee reinig je je insectenbeschermingsschild? Bedankt!:)

#2 · (Edited)
Het heet 303 Protectant. Je kunt het rechtstreeks van hun website kopen. Als je in een stad woont die groot genoeg is om een marine winkel of een winkel voor aanhangers/kampeermiddelen te hebben, kun je het daar waarschijnlijk ook krijgen. De website heeft zelfs een gids met verkooppunten in de buurt.

http://www.wheretobuy303.com/

Ik heb tot nu toe niets speciaals gebruikt om het insectenwerende scherm schoon te maken, alleen een deel van de autowasbeurt. Ik zag onlangs een tip dat je het met Pam kon bespuiten en dat zou helpen voorkomen dat de insecten blijven plakken of ze in ieder geval meteen wegvegen. Dat is misschien het proberen waard.

#4 ·
Graag gedaan. Ik heb net het hele vinyl interieur met 303 gedaan in het weekend. Het laat het zeker glanzen en er goed uitzien. Het werkt ook heel goed op de rubberen matten als je die hebt. Na het wassen zagen ze er altijd bekrast, dof en op sommige plaatsen verkleurd uit. Na een goede veeg met de 303 zien ze er weer als nieuw uit. Wees er wel van bewust dat ze na het gebruik van de 303 erg glad zijn. Wees voorzichtig als je erop stapt.

Ik heb de 303 ook gebruikt op alle zwarte delen aan de buitenkant: treeplanken (opnieuw, glad voor een paar dagen), spatlappen, bedrails, etc. Daarna heb ik het leer behandeld en alle hondenbedden op ons honden-dek gewassen.

BIGGUY ging wild en gebruikte ook de Mother's klei bar. We hadden een heleboel harsdruppels van bomen om mee te dealen op de motorkap en bovenkant van de cabine. Het kostte wat werk, maar we hebben ze eraf gekregen. Hij is nu een aanhanger van klei. Ik was vorig najaar bekeerd toen ik het voor het eerst gebruikte.

Onze truck werd dit weekend verwend.

#5 ·
De klei klinkt interessant. Mijn vader heeft boomhars over zijn nieuwe Camery. Misschien krijg ik iets daarvan voor Vaderdag en bied ik aan om het werk voor hem te doen.:D

#6 ·
Is er maar één soort reiniger die je kunt gebruiken of moet je ze allebei kopen? Ik dacht dat 303 alleen reiniger/beschermer in één fles is. Voor de kostenbesparing dacht ik eraan om de grotere gallonverpakking van 303 te kopen. Als er twee reinigers en beschermers zijn, dan moet ik denk ik gewoon fles voor fles kopen.

#7 ·
kanji, je hoeft er maar één te nemen, tenzij je een van hun andere producten wilt.

http://www.303products.com/tech/index.cfm?fuseaction=category.display&category_id=70

303 heeft meer dan één reiniger, voor stof, cd's, terrasmeubelen, etc. Wat we op het vinyl gebruiken is de 303 Aerospace Protectant. Ik heb de andere producten niet gebruikt, maar ik herinner me een gunstig rapport van farmguy die zei dat de stoffenbeschermer op zijn tapijten de dag redde toen een melkpak lekte.

De klei die ik noemde is gemaakt door Mother's en maakt deel uit van een wasregime voor uw exterieur.