Honda Ridgeline Owners Club Forums banner
1 - 20 of 32 Posts

Joe331

· Registered
2022 Ridgeline Black Edition
15 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik heb mijn truck gisteren teruggekregen van de dealer nadat mijn bestelde HPD-spatborden en grille waren geïnstalleerd (gekocht als onderdeel van de deal). Het probleem is dat de openingen waar de bumper de spatbord en de onderkant van de koplamp raakt, er een beetje verkeerd uitzien voor mij. Ik heb niet echt iets om het mee te vergelijken, maar ze lijken groter dan ik me herinner, alsof de bumper niet goed is uitgelijnd/geïnstalleerd. Gezien het feit dat ik losse en ontbrekende schroeven in de spatbordkuip heb gevonden, heb ik op dit moment geen vertrouwen in de dealer.

De foto's tonen alleen de passagierskant, maar de bestuurderskant ziet er hetzelfde uit. Het ziet er redelijk goed uit totdat je er dichtbij bent en je de opening echt kunt zien. Het lijkt erop dat het ook op de clips zit, voor zover ik kan zien. Is dit geen probleem of is er iets wat ik kan doen om de pasvorm te corrigeren?

Discussion starter · #6 ·
Je zou de nieuwe Rivian moeten zien en hoe hij verkeerd uitgelijnd is.

Ik denk dat bij in massa geproduceerde auto's zoals deze de kwaliteitscontrole er soms onder lijdt.
Het zag er goed uit totdat hun "technicus" de vrachtwagen aanraakte. Hij kwam niet zo uit de fabriek. Ze wilden ook 3 dagen om deze klus te klaren:rolleyes:.....

Laat me weten wat je bedenkt. Nadat ik de voorbumper op mijn 22 had verwijderd/geïnstalleerd, merkte ik hetzelfde. Een kleine opening op de naad naar de spatbord. Ik had een paar foto's van voordat de bumper eraf was en van een afstand (20 voet) ziet het er ongeveer hetzelfde uit.

De manier waarop die clips werken, is dat ze wel of niet vastzitten. Er is geen echte aanpassing. De enige oplossing zou zijn om de bumper opnieuw te installeren, maar het kan hetzelfde resultaat opleveren. Ik dacht erover om het misschien op een warmere dag te proberen. Het was maar ongeveer 50 graden toen ik de bumper de eerste keer verwijderde.

Je moet je RL absoluut vergelijken met een andere die de HPD-spatborden en grille heeft geïnstalleerd. Ik verdedig de dealer niet, maar die onderdelen passen misschien iets anders. Ik ben het echter met je eens, er lijkt iets mis te zijn.

Discussion starter · #10 ·
Laat me weten wat je bedenkt. Nadat ik de voorbumper op mijn 22 had verwijderd/geïnstalleerd, merkte ik hetzelfde. Een beetje een opening bij de naad naar de spatbord. Ik had een paar foto's van voordat de bumper eraf was en van een afstand (20 voet) ziet het er ongeveer hetzelfde uit.

De manier waarop die clips werken, is dat ze ofwel vastklikken of niet. Er is geen echte aanpassing. De enige oplossing zou zijn om de bumper opnieuw te installeren, maar het kan hetzelfde uitkomen. Ik dacht erover om het misschien op een warmere dag te proberen. Het was maar ongeveer 50 toen ik de bumper de eerste keer eraf haalde.
Ik zal zien wat de servicemanager zegt en de oplossing plaatsen. Ik merkte dat als ik de bumper omhoog duw, de openingen sluiten en het er normaal uitziet, het is alsof de bumper gewoon naar beneden zakt.

Het ziet er niet verschrikkelijk uit zoals het nu is, maar ik heb er gewoon moeite mee om dit te accepteren op een truck die pas 700 mijl heeft gereden. Plus de ontbrekende/losse schroeven die ik vond, geven me er geen vertrouwen in dat de dealer alles goed heeft gedaan.

