Honda Ridgeline Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

De overheid betaalt veel meer om Green te subsidiëren dan eerder gedacht - goed artikel hierover

1 reading
5.9K views 54 replies 23 participants last post by  stevem5215  
#1 ·
#13 ·
Fox News...:ROFLMAO:
Hoe is Fox News slechter dan welke andere "nieuwsbron" dan ook tegenwoordig? Ik heb het opgegeven om me druk te maken over wie het artikel plaatst en duik gewoon in het vlees achter het artikel. Soms zit er vlees in (zoals in dit geval), soms niet. Caveat emptor.

#7 ·
Save
#8 ·
Ik geloof dat dit het rapport is waar ze naar verwezen.

https://www.eia.gov/analysis/requests/subsidy/pdf/subsidy.pdf

Het lijkt erop dat groene energie meer $$$ krijgt dan andere energiebronnen. Uit mijn korte scan vermoed ik dat er lang niet genoeg naar het net gaat. Of al deze uitgaven goed en/of noodzakelijk zijn, zou ik zeggen dat het moeilijk is om zelfs maar te speculeren, behalve te zeggen dat overheidsuitgaven meestal de beste manier zijn om veel geld naar rijke vrienden en machtige boeven te sluizen. :cry:

#21 ·
Ik geloof dat dit het rapport is waar ze naar verwezen.

https://www.eia.gov/analysis/requests/subsidy/pdf/subsidy.pdf

Het lijkt erop dat groene energie meer $$$ krijgt dan andere energiebronnen. Uit mijn korte scan vermoed ik dat er lang niet genoeg naar het net gaat. Of al deze uitgaven goed en/of noodzakelijk zijn, zou ik zeggen dat het moeilijk is om zelfs maar te speculeren, behalve te zeggen dat overheidsuitgaven meestal de beste manier zijn om veel geld naar rijke vrienden en machtige boeven te sluizen. :cry:
Bij mijn korte blik heb ik niets schokkends gevonden. Het lijkt erop dat het meeste geld in de vorm van belastingkredieten zat, waaronder voor energiezuinige woningen ($1,7 miljard) en zonnepanelen in woningen ($1,4 miljard). Er zijn ook een flink aantal subsidies voor biobrandstoffen en ethanol.

$29 miljard voor alle energieën is een druppel op een gloeiende plaat van een economie van $26 BILJOEN. Niet eens een afrondingsfout.

Ik zou van streek zijn als de overheid niets zou doen om de energievoorziening in evenwicht te brengen (zodat we niet afhankelijk zijn van een paar beperkte bronnen) en om ze schoner en hernieuwbaarder te maken.

#9 ·
We geven de grote oliemaatschappijen al tientallen jaren miljarden dollars, en daarom is de planeet nu zo'n puinhoop.

Het elektriciteitsverbruik schommelt 30% tussen piek- en daluren, en 80% van de EV-bezitters laadt thuis op, wat betekent dat ze kunnen opladen tijdens daluren. Het elektriciteitsnet zal het nog een hele tijd aankunnen, en er kunnen verbeteringen worden aangebracht naarmate het gebruik van EV's toeneemt.

#11 ·
Rond 1900-1910 lag de hoeveelheid paardenpoep in New York City in de miljoenen ponden per dag. In sommige gebieden werd de poep opzij geduwd en opgestapeld langs de weg, zo hoog als de ramen van de eerste verdieping van appartementen, omdat ze het niet zo snel konden verwijderen als het werd geproduceerd. De overheid greep in zodra er voldoende motorvoertuigen beschikbaar kwamen en betaalde subsidies aan mensen om over te stappen van paarden. Mensen waren terughoudend om over te stappen omdat vroege auto's vaak pech en lekke banden hadden.
Elektrische voertuigen werden eigenlijk populairder (ik geloof dat er ongeveer 100.000 in gebruik waren in de VS) en toen werd er olie ontdekt in Texas en was het goedkoop, waardoor elektrische voertuigen werden verdrongen.

