Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

P0369: Intermitterende nokkensensor / slijtage aan nokkenas en afdekking

1 reading
28K views 32 replies 13 participants last post by  speedfreak0920  
#1 · (Edited)
2017 RTL met 99.000 mijl

Twee keer dit weekend ging de CEL aan en verloor de motor af en toe vermogen.

Code P0369 getrokken, wat een intermitterend nokkenassensorsignaal is.

Hier gezocht en alleen dit gevonden:

"TECH LINE SUMMARY ARTICLE - WE ONTVANGEN MELDINGEN VAN VERMINDERD MOTORVERMOGEN MET DE MIL AAN. SERVICETECHNICI ZIEN DTC P0369 (CMP SENSOR CIRCUIT INTERMITTENT INTERRUPTION) EN TEKENEN VAN OVERMATIGE NOKKENAS EINDSPEELRUIMTE. UIT ONS ONDERZOEK HEBBEN WE VASTGESTELD DAT DE OPPERVLAKTE RUWHEID VAN DE NOKKENASDRUKPLAAT NIET AAN DE SPECIFICATIE VOLDOET. OM DE EINDSPELING TE VERMINDEREN, VERVANGEN SOMMIGE TECHNICI DE NOKKENASDRUKPLAAT. MAAR UITEINDELIJK BEWERKT DE NOKKENAS DE DRUKPLAAT WEER, WAT RESULTEERT IN VERDERE OVERMATIGE EINDSPELING."

Vanmorgen bij de dealer afgeleverd en hun diagnose komt overeen met het bovenstaande... nokkenas, sensor, deksel, diverse afdichtingen en pakkingen vervangen. Het is maar aan één kant, ik weet niet welke. Plus ik zou ze de distributieriem en waterpomp laten doen.

Schatting is $3300 voor de nokkenas en het bijbehorende werk; nog eens $1000 (verlaagd van 1400) voor de distributieriemklus.

Ik was >< dicht bij het inruilen van deze truck een paar weken geleden, aangezien een vergelijkbare 2022 RTL beschikbaar was, en de prijzen van gebruikte auto's zijn op dit moment buiten de perken. In plaats daarvan kijk ik naar een enorme rekening om het te laten repareren. Over het algemeen koop ik Honda omdat ik verwacht dat ik dit soort problemen niet zal hebben... Een defecte sensor wordt verwacht bij 100.000, maar geen structureel probleem. De kosten van OEM-onderdelen zoals een nokkenas liggen ver van de werkelijke kosten.

Nog iemand P0369 gehad en een vergelijkbare diagnose? Wat was de omvang en de kosten van de reparatie? Ik zie ook een aantal motoren bij LKQ en dergelijke voor minder dan $2.000 met minder dan 40.000 mijl; denk dat dat ongeveer dezelfde kosten zal zijn na verzending en installatie.

#2 ·
Ja, het gevreesde probleem met slijtage van de nokkenas. Het lijkt erop dat die motoren bekend stonden om de storing. Een van de oorspronkelijke medewerkers hier had wat insiderinfo over motorstoringen toen de 17 werd uitgebracht. Hij noemde nooit specifiek het nokkenasgebied, maar sindsdien hebben we er een aantal onderweg zien uitvallen en in het verleden hier gepost. Misschien wilt u informeren bij de klantenservice van Honda over "hulp" bij deze. Het is een bekend defect.

#3 · (Edited)
Nog een draad gevonden: Nokkenasvervanging

En nog twee berichten in deze lange draad:

En nog een

#4 ·
Een zoekopdracht naar "P0369" ergens op dit forum of "nokkenas" in de titel voor 2G onthult zeer weinig meldingen van dit probleem. Het is blijkbaar lang niet zo wijdverbreid als iets als 6-versnellingsbakstoringen of lekkage van water in het interieur.

#5 ·

Het lijkt erop dat ze de onderdelen vaak genoeg in elkaar zetten om het te repareren, maar niet vaak genoeg om een ​​echte TSB of uitgebreide terugroepactie te zijn, zoals de injectoren. Het is mij niet duidelijk of ze onderdelen opnieuw hebben ontworpen, of dat je de klok gewoon opnieuw start wanneer ze worden vervangen.

