Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

Apple CarPlay schakelt automatisch over naar de donkere modus

3 reading
5.5K views 26 replies 9 participants last post by  tommysee  
#1 · (Edited)
Ik heb problemen met Apple Maps op CarPlay in mijn '24 BE. Het scherm schakelt niet automatisch over naar de donkere modus, zoals in mijn vorige voertuigen en in mijn andere auto. Als het buiten donker wordt, zou de kaart naar een donkere versie moeten overschakelen, maar mijn kaart blijft wit. De enige manier om naar de donkere modus over te schakelen, is door naar de instellingen te gaan en deze handmatig om te schakelen. Heeft iemand anders hier ook last van?

#3 ·
Ik heb problemen met CarPlay in mijn '24 BE. Het scherm schakelt niet automatisch over naar de donkere modus, zoals in mijn vorige voertuigen en in mijn andere auto. Als het buiten donker wordt, zou de kaart naar een donkere versie moeten overschakelen, maar de mijne blijft wit. De enige manier om het te veranderen, is door naar de instellingen te gaan en het handmatig te wijzigen. Heeft iemand anders hier last van?
Om dit op te lossen, zou ik:
1. Een geforceerde herstart uitvoeren op de iPhone.
2. De Weergave-instelling in Instellingen in de CarPlay-app op de RL omzetten.
3. De iPhone verwijderen uit de CarPlay-lijst van de RL en "Vergeet deze auto" op de iPhone selecteren.
Zorg ervoor dat de iPhone up-to-date is en voer een geforceerde herstart uit, en begin dan opnieuw met CarPlay.

#5 ·
In volgorde zou ik:
1. Een geforceerde herstart uitvoeren op de iPhone
2. De instelling Uiterlijk in Instellingen in de CarPlay-app op de RL omzetten.
3. De iPhone verwijderen uit de CarPlay-lijst van de RL en "Vergeet deze auto" op de iPhone.
Zorg ervoor dat de iPhone up-to-date is en voer een geforceerde herstart uit en begin dan opnieuw met CarPlay.
Ik heb alle dingen met de telefoon gedaan en niets. Zoals ik al zei in ons andere voertuig (Palisade) werkt het perfect. Ik had 2 Pilots hiervoor met CarPlay en ze werkten ook perfect.

#4 · (Edited)
Waarschijnlijk niet de telefoon... Er zijn eigenlijk wel een paar dingen.

De CarPlay Dag/Nacht instellingen worden aangepast door het systeem van de auto wanneer het besluit om over te schakelen naar Dag/Nacht voor het display.
  • De automatische aanpassingen gebeuren wanneer de koplampen op automatisch staan en de lichtsensor de noodzaak voor de verandering detecteert.
  • Er zijn gevoeligheidsaanpassingen onder de verlichtingsinstellingen in de instellingen van het voertuig (zie onderstaande screenshots).
  • Ook
    • Zet de koplampen op Auto (draai helemaal aan en draai dan één klik terug).
    • En de dashboarddimmingregeling minstens één stap onder volledig (niet volledig).
Image

Image

#6 ·
Waarschijnlijk niet de telefoon... Er zijn eigenlijk een paar dingen.
De CarPlay Dag/Nacht instellingen worden aangepast door het systeem van de auto wanneer het besluit om over te schakelen naar Dag/Nacht voor het display.
  • De automatische aanpassingen gebeuren wanneer de koplampen aan staan of in de automatische stand staan en de lichtsensor de noodzaak voor de verandering detecteert.
  • Er zijn gevoeligheidsaanpassingen onder de verlichtingsinstellingen in het dashboard (zie onderstaande screenshots)
View attachment 457976

View attachment 457974
Ik ga vanavond naar de helderheidsinstellingen kijken. Het zou het enige logische antwoord kunnen zijn, tenzij het gerelateerd is aan de Ridgeline-software

#8 · (Edited)
Het is vreemd hoe verschillende navigatie-apps de donkere modus afhandelen. Google Maps schakelt automatisch over naar de donkere modus bij zonsondergang. Waze doet dit alleen als ik 'alleen 's nachts' selecteer. Als ik in Waze 'hetzelfde als iPhone-instellingen' kies, blijft de kaart wit. Ondertussen blijft Apple Maps wit, tenzij ik het instel op 'altijd donker'. Wat vreemd is, is dat Apple Maps op mijn iPhone automatisch van donkere modus veranderde, maar de CarPlay-kaart wit blijft. Gek dat de iPhone een donkere kaart laat zien, maar CarPlay tegelijkertijd een witte kaart. Ik ben ten einde raad.

#10 ·
Ik wil geen dode paard slaan, maar heeft iemand anders dit probleem? Mijn vrouw rijdt in een Palisade uit 2023 en er zijn geen problemen met het overschakelen van de kaart van de lichte naar de donkere modus zodra het donker begint te worden. De Ridgeline blijft helderwit op de kaart, tenzij ik het handmatig verander. Eerstewereldproblemen, denk ik.

#11 ·
Ik wil geen dode paard slaan, maar heeft iemand anders dit probleem? Mijn vrouw rijdt in een Palisade uit 2023 en er zijn geen problemen met het overschakelen van de kaart van de lichte naar de donkere modus zodra het donker begint te worden. De Ridgeline blijft helderwit op de kaart, tenzij ik het handmatig verander. Eerste wereldproblemen denk ik
Workaround - "HĂ© Siri, schakel over naar de donkere modus."