#14 ·
Natuurlijk is de overheid "alles in op EV's" - kijk maar eens waar de portefeuilles van politici gepositioneerd zijn. Zoals Pelosi...
Om geen namen te noemen, maar er is net iemand overleden die nooit meer dan $175k per jaar verdiende, maar toch meer dan $1 miljard waard was. Maar onderzoek nooit handel met voorkennis om te onderzoeken hoe het gebeurt.

#16 ·
Deze draad ontspoorde al na 15 berichten. Ga alsjeblieft de goede weg op en vermijd alle politiek.

Save
#18 ·
Deze draad ontspoorde al na 15 berichten. Ga alsjeblieft de goede weg en vermijd de politiek.
Is het niet een beetje moeilijk om politiek te scheiden van een campagne om ons allemaal EV's op te dringen?

#17 ·
Was dit draadje een soort test?

Ik bedoel, de titel ervan bevat de woorden regering en subsidie en de link bevat Biden-admin en we worden geacht politiek te vermijden?

Ik heb het gevoel dat mijn vader me waarschuwde om uit de buurt van zijn verzameling Playboys te blijven, maar toen een paar nummers op mijn bureau naast mijn stripboeken legde.

Hmmm... wat te doen, wat te doen?

#22 ·
Was dit draadje een soort test?

Ik bedoel, de titel ervan bevat de woorden regering en subsidieert en de link bevat Biden admin en we worden geacht politiek te vermijden?

Ik heb het gevoel dat mijn vader me waarschuwde om uit de buurt van zijn stash van Playboys te blijven, maar toen een paar nummers op mijn bureau legde naast mijn stripboeken.

Hmmm... wat te doen, wat te doen?
Maar de artikelen... interviews met Jimmy Carter, John Lennon...

Toen ik een jonge tiener was, lag mijn vader in het ziekenhuis en moest ik wat ondergoed voor hem halen. In zijn ondergoedlade vond ik een paar Playboys en een paar andere "meisjesboeken". Veranderde mijn idee over de oude man volledig. En ik vroeg me af of mama van die boeken en tijdschriften wist, aangezien ze ongetwijfeld zijn ondergoed deed en opruimde.

#28 ·
Save
#31 ·
^^2025 is een beetje vroeg. CA verbiedt ICE in 2035. Ik denk dat Europa dezelfde tijdlijn heeft, wat waarschijnlijk belangrijker is voor buitenlandse fabrikanten dan CA.

Maar... voorlopig is het nog steeds een vrije markt. Ik heb nog geen EV gekocht - hoewel ik "EV-benieuwd" ben. Ik denk dat EV superieure technologie is. Als het aan mijn behoeften voldoet voor een redelijke prijs, zou ik het de volgende keer dat ik een voertuig koop doen.

#33 · (Edited)
Niemand gaat je ICE-voertuig afnemen.

Het probleem met het 'Vrije Markt'-argument is dat er geen echte vrije markt is. De bestaande bedrijven met veel geld kunnen de markt in hun voordeel verdraaien, en nieuwe technologieën zijn altijd in het nadeel omdat nieuwe technologieën meer kosten en moeten concurreren met systemen die mensen al kennen en vertrouwen. Als er al iets is, maken de huidige subsidies voor EV's de markt vrijer, omdat ze het speelveld gelijk maken, zodat mensen daadwerkelijk kunnen kiezen welk systeem ze willen kopen zonder door de prijs beperkt te worden. Zonder subsidies zouden alleen de rijken de vrijheid hebben om te kiezen, zouden de verkopen minimaal zijn, zouden de prijzen niet dalen en zou de status quo blijven bestaan, ondanks de wensen van de massa.

