Honda Ridgeline Owners Club Forums banner
1 - 20 of 35 Posts

Proxy2022

· Registered
Joined
·
92 Posts
Discussion starter · #1 ·
Het maken van een uitgebreide "how to" thread, voor iedereen die zijn lage basnoten terug wil in zijn truck. Zoals de titel al aangeeft, installeer ik een Kicker Keyloc, JL Audio 500 watt versterker en een JL audio dual 8" ported sub die als gegoten onder de achterbank past. Deze zijn allemaal op veel plaatsen verkrijgbaar. Crutchfield is een goede.

Allereerst is het aanleggen van je stroomkabel. Er zijn zoveel kits op de markt - ga gewoon voor een goede kwaliteit 4 gauge kit. Ik heb de mijne van Amazon. Moest de fabriekspositieve paalkapconstructie aanpassen om de nieuwe kabel te kunnen plaatsen. Vervolgens heb ik hem langs dezelfde weg gelegd als de kabel van de motorkapontgrendeling. Ik houd de zekering graag zo dicht mogelijk bij de accu. Als er een kortsluiting naar het chassis zou ontstaan tussen de zekering en de accu - dan heeft de zekering uiteraard geen nut en slechte dingen in het verschiet voor de accu. Ik gebruikte het grotere grommetgat om de kabel er doorheen te steken in het kickpanel aan de bestuurderskant. Gebruikte een grotere en grote kruiskopschroevendraaier om het grommetgat groot genoeg te maken om hem er doorheen te krijgen met een beetje carnaubawaszeep. Heb het gevoel dat hij heel strak om de kabel heen is afgedicht. Plaats sequentiële foto's om het gebruikte pad te laten zien. De foto van de binnenste spatbordput was leuk om te maken. Ik ga hier even pauzeren en beginnen met het volgende segment.
 

Attachments

Discussion starter · #2 ·
Het schopbord van de bestuurder is waarschijnlijk het meest irritante om van de bevestigingspunten te worstelen. Terwijl ik in dit algemene gebied was, vond ik een handige plek om de afstandsbedieningsknop te monteren en deze naar de achterkant van de cabine te brengen (zie foto). Het is handig genoeg om te bereiken, maar stoort niets anders. Ik heb geen afstandsbedieningsdraad getrokken, omdat de Kicker Keyloc aangaat zodra hij de DC-offset "ziet" van de fabrieks-subwoofer-luidsprekerdraden die worden gebruikt als de "hoge ingang" voor de Keyloc. De Keyloc heeft dan zijn eigen afstandsbedieningsuitgang die ik rechtstreeks op de versterker heb aangesloten. Er was dus niets anders om naar achteren te laten lopen. De foto's tonen de rest van het pad naar achteren. De panelen springen er allemaal vrij gemakkelijk af. Eerlijk gezegd, had ik hier niet eens gereedschap voor nodig.
 

Attachments

Discussion starter · #3 ·
De panelen springen allemaal vrij gemakkelijk los onder de achterste zitplaats. Dus ik vond het gemakkelijker om de achterbank in drie delen te verwijderen. De grote bouten aan de onderkant zijn vrij duidelijk voor de onderste zitgedeeltes, maar er zijn 3 10 mm schroeven om het bovenste gedeelte van de achterbank te scheiden en nog eens 3 10 mm schroeven om de onderste gedeeltes te scheiden - zie foto. Je moet de middelste veiligheidsgordel verwijderen om het bovenste gedeelte eruit te halen. Er zijn twee kleine plastic panelen om aan de bovenkant uit te springen en haal ook alle drie de hoofdsteunen eruit. Komt er met gemiddelde inspanning uit - niets verschrikkelijks.
 

Attachments

Discussion starter · #4 ·
Er zit één moer en één bout aan elke kant van de fabriekssub. Ik geloof dat deze ook 10 mm zijn, als ik me goed herinner. Ik heb de fabrieks-subconnector afgeknepen, omdat ik deze als input voor de Keyloc ga gebruiken.
 

Attachments

Discussion starter · #5 ·
Omdat de achterwand niet vlak was en een grote bult had, besloot ik de fabriekssubwooferbehuizing te hergebruiken om mijn Keyloc en versterker in te plaatsen. Ik begon met het doormidden snijden bij de naad. Er zijn twee cilindrische middensteunen die ik ook heb afgesneden. Vervolgens heb ik wat hoogwaardig multiplex toegevoegd om het funky oppervlak te egaliseren. Ik gebruikte hiervoor meestal een decoupeerzaag, trouwens, samen met een Dremel-gereedschap en een reciprozaag. Ik had wat zwart PVC over dat ik gebruikte om een ​​uiteindelijke mooie oppervlakte te maken om mijn componenten op te monteren.
 

