Honda Ridgeline Owners Club Forums banner

Genoeg over de benzine-efficiëntie al!

11K views 49 replies 39 participants last post by  Humble Pie  
#1 ·
Ik ga met deze mijn eigen draad beginnen.

Ik begrijp echt niet wat al die drukte over het brandstofverbruik van dit voertuig is geweest. Overal waar ik lees, wordt er gesproken over een slecht brandstofverbruik, maar mijn Ridgeline haalt ongeveer hetzelfde als mijn Sport Trac en dit voertuig heeft 45 pk meer en is veel groter/zwaarder. En uit mijn onderzoek blijkt dat hij net zo zuinig is als andere trucks in zijn klasse. En... de Ridgeline is de ENIGE truck met lage emissie die ik ben tegengekomen. Gezien alle factoren denk ik dat deze V6 een behoorlijk geweldige motor is.

En ik weet niet over welke V8's mensen het hebben, want de V8's die ik ken, halen een veel slechter brandstofverbruik - bekijk de HEMI op de Dodge 1500 of de V8 op de Ford F150.

Als mensen een goed brandstofverbruik willen, is een voertuig van deze grootte/gewicht/gebruik/vermogen waarschijnlijk niet voor hen. Er zijn genoeg kleinere, lichtere, minder krachtige en minder nuttige voertuigen!

Ook herinner ik me dat de kilometerstand vrij duidelijk op de sticker stond...:rolleyes:

#4 ·
ProHonda said:
Dus welk merk broodrooster bezit u??

Houd je van kippenvleugels??

Ik ben dol op het eten van vleugels terwijl ik in mijn Ridgeline zit, bezit geen broodrooster :D
Ik ben dol op het eten van vleugels in mijn Ridgeline, maar heb er een laten vallen en het zat helemaal over mijn interieur, nu wil ik mijn geld terug van Honda omdat het interieur niet bruin is zoals ze zeiden :mad:

#5 ·
ajax3811 said:
=

Als mensen een goed brandstofverbruik willen, is een voertuig van deze grootte/gewicht/gebruik/vermogen waarschijnlijk niet voor hen. Er zijn genoeg kleinere, lichtere, minder krachtige en minder nuttige voertuigen!

Ook herinner ik me dat de kilometerstand vrij duidelijk op de sticker stond...:rolleyes:
Ik ben het hier mee eens.
Probeer maar eens een vrachtwagen van dezelfde grootte te krijgen die een beter brandstofverbruik heeft.
En houd er rekening mee... de vrachtwagen heeft 247 pk, als je hem gebruikt, zal hij benzine verbruiken.;)
Als je een goed brandstofverbruik wilt, neem dan een auto :eek:

#6 ·
Ik ben het eens met de OP over de threads over het brandstofverbruik, ik klikte net op de "nieuwe berichten" en ik zweer dat de meeste ervan over het brandstofverbruik gaan.

Iedereen die verwacht precies de EPA-classificaties te krijgen, is waanvoorstellingen. De EPA heeft dit toegegeven, elke autopublicatie weet dit. De EPA-testprocedures zijn verouderd en houden geen rekening met zaken als gebruik van airconditioning of stop-and-go-verkeersomstandigheden.

Kortom: VEEL huidige voertuigen noteren een kilometerstand ONDER de EPA-schattingen met een gemiddelde van 16%.

Vanaf modeljaar 2008 zal de EPA beginnen met het herzien van zijn testnormen.

Tot die tijd is het 100% NORMAAL als je ergens tussen 13-17 mpg in de stad en 17-21 mpg op de snelweg haalt. Het kan ZELFS MINDER zijn, afhankelijk van je rijstijl en de omgevingsomstandigheden.

Dus STOP met al die MPG-threads! Er zijn er al VEEL!