Discussion starter · #11 ·
Je moet je RL absoluut vergelijken met een andere die de HPD-spatborden en grille heeft geïnstalleerd. Ik verdedig de dealer niet, maar die onderdelen passen misschien iets anders. Ik ben het echter met je eens, er lijkt iets niet te kloppen.
de dealer heeft daadwerkelijk een HPD-truck in de showroom, dus als ik hem terugbreng, kan ik hem bekijken en vergelijken.

ik zal zien wat de servicemanager zegt en de oplossing plaatsen. Ik merkte dat als ik de bumper omhoog duw, de openingen sluiten en het er normaal uitziet, het is alsof de bumper gewoon naar beneden zakt.

Het ziet er nu niet verschrikkelijk uit, maar ik heb er gewoon moeite mee om dit te accepteren op een truck die pas 700 mijl heeft gereden. Plus de ontbrekende/losse schroeven die ik vond, geven me geen vertrouwen dat de dealer alles goed heeft gedaan
Ik heb min of meer hetzelfde. Ik gok dat het neerkomt op het opnieuw ophangen van de cover. Het gewicht trekt op een manier aan de houders die niet precies hetzelfde is als in de fabriek. Het is mogelijk dat het verbeterd kan worden als de cover eraf wordt gehaald en opnieuw wordt opgehangen met aandacht voor het sluiten van die openingen. Het is ook mogelijk dat het hetzelfde of slechter kan zijn.

Discussion starter · #13 ·
Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik vermoed dat het neerkomt op het opnieuw ophangen van de hoes. Het gewicht trekt op een manier aan de houders die niet precies hetzelfde is als in de fabriek. Het is mogelijk dat het verbeterd kan worden als de hoes eraf wordt gehaald en opnieuw wordt opgehangen met aandacht voor het sluiten van die openingen. Het is ook mogelijk dat het hetzelfde of slechter kan zijn.
Waar klikt het in? Zijn het vaste onderdelen of beugels die mogelijk kunnen bewegen? Ik heb het nog nooit in het echt gezien, alleen de foto's in de installatie-instructies, die niet gedetailleerd genoeg zijn om een idee te krijgen.

Waar klikt het in? Zijn het vaste onderdelen of beugels die mogelijk kunnen bewegen? Ik heb het nog nooit in het echt gezien, alleen de foto's in de installatie-instructies, die niet gedetailleerd genoeg zijn om een idee te krijgen.
Het zijn geen vaste onderdelen - de clips zijn een integraal onderdeel van de bumper en de spatbord.

• Like
Reactions: Joe331
Eén ding dat ik kan zien dat kan helpen, is de hitte van het plastic gebruiken en dit in een hoek van minder dan 90 graden buigen. Dat zou de voorrand dichter bij de spatbord trekken. Gewoon een idee, als je je echt zorgen maakt over nauwe paneelspleten. Ik heb echter veel van deze vrachtwagens bekeken en de spleet op de jouwe (die er ongeveer hetzelfde uitziet als die van mij) is niet atypisch.

Discussion starter · #17 ·
Bedankt voor de info Apex! Ik zie het nu. Het lijkt er echt op dat het maar op één manier past.

Van wat ik zie, zijn alle clips vastgezet, dus ik denk dat het op dit moment geen zin heeft om de dealer er verder mee te laten rommelen. Ik laat ze gewoon de ontbrekende schroeven vervangen en ben er klaar mee.

Dank je voor de info Apex! Ik zie het nu. Het lijkt er echt op dat het maar op één manier past.

Van wat ik zie, zijn alle clips vastgezet, dus ik denk niet dat het zin heeft om de dealer er nog mee te laten rommelen. Ik laat ze gewoon de ontbrekende schroeven vervangen en ben er klaar mee
Zoals hierboven vermeld, is de kans dat het bevestigingsmateriaal meer vermoeid raakt een reële mogelijkheid. De carrosseriegaten op deze vrachtwagens zijn om te beginnen niets bijzonders.

Discussion starter · #20 ·
De servicemanager van de dealer belde me en was het ermee eens dat de openingen er niet goed uitzien en bood zijn excuses aan voor de hele situatie. Ik denk dat ik zal zien wat volgens hen het beste plan van aanpak is, zodra ze de vrachtwagen zien

1 - 20 of 32 Posts