Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

PCV-klep vervangen

1.5K views 14 replies 8 participants last post by  fdeno  
#1 ·
Ik heb een 21' Black Edition met 68K. Ik ga mijn eigen PCV-klep vervangen, maar ben niet erg handig met mechaniek.

Het lijkt erop dat de klep krap onder enkele kabelbomen zit. Moet er iets verwijderd worden om toegang te krijgen tot de klep?

Dank u

#6 ·
Afhankelijk van de conditie van uw PCV-systeem, kan die klep vastzitten of niet. Meestal komt een vastzittende klep in stukken naar buiten - in stukken - waarbij een groot deel van de klep vastzit in het kleppendeksel.

Terwijl u aan het uitzoeken bent hoe u de klep kunt vervangen, bekijk dan ook video's over het verwijderen van kapotte kleppen. Dit komt vaak voor bij de metalen kleppendeksels, weet niet zeker of het een probleem is met de plastic kleppendeksels die in de G2 zitten.

#7 ·
Afhankelijk van de staat van uw PCV-systeem, kan die klep vast komen te zitten of niet. Meestal komt een vastzittende klep in stukken naar buiten - in stukken - waarbij een groot deel van de klep vast komt te zitten in het kleppendeksel.
Terwijl u aan het onderzoeken bent hoe u de klep kunt vervangen, bekijk dan ook video's over het verwijderen van kapotte kleppen. Dit komt vaak voor bij de metalen kleppendeksels, ik weet niet zeker of het een probleem is met de plastic kleppen die in de G2 zitten.
Ik denk dat dat een goede reden is om ze vroegtijdig te vervangen.

#11 ·
2021 met 68.000 mijl. . . Ik wed dat zijn PCV-klep prima uit het spruitstuk komt en volledig functioneert.
In de video schudde hij de PCV-klep nadat hij hem had verwijderd en het rammelde. Hij zei dat het waarschijnlijk niet vervangen hoefde te worden, maar hij had hem eruit gehaald met een nieuwe bij de hand, dus verving hij hem. Hij had er geen vertrouwen in dat zijn perceptie van een lichte toename van het olieverbruik werd verholpen door de PCV-klepwisseling, die gemakkelijk ging.

Persoonlijk heb ik in mijn leven ruim 100 PCV-kleppen vervangen, beginnend in het midden van de jaren 60, en kan me er geen een herinneren die niet rammelde. Ik ben bereid met zekerheid te zeggen dat alle PCV-kleppen die ik heb vervangen prima functioneerden, omdat ik altijd om de paar duizend mijl olie ververste, tot voor kort, toen ik dat interval verlengde tot 4000 mijl.

#14 ·
Bij ongeveer 160.000 km kwam mijn PCV-klep er in één stuk uit. Ik heb nu ongeveer 287.000 km op de motor en heb hem tot nu toe twee keer vervangen en beide keren gingen ze kapot. Ook waren beide kapotte exemplaren aftermarket AC Delco's. De tweede keer dat hij kapot ging, zat hij vast en bewoog hij niet. Gelukkig had ik een nieuw kleppendeksel om te vervangen.