Onthoud de 3 basisregels van de forumetiquette:

1) RTFM
2) ZOEKEN
3) POST

#7 ·
ajax3811 said:
En ik weet niet over welke V8's mensen het hebben, want de V8's die ik ken, hebben een veel slechtere kilometerstand - bekijk de HEMI op de Dodge 1500 of de V8 op de Ford F150.
Ik heb dezelfde (of iets betere) kilometerstand op mijn '97 F150 V8 als op de RL bij mijn normale dagelijkse ritten. De RL is echter beter op reis. Mijn F150 was een 2WD extended cab, dus dat is waarschijnlijk het verschil.

#9 ·
ajax3811 said:
Ik ga mijn eigen draadje met deze beginnen.

Ik begrijp echt niet wat al die ophef over het brandstofverbruik met dit voertuig is geweest. Overal waar ik lees, wordt gesproken over een slecht brandstofverbruik, maar mijn Ridgeline haalt ongeveer hetzelfde als mijn Sport Trac en dit voertuig heeft 45 pk meer en is veel groter/zwaarder. En uit mijn onderzoek blijkt dat het net zo zuinig is als andere trucks in zijn klasse. En... de Ridgeline is de ENIGE vrachtwagen met lage emissies die ik ben tegengekomen. Gezien alle factoren vind ik dat deze V6 een behoorlijk geweldige motor is.

En ik weet niet over welke V8's mensen het hebben, want de V8's die ik ken, halen een veel slechter brandstofverbruik - bekijk de HEMI op de Dodge 1500 of de V8 op de Ford F150.

Ik herinner me ook dat de kilometerstand vrij duidelijk op de sticker stond...:rolleyes:
Ik ben het 100% eens.

#10 ·
ajax3811 said:
Ik begrijp echt niet wat al die ophef over het brandstofverbruik met dit voertuig te maken heeft. Overal waar ik lees, wordt er gesproken over een slecht brandstofverbruik.......
Ik ben het ermee eens. Bedankt voor je bericht en welkom op het forum. Mijn eigen berichten zijn de laatste dagen dramatisch vertraagd omdat de MPG-troep hier overal is. Ik kan het niet begrijpen, tenzij het deze "trollen" zijn waar mensen over praten. Het slaat nergens op, tenzij mensen schulden hebben vanwege het gebruik van kerstkredietkaarten en NU hun geld willen bekijken!

Ik heb geen klachten over mijn MPG. Ik krijg nu 16,6 MPG, en dat is hetzelfde als mijn '04 Tacoma. Maar deze truck is bijna een ton ZWAARDER dan de Taco.

Ik heb verschillende theorieën:

1. Ik denk dat veel eigenaren kritischer zijn over MPG omdat dit een Honda is. Het meest brandstofefficiënte en milieuvriendelijke bedrijf dat er is. Je kunt er gif op innemen dat als deze truck, zelfs in zijn huidige vorm, in Detroit zou worden gemaakt, de MPG-discussie niet zou bestaan.

2. Ik gok dat de wintermix, samen met veel nieuw gekochte trucks die zich nog in de inloopperiode bevinden, er veel mee te maken heeft.

3. Mensen hebben een zware voet en deze truck is, in tegenstelling tot ALLE ANDEREN, niet alleen gemakkelijker om snel te rijden, maar ook leuker en veiliger. Deze truck wordt waarschijnlijk meer gebruikt als een sportwagen dan de trucks die de meeste mensen ermee hebben vervangen. Ik reken mezelf hierbij, want ik zou NOOIT proberen om met mijn '04 Tacoma zo snel als met de Ridgeline scherpe bochten te nemen.

4. Ten slotte zijn de feestdagen voorbij en zijn mensen blut. We hebben onze creditcardafschriften voor onze uitgaven gekregen en we letten op elke cent die we uitgeven. Deze mensen klagen waarschijnlijk ook over de kosten van de verwarming van hun huis. En hoewel mijn gasrekening twee keer zo hoog is als vorig jaar, klaag ik daar ook niet over. Ik kan het altijd een beetje lager zetten, een ROC-trui aantrekken en het uitzitten tot de lente. Evenzo, als de MPG van mijn truck een probleem wordt, kan ik gewoon LANGZAMER gaan! Het ligt helemaal aan mij.