#16 ·
Heeft iemand dit helemaal uitgezocht? Ik raak ZO gefrustreerd. Ik ben behoorlijk technisch onderlegd, maar deze heeft me goed te pakken.... Ik heb hetzelfde probleem met mijn '25 BE die ik vorige maand heb gekocht. Ik raak behoorlijk gefrustreerd van mijn pogingen om dit goed te laten werken - ik heb nooit problemen gehad met mijn '17 RTLE
  1. Ik heb de opties voor de helderheid van het radioscherm in de radio geprobeerd - geen hulp
  2. Ik heb de helderheidsopties voor het dashboard geprobeerd die ook de helderheid van de radio tegelijkertijd verlagen - ook geen hulp
  3. Ik heb het geprobeerd via de ingebouwde draadloze CarPlay (mijn gebruikelijke manier van gebruiken) EN ik heb Apple bedraad rechtstreeks op mijn telefoon geprobeerd - geen hulp.
  4. Ik heb het geprobeerd met de verlichting van de truck in de AUTO-modus en vervolgens ook in de parkeerlichten en koplampen AAN - helpt niet.
  5. Als ik verwacht dat Apple Maps donker is op het radioscherm van de truck, staat het scherm van de truck in de "dag"-modus, maar het scherm van mijn telefoon staat in de donkere modus
  6. Terwijl Apple Maps de dagmodus weergeeft, schakelen Waze en Google Maps correct naar de donkere modus op het radioscherm van de truck. Ik kan een video laten zien die deze vreemdheid laat zien.
  7. Omdat de andere apps werken, dacht ik dat het misschien een Apple Maps-instelling was, maar ik heb het geprobeerd in mijn Ford Edge en de Mazda CX5 van mijn dochter en donkere Apple Maps op de displays van de auto werken prima.
Ik weet niet zeker wat ik hierna moet controleren. Heeft iemand anders ideeën?

#20 ·
Iemand dit helemaal uitgevogeld? Ik raak ZO gefrustreerd. Ik ben behoorlijk technisch onderlegd, maar deze heeft me goed te pakken.....
Ik heb hetzelfde probleem met mijn '25 BE die ik vorige maand heb gekocht. Ik raak behoorlijk gefrustreerd door mijn pogingen om dit goed te laten werken - ik heb nooit een probleem gehad met mijn '17 RTLE
  1. Ik heb de opties voor de helderheid van het radioscherm in de radio geprobeerd - geen hulp
  2. Ik heb de helderheidsopties voor het dashboard geprobeerd, die ook de helderheid van de radio tegelijkertijd verlagen - ook geen hulp
  3. Ik heb het geprobeerd via de ingebouwde draadloze CarPlay (mijn gebruikelijke manier van gebruiken) EN ik heb Apple bedraad rechtstreeks op mijn telefoon geprobeerd - geen hulp.
  4. Ik heb het geprobeerd met de verlichting van de truck in de AUTO-modus en vervolgens ook in de parkeerlichten en koplampen AAN - helpt niet.
  5. Als ik verwacht dat Apple Maps donker is op het radioscherm van de truck, staat het scherm van de truckkaarten in de "dag"-modus, maar het scherm van mijn telefoon staat in de donkere modus
  6. Terwijl Apple Maps de dagmodus weergeeft, schakelen Waze en Google Maps correct naar de donkere modus op het radioscherm van de truck. Ik kan een video laten zien die deze eigenaardigheid laat zien.
  7. Omdat de andere apps werkten, dacht ik dat het misschien een Apple Maps-instelling was, maar ik heb het geprobeerd in mijn Ford Edge en de Mazda CX5 van mijn dochter en donkere Apple Maps op de displays van de auto werken prima.
Ik weet niet zeker wat ik hierna moet controleren. Heeft iemand anders ideeën?
Ik heb hetzelfde probleem met Apple Maps dat niet automatisch dimt op mijn 2024 Ridgeline. 9 maanden proberen dit probleem op te lossen. Ik geloof nu dat het een Apply Play-softwareprobleem is. Automatisch dimmen werkt prima bij gebruik van Google en Waze Maps. De iPhone 14 van mijn vrouw heeft precies hetzelfde probleem in de Ridgeline. Mijn vrouw heeft een 2025 Pilot en Apple Maps auto dim werkt prima met beide telefoons. Ik heb alle instellingen dubbel gecontroleerd, Pilot en Ridgeline staan hetzelfde ingesteld. Automatisch dimmen is in beide voertuigen ingesteld. Erg vervelend probleem 's nachts.

#18 ·
Ik heb geen idee, maar als je het uitvindt, vertel me dan hoe ik de mijne zo kan laten werken als die van jou. Ik verafschuw de nachtmodus en de mijne schakelt automatisch over bij de officiële zonsondergang.
Voor '24 is er een "Helderheid"-regeling in de DIC-opties. Als je het wiel naar volledige helderheid draait, blijft het in de dagmodus. Eén klik omlaag maakt schakelen tussen Dag/Nacht mogelijk.

#26 ·
Probeer een experiment: Locatievoorzieningen aanpassen
iPhone-instellingen > Privacy & Beveiliging > Locatievoorzieningen > Systeem Services -- Systeemaanpassing = Inschakelen... en Tijdzone instellen = Inschakelen.

Als het je zo erg stoort en het gewoon niet werkt en je gewoon de Dark Mode wilt, kun je misschien overschakelen naar ALTIJD DONKER op je weergegeven CARPLAY-scherm.
Instellingen > Uiterlijk > "Altijd donker"