#7 ·
Ik heb de onderdelen van Majestic geprijsd op ongeveer $800, maar wil mijn kerstvakantie niet besteden aan het werken aan de truck, en ik ben niet helemaal zeker van het opnieuw uitlijnen van de nokkenas en het afstellen van de kleppen.

Ik heb geprobeerd hem in te ruilen, maar kan geen vervangende Ridegline RTL vinden die ik wil kopen. Ik reed twee uur enkele reis naar de enige dealer wiens website voorraad toonde; het bleek dat het auto's waren die ze hadden besteld maar nog niet hadden ontvangen.

Ik zit vast tussen reparatie en motorvervanging. Reparatie: hoeveel schade heeft het "bewerkte" aluminium aangericht in de motor? Zal het ook de achterste nokkenas aantasten? Ik ga zeker geen twee motorreparaties van $4.000 aan deze auto uitvoeren. Voor een vervanging, onbekende geschiedenis (hoewel er weinig kilometers beschikbaar zijn), en het kan ook de ECU/injector reparatie nodig hebben die ik al onder verlengde garantie heb laten uitvoeren. car-part.com vermeldt Pilot- en Ridgeline-motoren als uitwisselbaar, maar daar ben ik niet zeker van.

Ik heb Honda Corporate gebeld en ben nergens gekomen. De medewerker had geen kennis van het probleem, de achtergrond, de reparatiedetails, statistieken, wat dan ook.

#8 ·
Het lijkt erop dat ze 2x de arbeidstijd rekenen voor de distributieriemwissel. Ik zou denken dat alleen al het vervangen van de nokkenas het grootste deel van de arbeidstijd zou vergen die nodig is voor het vervangen van de distributieriem. Ik zou een betrouwbare onafhankelijke monteur zoeken en een andere offerte opvragen.

#9 ·
175.000 mijl op mijn 2017 Ridgeline toen eind vorige week een aantal dashboardfoutmeldingen werden geactiveerd, waaronder de activering van de AWD-foutmelding, gevolgd door een schok/gerommel. Naar de dealer gehobbeld en na heel wat heen en weer is me verteld dat het de gevreesde nokkenas zou kunnen zijn. Dit lijkt het Honda-bulletin te zijn waarop de serviceafdeling zich baseert voor hun diagnose

Verminderd motorvermogen; MIL aan met DTC P0369

BETROFFEN VOERTUIGEN 2016−17 Pilot en 2017 Ridgeline

We krijgen meldingen van verminderd motorvermogen met de MIL aan. Servicetechnici zien DTC P0369 (CMP-sensor circuit intermitterende onderbreking) en tekenen van overmatige nokkenas-eindspeling.
Uit ons onderzoek is gebleken dat de oppervlakte ruwheid van de nokkenas-stuwplaat niet aan de specificaties voldoet. Om de eindspeling te verminderen, vervangen sommige technici de nokkenas-stuwplaat. Maar uiteindelijk zal de nokkenas de stuwplaat gewoon weer bewerken, wat resulteert in verdere overmatige eindspeling.
Voorlopig moet u de betreffende nokkenas en nokkenas-stuwplaat samen vervangen, samen met de beschadigde CMP-sensor. Zorg er ook voor dat u de nokkenaspoelie op schade controleert. Als deze beschadigd is, vervang deze dan.

De Honda-technici geven hun weloverwogen gok dat de nokkenas mogelijk niet vervangen hoeft te worden en bevelen aan alleen de stuwplaat en CMP-sensor te vervangen. Heeft iemand succes op lange termijn gehad met het alleen vervangen van de stuwplaat en CMP-sensor? De originele transmissie kan niet ver verwijderd zijn van vervanging, en mijn eerste beoordeling is om over te stappen op een nieuw voertuig als een nokkenasvervanging nodig is. Is er nog iemand op deze weg geweest?

