Honda Ridgeline Owners Club Forums banner
21 - 35 of 35 Posts
Discussion starter · #21 ·
De raamsticker voor mijn truck zegt alleen "audiosysteem met 7 luidsprekers", dus ik weet niet of dat alleen het basissysteem is of dat het een upgrade is ten opzichte van iets anders. Vier dagen nadat ik mijn truck had gekocht, stapte ik er weer in, bedekt met modder van het werk, wat ik wist dat zou gebeuren, en een deel van de reden dat ik net de laatste 2023 op de oprit heb gekocht, omdat ze me een goede deal gaven toen ze geen gebruikte Ridgelines hadden. Ik kreeg vandaag de kans om wat meer met de instellingen te spelen en ontdekte precies wat er ontbreekt - dat wil zeggen, luisteren naar een nummer dat ik op bas speel en lage en hogere tonen kunnen horen, maar het ontbreekt aan mid-bass, dus ik vermoed dat een upgrade naar de deurluidsprekers in feite het antwoord is dat ik zoek. Ik wil gewoon controleren en ervoor zorgen dat het geen probleem is met de crossover in het systeem, maar met de luidsprekers, wat nog steeds de eenvoudigste oplossing lijkt.

Nu ben ik een heel slechte invloed. Het is NOOIT te laat om een instrument te leren spelen. Ik zeg mensen dat ze niet iets moeten kiezen omdat ze denken dat het gemakkelijk zal zijn, maar omdat ze denken dat ze ervan zullen genieten, wat betekent dat het leuk is, ze de manier waarop het klinkt leuk vinden, of dat het draagbaar is - ik heb deze toespraak gehouden voor een vriend van me, en hij besloot mondharmonica te spelen. Nu heeft hij een volledige set zo ongeveer altijd binnen handbereik en een paar toonsoorten altijd in zijn zak. Hij haalt ze willekeurig tevoorschijn en begint mee te spelen met nummers die op de radio in winkels komen, en het is hilarisch, maar ook cool hoeveel mensen zeggen "Ik wou dat ik dat kon" - nou, dat kunnen ze. Hoe dan ook, ik kijk ernaar uit om te zien wat er nog meer uit deze thread komt en probeer erachter te komen hoe ik de ontbrekende frequenties in mijn muziek kan stoppen.
Ik zie het helemaal niet als een slechte invloed. Ik denk dat het goed advies is - vooral het FUN-gedeelte ervan! Cool dat je een goede deal hebt gekregen op je 2023. Benieuwd wanneer je de deurluidsprekers vervangt en hoe je de nieuwe vindt!

Discussion starter · #23 ·
Vandaag rondgereden en naar de stereo geluisterd. Het heeft mijn verwachtingen overtroffen - ben op dit moment erg blij met de stereo van de truck. Verbaasd over de lage tonen die deze sub kan reproduceren met het bascorrectiesignaal van de Keyloc. Was veel werk, maar ik geniet er nu echt van om in mijn truck te rijden!!!

Mooi geschreven. Het voordeel van uw aanpak is dat als u die ruimte ooit nodig heeft, u de subs gemakkelijk kunt verplaatsen. Ik heb vergelijkbare builds gezien, maar de versterker bleef onder de stoel, gemakkelijker maar niet zo discreet.

Ik heb een RTL-E met de fabriekssubwoofer. Ik heb niet veel output nodig (ik wil gewoon de basis onder de muziek), maar de diepe bas ervan is niet echt schoon. Uiteindelijk heb ik de bas in de EQ teruggeschroefd om de losheid van de fabriekssubwoofer te temmen.

Ik heb een RTL-E met de fabriekssubwoofer. Ik heb niet veel output nodig (ik wil gewoon de basis onder de muziek), maar de diepe bas ervan is echt niet zo zuiver. Uiteindelijk heb ik de bas in de EQ teruggeschroefd om de losheid van de fabriekssubwoofer te temmen.
Die plastic dozen zijn een groot deel van het probleem. Mensen zullen andere 8" drivers inwisselen en de dingen worden niet veel beter.

Discussion starter · #32 ·
Gelieve niet in mijn buurt te rijden. Ik hoef je bas niet in mijn woonkamer en mijn slaapkamer te horen.
LOL, je hebt me weer jong laten voelen met die ene, maar eerlijk gezegd gaat deze opstelling over balans en het reproduceren van ALLE muzikale noten/informatie in het voertuig. Zoals eerder vermeld - deze opstelling gaat de auto naast je niet laten schudden - meer over het genieten van je eigen persoonlijke geluidservaring.

Discussion starter · #35 ·
De dual 8 JL sub box is net ingespeeld, en de lage bas klonk echt mooi op de laatste roadtrip. Murphy is alive and well, haha. Besloten om toch de Ground-shaker ported 10" behuizing te proberen. Ik heb dezelfde sub toegevoegd als in de vorige box, een 10Wv3v-2 in plaats van twee 8's. Hij paste net qua diepte, lol. Het gat was iets groter in diameter - ik heb de sub gewoon in het midden van het gat gecentreerd voordat ik hem vastschroefde. JL specificeert de ported behuizing voor de 10Wv3v-2 op 1,25 kubieke voet luchtruimte. De ground shaker is 1,26, dus het was een perfecte match.

Moet zeggen, het klinkt nog beter dan de andere box! Super enthousiast over hoe goed de laagste bas klinkt/aanvoelt (nog niet eens ingespeeld). Mooie lineaire respons op 30 tot 50 hertz tonen met de Kicker key lock kalibratie en deze box combo. ZEER aan te bevelen!!! De dual 8 box is een goede tweede - nadat hij is ingespeeld (alle muzikale info is er/gehoord/gebruiker helemaal tevreden), maar heeft niet dezelfde impact/aanwezigheid/wow-factor als de 10.
Ik hoop dat dit iemand helpt die twijfelt over dit.

Attachments

21 - 35 of 35 Posts