Honda Ridgeline Owners Club Forums banner
21 - 30 of 30 Posts
Zonder metingen van prestatieverbetering kan de modificatie daadwerkelijk een negatieve impact hebben en tegelijkertijd meer lawaai maken. De OEM-inlaat is computergestuurd ontworpen met resonantiekamers die niet alleen de luchtinlaat stil maken, maar tegelijkertijd de luchtstroom verhogen door turbulentie te elimineren. De mod kan er glad uitzien voor de koper, maar er is geen analyse van de luchtstroomverandering, alleen menselijke speculatie.
Dit is misschien een slechte analogie, maar bij gebrek aan gegevens om de PRL-dingen te ondersteunen, stel ik de inlaattumoren gelijk aan hetzelfde effect als de putjes op een golfbal. Ik ben erg benieuwd of de PRL-dingen een positief effect hebben op het brandstofverbruik.

Ik heb het gekocht en geïnstalleerd... heel gemakkelijk te doen, aangezien mijn broer meestal de expert is en de autodingen voor mij doet... er is een stapsgewijze video op YouTube die het uitlegt. De kit geeft je uiteindelijk 20 inch meer waterdoorlaatbaarheid omdat hij een resonator delete cap bevat. De pijp is zeker veel minder restrictief dan de OEM en ik weet zeker dat het allemaal in mijn hoofd zit, maar ik heb het gevoel dat er wat meer pit in zit door de luchtstroom, maar het geluid is zeker beter geworden. Neem dit zoals het is 🤷🏼
Een paar mensen beweren meer trillingen door het schutbord (ik weet niet zeker wat dat echt betekent). Heeft u trillingen ervaren en heeft u de resonator verwijderd?

Mijn ervaring is dat ik de luchtinlaat heb geïnstalleerd en nog niet de onderste resonatorkap. Vorige weekeinde was de tijd op. Ik heb deze week meer dan 400 mijl gereden en op de weg was er geen echt verschil, tenzij je vol gas gaf en het klinkt geweldig. De pasvorm was goed uit de doos. Ik vind de schonere look onder de motorkap mooi als dit is geïnstalleerd.

Ik kreeg de PRL-buis van een ander forumlid cadeau.

Voordat ik hem installeerde, heb ik verschillende keren vol gas gereden vanuit stilstand en vanaf ongeveer 50 km/u. Ik vergeleek het geluid met dezelfde runs met de PRL-buis geïnstalleerd. Ik merkte geen merkbaar verschil in geluid of prestaties. Geen wetenschappelijke test, op geen enkele manier.

Ik vind het wel fijn hoe het onder de motorkap is opgeruimd. Als ik het niet cadeau had gekregen, had ik het hoogstwaarschijnlijk niet gekocht. Maar nu wil ik de onderste plug en misschien ook het gegolfde vervangingsonderdeel.

Ik ben eerlijk gezegd verrast dat je geen verschil in geluid hebt ervaren.
Heb je eerder je resonator verwijderd? Of heb je de resonator geïnstalleerd gelaten met de PRL-buis?

Heeft u eerder uw resonator verwijderd? Of heeft u de resonator geïnstalleerd gelaten met de PRL-buis?
Ik heb alleen de RPL-buis geïnstalleerd. Het lijkt erop dat de plug voor de onderste resonatorverwijdering niet langer door PRL wordt aangeboden, maar ik heb een vergelijkbare plug op Amazon gevonden en zal die installeren als de tijd en de ambitie het toelaten.

21 - 30 of 30 Posts