#11 ·
175.000 mijl op mijn 2017 Ridgeline toen een aantal dashboard foutmeldingen eind vorige week werden geactiveerd, inclusief de activering van de AWD-foutmelding, gevolgd door een schokkerig/schokkerig gevoel. Naar de dealer gehobbeld en na een flinke hoeveelheid heen en weer is mij verteld dat het de gevreesde nokkenas zou kunnen zijn. Dit lijkt het Honda-bulletin te zijn waarop de serviceafdeling zich baseert voor hun diagnose

Verminderd motorvermogen; MIL aan met DTC P0369

BETROFFEN VOERTUIGEN 2016−17 Pilot en 2017 Ridgeline

We krijgen meldingen van verminderd motorvermogen met de MIL aan. Servicetechnici zien DTC P0369 (CMP-sensor circuit intermitterende onderbreking) en tekenen van overmatige nokkenas eindspeling.
Uit ons onderzoek is gebleken dat de oppervlakte ruwheid van de nokkenas drukafdekking niet aan de specificaties voldoet. Om de eindspeling te verminderen, vervangen sommige technici de nokkenas drukafdekking. Maar uiteindelijk zal de nokkenas de drukafdekking gewoon weer bewerken, wat resulteert in verdere overmatige eindspeling.
Vervang voorlopig de betreffende nokkenas en nokkenas drukafdekking samen met de beschadigde CMP-sensor. Zorg er ook voor dat u controleert op schade aan de nokkenaspoelie. Als deze beschadigd is, vervang deze dan.

De Honda-technici geven hun weloverwogen gok dat de nokkenas mogelijk niet vervangen hoeft te worden en bevelen aan alleen de drukafdekking en de CMP-sensor te vervangen. Heeft iemand succes gehad op de lange termijn met het alleen vervangen van de drukafdekking en de CMP-sensor? De originele transmissie kan niet ver verwijderd zijn van vervanging, en mijn eerste beoordeling is om over te stappen op een nieuw voertuig als een nokkenasvervanging nodig is. Is er nog iemand geweest die deze weg is gegaan?
Dat maakt me een beetje nerveus, aangezien mijn 2017 Ridgeline 155K mijl heeft...
Zijn er veranderingen geweest in het rijden van het voertuig vóór de foutcode?

#10 ·
Ja, bekend probleem met sommige motoren. We hadden vroeger een moderator die dat probleem aan de kaak stelde, zelfs voordat de eerste was uitgevallen. Honda wist ervan en heeft niets gedaan om ze vanaf het begin te repareren. Er zijn hier maar een paar gevallen gemeld, maar het is bij sommigen gebeurd. De kwaliteit van Honda laat te wensen over en dat weten ze. Het is keer op keer gemeld en zelfs de topman van Honda heeft de problemen erkend. De echte vraag is of ze zich zullen blijven gedragen als andere fabrikanten die soms hun kop in het zand steken bij bekende problemen en geen oplossingen voor de klanten die ze bezitten.

#12 ·
102.000 mijl en de truck heeft prima gelopen. Bij het invoegen op de snelweg moest ik flink accelereren en de truck viel gewoon stil zonder vermogen. Ik reed hem naar de vluchtstrook om de waarschuwingen voor het emissiesysteem, de heuvelstart, de trailerstabiliteit, de stuurbekrachtiging en de stabiliteitscontrole te zien. Ik probeerde ermee naar de volgende afrit te rijden, maar hij stotterde. Ik zette hem af en startte hem opnieuw. Hij liep prima, maar de waarschuwingsberichten bleven staan. Ik reed er een paar kilometer mee naar huis en hij geeft de P0369-code voor de intermitterende nokkenaspositiesensor op bank 1. "Direct repareren als er rijproblemen zijn..." stond op de codelezer. Ik heb hier wat rondgekeken en gezien dat dit niet super vaak voorkomt, maar wel al eerder is gezien en waarschijnlijk gerelateerd is aan speling in de nokkenas. Mogelijk door defecten. Als dat het geval is, is het een dure reparatie. Dingen gebeuren. Alles gaat kapot. Maar verdomme, ik zit in de wachtperiode voor mijn nieuwe Ridgeline die in juli of augustus moet verschijnen en mijn paranoia bij dit ding was de transmissie, niet de motor. Dus, het punt van dit bericht... een mening over of dit voorlopig berijdbaar is? Mijn conclusie tot nu toe is dat dit niet direct catastrofaal is. Steve

#13 ·
De mening is voorlopig dat we een moderator hadden die ons waarschuwde voor mogelijke motorproblemen. Dit is een bekend probleem dat sommige Ridgelines teistert, zoals we in het verleden hebben gezien. Het is een lager percentage mislukkingen in vergelijking met andere dingen (batterij vroegtijdig leeg, storingen van de 6-versnellingsbak, storingen van de startknop, storingen van het alarm midden in de nacht, vroegtijdige storingen van de bedrading), maar de nokkenassen staan hierom bekend. Als je Honda erop aanspreekt, zullen ze je waarschijnlijk helpen, denk ik, maar misschien ook niet. Probeer het en kijk wat ze aanbieden. Ze wisten van dit probleem. Niet alsof ze het niet wisten.