#35 ·
Al deze kwesties zijn vrij complex. Vaak is het voor de hand liggende antwoord verkeerd, omdat de informatie die we hebben gekregen gefilterd en gevormd is om ons in een bepaalde richting te beïnvloeden. Wat ik wel weet, is dat het niet slim is om een bron bij de eerste lezing te vertrouwen. Alles wordt beïnvloed door veel geld en machtige mensen die niet naar de "normies" omkijken. Het is heel waarschijnlijk dat veel van onze meningen verkeerd zijn, omdat we zijn beïnvloed om bepaalde dingen te geloven of niet te geloven. Het maakt me een beetje verdrietig, maar ik hou van Keanu Reeves, dus het is oké. :cool:

#36 · (Edited)
Vandaag de waarschuwing van het Emergency Wireless System op mijn mobiele telefoon ontvangen. Ik denk dat het een vroege waarschuwing was over de vernietiging van deze thread.

Save
#38 ·
Kreeg vandaag de waarschuwing van het Emergency Broadcast System op mijn mobiele telefoon. Ik denk dat het een vroege waarschuwing was over de vernietiging van deze thread.
Nee, doe dat niet. Ik haat het als threads gesloten worden. Zelfs als mensen het oneens zijn, zijn er goede dingen die iedereen kan leren.

#39 ·
Tot nu toe bewandelen we de lijn, minimaal snoeien is alles wat nodig is 😉 en moeilijk op 37.053' / 11293m 🤣

Discussie/Debat ✅
Aanvallen/Triades ❌

Save
#41 ·
Voor degenen die denken dat dit land klaar of voorbereid is op EV's, roken iets behoorlijk sterks. Ik heb niets tegen EV's, ik heb het gevoel, zoals de meesten van jullie, dat de overheid dit niet zo snel door onze strot moet duwen. En... hoe mensen denken dat het eigenlijk "groen" is, verbaast me. Er is een enorme hoeveelheid fossiele brandstof nodig om deze elektrische auto's te ontwikkelen en het vergroot onze afhankelijkheid van China en andere landen. Ik kan me voorstellen dat dit over een jaar of 10 een "ding" wordt, maar iemand wordt nu ontzettend rijk van deze EV-push en ik denk dat we allemaal weten wie dat is ;)

Save
#42 ·
...
Ik kan me voorstellen dat dit over een jaar of 10 een "ding" wordt, maar iemand wordt schatrijk van deze EV-push en ik denk dat we allemaal weten wie dat is ;)
De meest agressieve staten pushen voor 2035, en dat is nog steeds twaalf jaar weg, dus je hoeft er niet wakker van te liggen. De meeste staten zullen hun agressieve houding opgeven als de omstandigheden dat aangeven, en er zullen tegen die tijd minstens twee kansen zijn voor veranderingen in het federale regime, ook... niet dat dat veel verschil zal maken, zo niet.

Er is bangmakerij aan beide kanten, en dat brengt geld en macht in de zakken van de leiders aan beide kanten. Caveat emptor.

Er is momenteel genoeg verspilde elektriciteit om vele malen meer EV's te ondersteunen dan er momenteel op de weg rijden, als mensen niet verwachten dat ze het meeste van hun opladen bij laadstations doen. Het kan een verandering van levensstijl voor velen vereisen, en ja, dat kan voor velen eng zijn, maar het is haalbaar.

Het elektriciteitsnet zal langzaam verbeteren, waarschijnlijk in gelijke tred met het aantal EV's dat gevoed moet worden, vooral naarmate EV's efficiënter worden.

Ik heb het gevoel dat minstens 50% van de voertuigen over 30 jaar nog steeds ICE zal zijn, tenzij er enorme sprongen in EV-technologie zijn. Ik zou er zeker niet wakker van liggen.

Ik ben momenteel op zoek naar een sneeuwblazer en zou er graag een elektrische kopen, omdat ze zoveel beter presteren dan de ICE-machines. Ze freewheelen echter als ze bergafwaarts gaan, wat gevaarlijk zou zijn voor mijn situatie. Dus totdat ze dat uitzoeken, zal ik waarschijnlijk een 928 Honda kopen als ik er een kan vinden, omdat ze hun wederverkoopwaarde behouden.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.