Ik ben afgeknapt door de MPG-klachten. De feiten zijn dat dit een fulltime vierwielaangedreven truck met vier deuren is die is uitgerust met veiligheidsvoorzieningen die verder gaan dan alle andere trucks in zijn soort. Hij weegt maar liefst 4.500 lbs, maar voelt aan als een auto van 3.000 lbs!

Rijd ermee zoals je met elke andere benzineslurpende truck zou doen, en je krijgt dezelfde of betere kilometerstand.

Rijd ermee als een auto, en het is niet langer eerlijk om te vergelijken met andere trucks.

fins

#11 ·
:D Zoals ik lang geleden al zei over de 'kilometers'-posts.... GA ALSJEBLIEFT EEN CIVIC KOPEN! Dat was ongeveer een maand of zo geleden, toen ik die dwaze MPG-posts en de constante vragen over hoeveel kilometer iedereen reed, beu was. Toen werd me zo ongeveer gezegd dat ik me moest koesteren. Ik denk dat NU iedereen er eindelijk net zo genoeg van heeft als ik!!:p

#12 ·
WOW!!! Ik dacht dat ik de mensen echt boos zou maken met die post, maar ik denk dat ik niet de enige ben die al het geklaag over het brandstofverbruik niet kan begrijpen. Ik ben ZO IMPRESSED door de motor - een lage emissie V6 met dit soort prestaties.

Ik hield van Fins2theright's post.. en alle andere ook - ik denk dat je het zo ongeveer allemaal gezegd hebt!!!

#14 · (Edited)
Ik dacht dat ik wat info zou plaatsen die sommigen interessant zouden kunnen vinden.

Dit komt van Consumer's Report, aangezien ze voertuigen hebben getest - dit zijn niet de EPA-schattingen, maar hoe deze voertuigen daadwerkelijk zijn getest.

05 Sport Trac - V6 - 15mpg/20mpg (gerapporteerd, voertuig niet getest)
05 F150 - 5.4 V8 - 9mpg/20mpg
05 RAM 1500 - 4.7 V8 - 8mpg/17mpg
05 Toyota Tacoma - V6 - 13mpg/21mpg

oh, en bijna vergeten.... Honda RIDGELOVE - 10mpg/23mpg - dus, maak je geen zorgen, wees blij, je hebt de BESTE truck gekocht!!!

#16 ·
Een Civic kopen?

Goed idee. Dan heb ik de truck van het jaar en de auto van het jaar!!

Ik moet stoppen met de !! aan het einde van mijn berichten. Mijn vader was vroeger een commerciële visser. Hij sleepte meer dan hij met kieuwnetten viste. De twee ! herinneren me aan de palen aan weerszijden van de boot.

#17 ·
Hij trollte meer dan hij met een kieuwnet viste
Als hij meer met een kieuwnet had gevist, zou je je berichten dan met ## beëindigen? :D

#18 ·
Ik merkte dat mensen RL pk's posten, heeft onze RL 255 pk of 247 pk? Ik heb gemerkt dat in de brochure staat dat de motor 255 pk heeft en de nieuwe sticker bij de dealer 247 pk vermeldt? Wat is er aan de hand en welke is correct?

#19 ·
kanji said:
Ik merkte dat mensen RL HP posten, heeft onze RL 255 pk of 247 pk? Ik heb gemerkt dat in de brochure staat dat de motor 255 pk heeft en de nieuwe sticker bij de dealer 247 pk? Wat is er aan de hand en welke is correct?
Volgens de nieuwe pk-vereisten is het 247 pk. Volgens de oude pk-vereiste was het 255 pk.