#14 ·
Ruilt u hem in voor uw nieuwe RL? Zo ja, dan zou ik geneigd zijn om het uit te zitten en het toerental laag te houden, volledig vermogen bij het invoegen te vermijden, enzovoort, totdat de nieuwe vrachtwagen arriveert. Als ik hem zelf aan een lid van het publiek zou verkopen, zou ik hem laten repareren en wachten op een hogere verkoopprijs om een deel van de reparatiekosten te compenseren. Zelfs als Honda helpt, zult u enkele honderden dollars voor de reparatie kwijt zijn.

#15 ·
Bedankt voor de reacties.

De vrachtwagen stond de hele nacht in de garage totdat ik vanmiddag de stad in reed. Toen ik hem startte, waren de codes gewist. Alles leek in orde te zijn totdat hij het onderweg naar huis weer deed. Bijna niet te besturen, want bij 2000 tpm stottert hij. Ik ben een heel rustige bestuurder, maar zelfs met mijn rijstijl is het moeilijk om niet boven de 2000 tpm uit te komen bij het accelereren.

Ik heb mijn route naar huis aangepast en hem bij de dealer afgezet en ben naar huis gelopen. Deze keer was het dezelfde lichtshow, maar de waarschuwing voor het AWD-systeem stond ook aan. Ik denk niet dat hij gisteren aan stond.

Dus duim voor me.

Het was mijn plan om deze in te ruilen wanneer de nieuwe vrachtwagen arriveert. We hadden een overeengekomen waarde over wat hij waard zou zijn als de tijd daar was. Dit was bij een andere dealer dan waar de vrachtwagen nu staat. Ik merkte dat ze een paar nieuwe op het terrein hebben, dus misschien praat ik met hen over een deal voor een van die. Maar ik zit een beetje in de problemen met een dode auto, dus ik zie dat niet gebeuren.

Mijn verwachting dat Honda iets doet om hierbij te helpen, is vrij laag, maar ik zal het proberen.

Deze en mijn odyssey zijn mijn eerste Honda-auto's geweest na een lange reeks Fords en een VW. Ik ben niet overweldigd door de betrouwbaarheid. De bus moest nieuwe zuigerveren krijgen toen de VCM problemen veroorzaakte en hij begon snel olie te verbruiken. De Ridgeline kreeg een nieuwe set brandstofinjectoren toen ze kapot gingen. Beide incidenten werden gedekt door de garantie, maar dit zijn behoorlijk aanzienlijke storingen en ongemakken. Afgezien van onze 2007 Edge, die een kolossaal stuk rommel was, waren de meeste dingen die kapot gingen aan eerdere auto's onbenullige dingen, maar de motor en de aandrijving waren solide. Deze twee auto's zijn een beetje het tegenovergestelde geweest... geen gerammel of bekleding die eraf valt, maar de motoren hebben aanzienlijke problemen gehad. Zelfs als het onder de garantie valt, is het niet geweldig om dingen te hebben die niet aan de verwachtingen voldoen.

Ik ben hier duidelijk niet blij mee, maar ik ben er echt niet in geïnteresseerd om naar een ander soort vrachtwagen te zoeken. Dit ding voldoet perfect aan mijn behoeften en ik zie echt niets anders dat zo goed overeenkomt. Ik gebruik mijn vrachtwagen genoeg voor vrachtwagenachtige dingen, dus dat is wat ik wil. Maar hij krijgt nog steeds een goede kilometerstand en kan goed omgaan met woon-werkverkeer en gezinstaken. De andere vrachtwagens in deze klasse zijn gewoon niet zo mensvriendelijk.