Attachments

Discussion starter · #7 ·
Tijd om de stroomkabels te leggen. Aardingsverbindingen zijn erg belangrijk om veel problemen zoals ruis te elimineren. Ik heb momenteel geen ruis in stereo. Ik vond het geweldig om de bij Crutchfield gekochte adereindhulzen te gebruiken om alles op de versterker aan te sluiten! Maakt een mooie, schone verbinding en houdt stevig vast onder de inbusschroeven. Ik heb ook de Keyloc-stroomaansluitingen op de versterker aangesloten.
 

Attachments

Discussion starter · #9 ·
Na het aansluiten van de stroomkabels heb ik de subwoofer-ingang bedraad. De rode draad van de fabriekssubwoofer gaat naar de effen witte en grijze draden op de Keyloc. De witte draad van de fabriekssubwoofer gaat naar de grijs-wit gestreepte draden op de Keyloc. Ik moet vermelden dat de gele voedingsdraad op de Keylock een zekering van 2 ampère nodig heeft. Ik heb een HQ 1,5ft RCA-signaalkabel van Crutchfield gehaald om de signaaluitgang van de Keyloc aan te sluiten op de ingang van de JL Audio-versterker. De RCA-connectoren passen goed, maar het buitenste deel van de connector schroeft gemakkelijk los van het binnenste deel. Uiteindelijk heb ik blauwe locktite gebruikt op alle vier de connectoren om te voorkomen dat ze losdraaien door trillingen - geen probleem, want de kwaliteit lijkt erg goed. Ik heb de sub-uitgangsdraad van de versterker uit en om alles heen geleid naar een mooi fabrieksmatig gemaakt gat in het tapijt dat precies uitkomt waar de sub-connectoren zitten. Handig!
 

Attachments

Discussion starter · #10 ·
Het Keyloc-kalibratieproces vereist dat u 3 audiobestanden van de Kicker-website downloadt. Ik heb ze op een thumbdrive gezet en in de Ridgeline gestoken. Het enige dat een beetje vreemd was, was de instructie om de bronunit op 3/4 volume te zetten. Ik vond dit te luid, dus ik heb het teruggedraaid naar een acceptabel niveau. De rest van de instructies was voor mij duidelijk. De kalibratie duurde ongeveer 10 minuten, omdat ik het nog nooit eerder had gedaan. Ik moet zeggen, ik was geschokt om tonen rond 30-35 Hz uit die sub te horen komen! Hij gaat de auto naast je niet laten schudden, MAAR de informatie is weer in mijn muziek aanwezig. JOEHOE!!! Met 500 watt zou ik de subbehuizing gemakkelijk kunnen verwisselen als ik wil dat de lagere tonen alles echt laten beven. Voorlopig ben ik super blij om AL mijn muziek te horen als ik nu rijd.😁
 
Discussion starter · #11 ·
Ik heb de fade iets meer naar voren gezet op de fabriek HU. De treble bijna helemaal omhoog en de bas ongeveer één klik onder het midden. Ik heb het centerkanaal 3 klikken boven het midden gezet. Mijn JL-versterker stond op iets meer dan 50 Hz op het low-pass filter naar de sub. De keyloc-gevoeligheidsknop moet worden ingedrukt. Ik heb de output op ongeveer de helft gezet op de Keylock. Zet de JL-versterker op ongeveer 3/4 (zal nooit meer gebruiken dan dat met de afstandsbediening). Het geluid is redelijk in balans naar mijn oor met deze aanpassingen. De remote gain knop om de sub te bedienen is erg fijn om te hebben.
 
Discussion starter · #13 ·
De laatste twee foto's tonen de verbazingwekkende speling van de subs. Ik ga de Tux-matten in deze truck installeren, wat de sub een beetje omhoog zou moeten brengen, wat er gezien de looks geen probleem zou moeten zijn.
 