We hebben hier geen wintermixbrandstof en ik haal consequent 19 tot bijna 21 mpg.

#20 ·
ProHonda said:
Dus welk merk broodrooster bezit u??

Houd je van kippenvleugels??

Ik ben dol op het eten van vleugels terwijl ik in mijn Ridgeline zit, heb geen broodrooster :D
Ik heb een broodrooster voor 2 sneetjes. Vroeger hadden we allemaal een broodrooster voor 4 sneetjes. Mijn vrouw zegt dat dat verspilling is en zal er maar een van 2 sneetjes hebben. Misschien verbruikt de 4 te veel elektriciteit.:p

#21 ·
Oké, hier is de deal.
Kortom, mensen zijn er boos over dat ze 44$+ betalen voor een tank benzine.
Laten we naar het echte probleem kijken.
Benzine is 2,30$ per gallon+- :rolleyes:
Als het 1,30$ per gallon zou zijn, zouden mensen niet zo kritisch zijn over een geweldige truck die een goed brandstofverbruik heeft.
Het is niet de schuld van de truck dat de benzineprijzen stinken!:mad:

#22 ·
ajax3811 said:
WOW!!! Ik dacht dat ik mensen echt van streek zou maken met die post, maar ik denk dat ik niet de enige ben die al het geklaag over het brandstofverbruik niet kan begrijpen. Ik ben ZO IMPONEERD door de motor - een lage-emissie V6 met dit soort prestaties.

Ik hield van Fins2theright's post.. en alle andere ook - ik denk dat je het zo'n beetje allemaal gezegd hebt!!!
Het spijt me, maar ik heb één GROTE klacht over de post van fins2theright.

fins2theright said:
snip....
Ik kan het altijd wat zachter zetten, een ROC-sweatshirt aantrekken en het uitzitten tot de lente.
ROC Sweatshirt? Wat is een ROC-sweatshirt?
Het lijkt erop dat we het tot de lente moeten uitzitten om een T-shirt te krijgen. :(
Ik denk dat dat gewoon weer een reden is waarom we deze truck eerder hadden moeten kopen en ons eerder bij dit forum hadden moeten aansluiten :D

#23 ·
Veel berichten hierover, zeker weten. Met de vierwielaandrijving en de rit en dat alles krijg ik wat ik verwachtte. Ik rijd voornamelijk stop-and-go en ik haal ongeveer 15 mpg. Het is echter relatief. Benzine kost hier $2,33 per gallon. Ik ging naar mijn werk en haalde een Monster-drankje van $1,99 (16 oz) en een pakje sigaretten van $3,00 (slechte gewoonte, ik weet het). :)

#24 ·
NC Blue said:
Veel berichten hierover, zeker weten. Met de vierwielaandrijving en de rit en dat alles krijg ik wat ik verwachtte. Ik rijd voornamelijk stop-and-go en ik haal ongeveer 15 mpg. Het is echter relatief. Benzine kost hier $2,33 per gallon. Ik ging naar mijn werk en haalde een Monster-drankje van $1,99 (16 oz) en haalde een pakje sigaretten van $3,00 (slechte gewoonte, dat weet ik). :)
Een pakje sigaretten van $3,00?? Je moet wel personeelsprijzen hebben gekregen! Of is het "Iedereen is een sukkel-prijzen!" Ik kan het gewoon niet bijhouden.

#26 ·
RidgeOwner3 said:
Een pakje sigaretten van $3,00?? Je moet wel personeelskorting hebben gekregen! Of is het "Iedereen anders is een sukkel-prijs"! Ik kan het gewoon niet bijhouden.
Nou, ik woon in North Carolina, dus de prijs is hier beter. Ik heb gehoord dat het in andere staten 7,00 dollar of meer is. Ik blijf maar zeggen dat ik ga stoppen. Dat zei ik al toen ze 2,25 dollar per pakje kostten.