De Ridgeline is waarschijnlijk toe aan zijn distributieriem bij de volgende olieverversing. Ik hoopte dat dit zou gebeuren nadat ik hem had ingeruild en het het probleem van iemand anders zou zijn. Als de motor toch uit elkaar wordt gehaald, zal ik hem waarschijnlijk ook laten vervangen terwijl ze er zijn, want het zou dom zijn om dat niet te doen. Ik zal kijken wat de dealer zegt en ik kan hem altijd naar een onafhankelijk bedrijf hier brengen dat goed werk levert.

Nogmaals, duim voor me.
Steve

#16 ·
Bedankt voor de reacties.

De truck stond de hele nacht in de garage totdat ik vanmiddag de stad in reed. Toen ik hem startte, waren de codes gewist. Alles leek goed te gaan totdat hij het weer deed op de terugweg. Bijna niet te besturen, want bij 2000 tpm stottert hij. Ik ben een heel rustige bestuurder, maar zelfs met mijn rijstijl is het moeilijk om niet boven de 2000 tpm te komen bij het accelereren.

Ik paste mijn route naar huis aan en zette hem bij de dealer af en liep naar huis. Deze keer was het dezelfde lichtshow, maar de waarschuwing voor het AWD-systeem stond ook aan. Ik denk niet dat hij gisteren aan stond.

Dus duim voor me.

Het was mijn plan om deze in te ruilen als de nieuwe truck arriveert. We hadden een overeengekomen waarde over wat hij waard zou zijn als de tijd daar was. Dit was bij een andere dealer dan waar de truck nu staat. Ik merkte dat ze een paar nieuwe op het terrein hebben staan, dus misschien praat ik met ze over een deal voor een van die. Maar ik zit een beetje in de problemen met een dode auto, dus ik zie dat niet gebeuren.

Mijn verwachting dat Honda iets zal doen om hierbij te helpen, is vrij laag, maar ik zal het proberen.

Dit en mijn odyssey zijn mijn eerste Honda-auto's geweest na een lange reeks Fords en een VW. Ik ben niet overweldigd door de betrouwbaarheid. De bus moest nieuwe zuigerveren krijgen toen de VCM problemen veroorzaakte en hij begon snel olie te verbruiken. De Ridgeline kreeg een nieuwe set brandstofinjectoren toen ze kapot gingen. Beide incidenten werden gedekt door de garantie, maar dit zijn behoorlijk substantiële storingen en ongemakken. Afgezien van onze 2007 Edge, die een kolossaal stuk rommel was, waren de meeste dingen die kapot gingen aan eerdere auto's onbenullige dingen, maar de motor en de aandrijving waren solide. Deze twee auto's zijn een beetje het tegenovergestelde geweest... geen gerammel of bekleding die eraf valt, maar de motoren hebben aanzienlijke problemen gehad. Zelfs als het onder de garantie valt, is het niet geweldig om dingen te hebben die de verwachtingen niet waarmaken.

Ik ben hier duidelijk niet blij mee, maar ik ben er echt niet in geïnteresseerd om naar een ander soort truck te zoeken. Dit ding past perfect bij mijn behoeften en ik zie echt niets anders dat zo goed overeenkomt. Ik gebruik mijn truck genoeg voor trucky dingen, dus dat is wat ik wil. Maar hij krijgt nog steeds een redelijke kilometerstand en kan goed omgaan met woon-werkverkeer en gezinstaken. De andere trucks in deze klasse zijn gewoon niet zo mensvriendelijk.

De Ridgeline is waarschijnlijk toe aan zijn distributieriem bij de volgende olieverversing. Ik hoopte dat dit zou gebeuren nadat ik hem had ingeruild en het het probleem van iemand anders zou zijn. Als de motor toch al uit elkaar wordt gehaald, zal ik hem waarschijnlijk ook laten vervangen terwijl ze daar zijn, want het zou dom zijn om het niet te doen. Ik zal zien wat de dealer zegt en ik kan hem altijd naar een onafhankelijke hier brengen die goed werk levert.

Nogmaals, duim voor me.
Steve
Hoping it's something minor this time. Please let us know what they found.

#19 ·
#21 ·
Ik heb de truck vandaag teruggekregen. Afgezien van wat koelvloeistofgeur door gemorst te zijn (neem ik aan) loopt hij zoals het hoort. Ervan uitgaande dat er geen problemen opduiken, bleek dit geen al te slechte ervaring te zijn.