Attachments

Geweldige draad. Ik heb mijn 23 RTL nog niet lang genoeg om te beslissen wat ik met de radio zou kunnen doen. Vanwege de complexiteit van het proberen iets anders dan de luidsprekers te veranderen, dacht ik erover om alles te vervangen door hoogwaardige, zeer efficiënte drivers en te kijken hoe dat werkte om een ​​iets beter geluid en iets meer volume uit de dingen te halen, maar diep van binnen weet ik - het echte probleem waren de lage tonen. Als bassist kan ik vertellen wat er niet is.
 
Discussion starter · #18 ·
Geweldig draadje. Ik heb mijn 23 RTL nog niet lang genoeg om te beslissen wat ik met de radio zou kunnen doen.
Vanwege de complexiteit van het proberen iets anders te veranderen dan de luidsprekers, dacht ik erover om alles te vervangen door hoogwaardige, zeer efficiënte drivers en te kijken hoe dat werkte om een ​​iets beter geluid en iets meer volume uit de dingen te halen, maar diep van binnen weet ik - het echte probleem zijn de lage tonen geweest. Als bassist kan ik horen wat er niet is.
Bedankt! Ik ben nieuw met de Ridgeline - heb de truck pas een maand geleden gekregen. Heeft uw truck de verbeterde stereo? Niet super bekend met wat er bij elk uitrustingsniveau komt, maar ik las ergens op dit forum dat het upgraden van de voorste deurluidsprekers een groot verschil maakte in vergelijking met alle andere luidsprekers (wooferproject uitgesloten). Dat is zo cool dat je bas speelt! Ik wou dat ik ooit een instrument had geleerd haha.
 
Dank u! Ik probeer altijd iets terug te doen voor de forums waar ik in de loop der jaren lid van ben geweest, lol.
Ik ook! Op een ander forum heb ik een enorme uiteenzetting geschreven over de audio-upgrade die ik onlangs heb voltooid op mijn '22 BRZ. Ik weet dat het extra tijd kost om het in foto's te documenteren en het vervolgens op te schrijven, maar het wordt gewaardeerd!
 
Thx! Ik ben nieuw met de Ridgeline - heb de truck pas een maand geleden gekregen. Heeft uw truck de verbeterde stereo? Niet super bekend met wat er bij elk uitrustingsniveau komt, maar ik las ergens op dit forum dat het upgraden van de voorste deurluidsprekers een groot verschil maakte in vergelijking met alle andere luidsprekers (wooferproject uitgesloten). Het is zo cool dat je bas speelt! Ik wou dat ik ooit een instrument had geleerd haha.
De raamsticker voor mijn truck zegt alleen "audiosysteem met 7 luidsprekers", dus ik weet niet of dat alleen het basissysteem is of dat het een upgrade is ten opzichte van iets anders. Vier dagen nadat ik mijn truck had gekocht, stapte ik er weer in, bedekt met modder van het werk, wat ik wist dat zou gebeuren, en een deel van de reden dat ik net de laatste 2023 op het terrein kocht, omdat ze me een goede deal gaven toen ze geen gebruikte Ridgelines hadden. Ik kreeg vandaag de kans om wat meer met de instellingen te spelen en vond precies wat er ontbreekt - dat wil zeggen, luisteren naar een nummer dat ik op bas speel en lage en hogere tonen kunnen horen, maar mid-bas ontbreekt, dus ik vermoed dat een upgrade naar de deurluidsprekers in feite het antwoord is dat ik zoek. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat het geen probleem is met de crossover in het systeem in plaats van de luidsprekers, wat nog steeds de eenvoudigste oplossing lijkt.

Nu ben ik een heel slechte invloed. Het is NOOIT te laat om een instrument te leren spelen. Ik zeg mensen om niet iets te kiezen omdat ze denken dat het gemakkelijk zal zijn, maar omdat ze denken dat ze ervan zullen genieten, wat betekent dat het leuk is, ze de manier waarop het klinkt leuk vinden, of het draagbaar is - ik gaf deze toespraak aan een vriend van me, en hij besloot mondharmonica te spelen. Nu heeft hij een volledige set zo ongeveer altijd binnen handbereik, en een paar toonsoorten altijd in zijn zak. Hij haalt ze willekeurig tevoorschijn en begint mee te spelen met nummers die op de radio in winkels komen, en het is hilarisch, maar ook cool hoeveel mensen zeggen "Ik wou dat ik dat kon" - nou, dat kunnen ze. Hoe dan ook, ik kijk ernaar uit om te zien wat er nog meer uit deze thread komt en probeer erachter te komen hoe ik de ontbrekende frequenties in mijn muziek kan stoppen.
 
1 - 20 of 35 Posts