De kosten voor de nokkenas, een nieuwe nokkenaspositiesensor en de drukschijf plus de werkplaatskosten bedroegen bijna $2000. Mijn eigen kosten waren $100.

De nokkenas zelf kostte slechts ongeveer $325. Dat lijkt een eerlijke prijs gezien hoeveel bewerking en slijpen er in een van deze dingen gaat. Massaproductie is geweldig. De kleine nokkenaspositiesensor kostte $185, wat in vergelijking een afzetterij lijkt.

Ze hebben alle onderdelen voor me bewaard, maar ik kan nu geen foto's maken omdat ik ze in de kofferbak heb gelegd en toen naar Menards ben gegaan en een heleboel spullen heb gekocht die de laadbak vullen. Het zal waarschijnlijk uiteindelijk in de recycling terechtkomen, maar voorlopig dacht ik dat de nokkenas een mooie trofee zou zijn.

Ik heb ze ook de distributieriem, de spanner en de waterpomp laten vervangen, aangezien deze (bijna) aan de beurt waren. Dat kostte me ongeveer $800. Geen klachten.

De dealer had drie Ridgelines op het terrein staan. Een rode RTLE en twee witte RTL's. De Red-E staat er al een paar weken. Misschien neemt de vraag naar onze benzineslurpers een beetje af?? Zoals ik al zei, heb ik een rode RTL besteld bij een andere dealer. De witte ziet er mooi uit en ik zou er blij mee zijn, maar mijn vrouw is niet gek op wit. Ik denk dat de E meer is dan ik wil uitgeven, maar het bevestigt dat ik de kleurencombinatie mooi vind. En het kwam net in me op dat hij bij mijn boot zal passen.

Ze gaven me een leen-CR-V EX AWD terwijl mijn truck onder het mes lag. Ik denk dat het dezelfde rode kleur is die ze in Ridgelines spuiten. Wat een mooie auto is dat. Veel ruimte en zeer comfortabele stoelen. Mijn zoon van 1,85 m had ook genoeg ruimte op de achterbank. Afgezien van de rare sensatie die van een CVT komt en de ietwat abrupte herstart na het stationair stoppen, vond ik het echt heel erg leuk. Echt. En hij verbruikte gemiddeld 32 mpg (handmatig berekend) terwijl ik hem had. De laatste tijd rijd ik met mijn RL precies 25 mpg. Mijn vrouw zei misschien dat de volgende bus een CR-V wordt. Het zou mooi zijn als ze hem als PHEV zouden aanbieden, want ik heb gelezen dat de hybride een beetje teleurstellend is, maar de kleine motor in het reguliere model is best aardig.

Ik heb de rijstrookassistentie en de adaptieve cruisecontrol een eerlijke kans gegeven, maar weet niet zeker of ze iets voor mij zijn. Het is verontrustend om te zien dat de auto zelf stuurt. En natuurlijk heeft hij geen idee dat hij de kuilen moet proberen te ontwijken in plaats van er dwars doorheen te rijden. Hij weet ook niet hoe hij moet reageren op verbredingen in de weg wanneer er een afslagstrook verschijnt... het voelt alsof hij zich in de dubbele rijstrook wil centreren. Ik weet dat de meesten van jullie deze functie leuk vinden, dus misschien is een week niet genoeg tijd om eraan te wennen.

Hoe dan ook, dat is het nieuws van hier.
Steve

Attachments

#22 · (Edited)
De CR-V is een ongelooflijk praktische auto. Ik heb enorm genoten van de 2016 Touring die ik kort bezat toen ik tussen Ridgelines zat. Hij is ook saai comfortabel of comfortabel saai - en dat is niet per se een slechte zaak. :)

Het rood van de CR-V is Radiant Red Metallic (R-569M), terwijl het rood van de Ridgeline Radiant Red Metallic II (R-580M) is - twee iets verschillende kleuren.

#23 ·
Voor het geval iemand zich afvraagt hoe uw nokkenas, drukschijf en sensor eruitzien, bekijk dan de onderstaande foto's.

Ik zie in principe geen slijtage aan de nokken en de lageroppervlakken. Niets aan de uiteinden dat op speling zou wijzen. Het kunststof sensoroppervlak heeft een concaafheid die er waarschijnlijk niet zou moeten zijn.

Attachments

#24 · (Edited by Moderator)
Mijn 2017 ervoer een vermogensverlies samen met meerdere foutcodes in het weekend toen ik probeerde een ander voertuig in te halen. De dealer heeft de foutcode P0369 vastgesteld. Ik ben net uit de aandrijflijn garantie bij 64k, ik heb al mijn onderhoud bij een Honda dealer laten doen, dus er zou geen twijfel over bestaan waar en wanneer het werk is voltooid.

Mijn vraag is of iemand succes heeft gehad met Honda om dit probleem buiten de garantieperiode op te lossen? Het lijkt erop dat dit een bekend probleem is dat mogelijk verband houdt met een fabricagefout en zou moeten vallen onder een TSB, zelfs als het maar in zeldzame gevallen gebeurt. Ik wacht op een reactie van de dealer en ik wil graag vooraf wat informatie over wat ik kan verwachten.

#26 ·
Update over mijn nokkenas, was van plan dit al een tijdje geleden te plaatsen.

Ik heb het zelf gerepareerd. Zal foto's plaatsen als ik op een computer zit in plaats van op de telefoon.

Mijn nokkenasklep was 0,015-0,020" versleten ten opzichte van de nieuwe die ik kocht om hem te vervangen. Hij was glad met een paar zeer lichte omtreksrichels van de nokkenas.

De nokkenas zelf vertoonde geen enkele slijtage. Misschien een heel lichte verkleuring, maar geen verandering in de oppervlakteruwheid en zeker geen meetbare materiaalverwijdering.

De nokkenas is van een veel harder legering dan de klep. Hij slijt de klep. Mijn eerste ging 100.000 km mee, als ik 50.000 km uit de volgende haal, is dat veel goedkoper dan een nieuwe vrachtwagen of de dealer betalen voor een nokkenas. Ik heb zelfs geprobeerd mijn vrachtwagen, kapot, in te ruilen, omdat ik het te druk had om hem te repareren. Blij dat ze niet hadden wat ik wilde.

De nokkenasklep zelf kostte ongeveer $13 en was gemakkelijk te vervangen in minder dan 20 minuten. De rest van de klus (distributieriem, waterpomp, nokkenassensor) duurde veel langer.

Ik heb wat ondoordacht advies van internet opgevolgd en geprobeerd de nokkenassensor te vervangen zonder het nokkenastandwiel te verwijderen. Dat was niet mogelijk op deze motorvariant en kostte me veel tijd. Het verwijderen en terugplaatsen van het tandwiel was eenvoudig.

Ik heb er sindsdien 8.000 km en veel sleepkilometers mee gereden, en hij loopt geweldig.

Ik raad iedereen met de betreffende motorjaren en hogere kilometers aan om de klep preventief te vervangen. Het is goedkoop en gemakkelijk, de sensor is duurder en je moet in principe een complete distributieriemklus doen om erbij te komen.

#28 ·
Dus een update nu ik de truck vanmiddag terug heb. Honda heeft uiteindelijk 3/4 van de reparatiekosten bijgedragen, mijn eigen bijdrage was ongeveer $500. Al met al ben ik minder pissig dan afgelopen woensdag, maar mijn vertrouwen in de betrouwbaarheid van een Honda is zo goed als verdwenen. Ik was van plan de truck over een paar jaar aan mijn zoon te geven als hij begint met rijden, maar nu heroverweeg ik het.

Als het vervangen van de drukschijf zo eenvoudig is als in de bovenstaande video wordt getoond, zal ik deze preventief vervangen als ik de distributieriem ga vervangen, ervan uitgaande dat ik de truck zo lang behoud.

#31 ·
Dus een update nu ik de truck vanmiddag terug heb. Honda heeft uiteindelijk 3/4 van de reparatiekosten bijgedragen, mijn eigen bijdrage was ongeveer $500. Al met al ben ik minder pissig dan afgelopen woensdag, maar mijn vertrouwen in de betrouwbaarheid van een Honda is zo goed als verdwenen. Ik was van plan de truck over een paar jaar aan mijn zoon te geven als hij begint met rijden

Hoe heb je Honda zover gekregen om mee te doen? Dealer wil 4700 dollar?